וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארסנל בלתי נגמר

28.3.2006 / 22:34

הקבוצה שכל כך מתקשה בפרמייר ליג ממשיכה לדרוס את ליגת האלופות, הפעם עם 0:2 על יובנטוס ברבע הגמר. בנפיקה-ברצלונה 0:0

אחרי שהפתיעה את הגלאקטיקוס של ריאל מדריד בסיבוב הקודם, ארסנל הוכיחה שיש לה חבורת גלאקטיקוס משלה. ססק פברגאס, קולו טורה ואלכסנדר חלב הם אמנם שמות פחות מוכרים מבקהאם, רונאלדו וזידאן, אבל השלישיה הזאת, יחד עם תיירי הנרי הנפלא, הובילה את ארסנל לניצחון 0:2 על יובנטוס במשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות. האיטלקים סיימו משחק חלש מאוד מבחינה התקפית, עם שני מורחקים משמעותיים וספק אם יצליחו להתאושש בגומלין בדלה אלפי. כמו שזה נראה, ארסן ונגר והתותחנים יסמנו בשבוע הבא וי על חצי גמר ליגת האלופות, דווקא בעונה כל כך מאכזבת בפרמייר ליג.

ההזדמנות הגדולה הראשונה של ארסנל הגיעה בדקה ה-16, כשפברגאס השתלט על כדור רוחב בתוך הרחבה, עבר שחקן אבל בעט החוצה. 3 דקות מאוחר יותר, רייס כמעט סחט פנדל במבצע אישי, אבל הוכשל על סף הרחבה. תיירי הנרי ניסה להפתיע את בופון עוד לפני שההגנה שלו הסתדרה, אבל הכדור יצא החוצה. בדקה ה-36 נפסקה בעיטה חופשית לארסנל, פחות או יותר מאותו מקום. הנרי חיכה לשריקה, וסובב את הכדור מעל למשקוף.

השער הראשון במשחק הגיע בדקה ה-40. רובר פירס חטף לפטריק ויירה כדור בחצי המגרש, העביר אותו להנרי, שכניס נהדר לפברגאס. הקטלוני של ארסנל הסתובב במרכז הרחבה והכניע את בופון. 0:1. דקה מאוחר יותר, ארסנל יכולה היתה לכבוש את השני במתפרצת של הנרי, אבל הכדור של הצרפתי גירד את הקורה.

ארסנל פתחה את המחצית השניה בסערה ובדקה ה-65 הנרי שלח לפברגאס, שיכול היה לכבוש את השני שלו, אבל בופון הדף מצוין. שתי דקות מאוחר יותר, השור האיטלקי מנע עוד הזדמנות של אלכסנדר חלב. השליטה האנגלית באה לידי ביטוי בדקה ה-69. המהלך התחיל מחלב, שהכניס כדור לפברגאס ברחבה וזה המשיך במסירת רוחב קטנה להנרי. הצרפתי לא התאמץ מול שער ריק והעלה את ארסנל ל-0:2.

הגברת הזקנה ישבה על השער של ארסנל בדקות האחרונות כדי לתפוס מקדמה לקראת הגומלין וקאמוראנסי היה קרוב לעשות את זה בדקה ה-85, אבל החמיץ מקרוב. שתי דקות מאוחר יותר, אותו קאמוראנסי הורחק באדום בעקבות עבירה גסה. אם זה לא מספיק, עברה לה דקה ויובה נשארה רק עם 9 שחקנים, כשג'ונתן זבינה תיקל בחריפות את תיירי הנרי והורחק.

מנג'ר ארסנל ארסן ונגר אמר בסיום: "זה הלך בדיוק כמו שרצינו. שיחקנו מצויין בהגנה, הבקענו שני שערים ולא נסוגנו". למנג'ר יובנטוס פאביו קאפלו היו בעיקר טענות כלפי חוסר האחריות של שחקניו: "מה שבעיקר עיצבן אותי היה שתי ההרחקות שספגנו. בקבוצה כמו יובנטוס, אסור לעשות דברים כאלה. תהיה לי שיחה קטנה עם השחקנים האלה".

בנפיקה - ברצלונה 0:0

נראה שהפורטוגלים עשו את שלהם עם תיקו ביתי מול הקבוצה החמה ביבשת, אבל ספק אם זה יספיק להם לגומלין בקאמפ נואו, שם ינסו רונאלדיניו ואטו לכפר את סדרת ההחמצות, שליוותה אותם לאורך כל המשחק הערב בסטאד דה לוז.

ברצלונה פתחה בסערה וכבר בדקה ה-6 מנע מורטו שער מרונאלדיניו אחרי מבצע יפה של הברזילאי ושל הנריק לארסון. רונאלדיניו וג'אובאני ואן ברונקהורסט המשיכו להתקיף את האגף הימני של בנפיקה, שחסרה את מגינה הקבוע, נלסון. איניייסטה (14) ודקו (17) היו קרובים גם הם להעניק לבארסה שער חוץ חשוב, אבל החמיצו את המסגרת במצבים של אחד על אחד. בנפיקה מצידה ניסתה לסכן את שערו של ואלדס בבעיטות מרחוק, אבל לללא הצלחה.

ברצלונה המשיכה לשלוט ובדקה ה-32 שוב נאלץ מורטו לעצור כדור מסוכן, הפעם של ואן בומל, ששעט לאורך 35 מטרים לפני שבעט בשמאל לגופו של השוער. עשר דקות מאוחר יותר קיבל אטו הזדמנות מצויינת אחרי כדור של רונאלדיניו לרחבה. הקמרוני התגבר על הבלם ועמד 6 מטרים מהרשת, אבל החטיא בשמאל. בדקה האחרונה של המחצית טעה מורטו, שהיה המצטיין בבנפיקה במחצית הראשונה, כשהרחיק לא טוב, אך למזלו, ואן בומל שהשתלט על הכדור, בעט שטוח סמוך לקורה.

מורטו המשיך בהצגה גם במחצית השניה ובדקה ה-56 הוא הדף כדור של לארסון מקרוב, טיאגו מוטה נגח את הקרן לקורה. פאבריציו מיקולי שנכנס בתחילת המחצית השנייה בבנפיקה, במקומו של לורן רובר החלש, הפיח חיים בהתקפה הפורטוגלית והצליח עם מספר פעולות להלחיץ את ההגנה הקטאלונית. 11 דקות לסיום התחיל האיטלקי מהלך נהדר, שהסתיים בבעיטה של סימאו, אבל ואלדס הדף עם הרגל. לפורטוגלים היו טענות לשופט, אחרי שמוטה נגע בכדור בידו ברחבה.

מאמן ברצלונה פרנק רייקארד אמר בסיום: "חבל שלא הצלחנו להבקיע, אבל עבדנו קשה והקבוצה שיחקה לא רע בכלל. אני בטוח שנבקיע במשחק הגומלין. בסופו של דבר, תיקו בחוץ זו תוצאה לא רעה בכלל".

מאמן בנפיקה רונלד קומאן: "התוצאה הזאת משאירה לנו סיכוי. ברצלונה תצטרך לתקוף יותר מול האוהדים שלה, אבל אם נשחק כמו ששיחקנו במחצית השניה, נוכל לעשות את זה. לעומת זאת, אם נשחק כמו ששיחקנו במחצית הראשונה, יש לנו בעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully