וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלם הטוב בארץ

27.3.2006 / 13:18

למרות השער העצמי, שמעון גרשון הוכיח אמש שהוא חזר להיות הבלם מס' 1 בארץ, בעונה הטובה שלו מאז הדאבל. חמי אוזן סוגר מחזור

הולך ומדרדר: דרור קשטן

דרור קשטן, כמנהגו בקודש, שוב הרס משחק עונה, עם מערך שהפתיע גם את מי שהכיר את ההיסטוריה הארוכה שלו במשחקים כאלה: שלושה קשרים אחוריים, בלי שחקן אחד שמסוגל לתת פס לגול וצבא של שכירי חרב שנצמד לז'רום לרואה. לא שיש כאן ניסיון לנקות את לואיס פרננדז מהאחריות למשחק המרדים בבלומפילד, באמת שלא, אבל מאמן בית"ר לא היה חייב אתמול את הניצחון כדי לטפס למקום השני. מאמן בית"ר לא שיחק במגרשו הביתי ולא ויתר על אחד משחקני ההתקפה הקבועים שלו (גילי ורמוט).

הולך ומשתפר: שמעון גרשון

לא ברור עדיין איפה שמעון גרשון ישחק בעונה הבאה, אבל לקבוצה שתזכה בשירותיו כדאי להחתים אותו לשנה אחת בלבד. גרשון נותן את העונה הטובה ביותר שלו מאז הדאבל בשנת 2000, בעיקר בגלל שהוא צריך חוזה חדש בקיץ, ולא שיש פסול בכך. אתמול בבלומפילד גרשון שוב הוכיח כי הוא חזר להיות הבלם מספר 1 בארץ (למרות השער העצמי המקרי), מטאטא אלגנטי כמעט ברמה אירופית, וללא ספק שחקן הרכש הכי נחוץ ללואיס פרננדז, במקרה שהפועל ת"א תעשה את הטעות ותוותר עליו בגלל הדרישות הכספיות שלו.

סחתיין: מכבי חיפה

הגיע הזמן. אחרי חצי שנה של התעלמות מהתנהגותו הסוררת, סופסוף החליטו במכבי חיפה לטפל בשלומי ארבייטמן החוצפן. תחילה רוני לוי ספסל אותו במשך 90 דקות מול בני יהודה ונתן לליאור רפאלוב את חולצת ההרכב בצדק, למחרת הגיעה ההתקפה המתוכננת של ראשי הקבוצה בכל העיתונים ואתרי האינטרנט, עם רמיזות לגבי המשך דרכו של החלוץ באלופה. לא בטוח שזה כבר יעזור, את ארבייטמן צריך היה לחנך הרבה לפני כן, אבל שווה לנסות לפחות וליצור תחושה של שוויוניות בקרב שחקני ספסל לא פחות מוכשרים (רפאלוב ועדן בן בסט).

ארבייטמן בטח שוב חושב עכשיו שכולם נגדו, כמו שהוא בא בטענות לשופטים שמרחיקים אותו על מכות הקארטה השבועיות שהוא מנחית על בלמי היריב. סביר להניח שגם סוכניו מטפטפים לו שיש קבוצות אחרות שמחכות לו ויעבירו אותו לכל המרבה במחיר, אבל בקצב הזה לא בטוח שהסחורה שלהם תשרוד הרבה זמן. אלא אם כן הם יחליטו לתת לרוני לוי לחנך את ילד הפרא שלהם.

לכלכת: ניצן שירזי

אחרי שניצן שירזי גאל את בני יהודה מסרטי המלחמה הקבועים בתחתית, המשימה הבאה שלו היא לטהר אותה מהנאיביות שמפריעה לחניכיו לנצח קבוצות שמדורגות מעליה בטבלה. ניצן שירזי מתעקש לשחק תמיד פתוח ואטרקטיבי, שזה מרשים כשלעצמו, אבל לא אם אתה סופג שלישיה במחצית אחת בקרית אליעזר. במשחק היחיד בו שירזי לא שיחק כמו דון קישוט, בני יהודה גם כמעט ניצחה בטדי. בהנחה ששירזי רוצה להישאר עוד כמה שנים באיזור הזה של הטבלה וגם להצליח עם קבוצה גדולה, מומלץ לו להפסיק להתעלם מהמושג המכוער הזה שנקרא משחק טקטי ולא להסתמך רק על הכשרון של שחקניו. קשטן ופרננדז עושים זאת קבוע, גם לשירזי מותר.

מדברים במספרים: אלן מסודי ושי הולצמן

1. בדברים הבאים אין שמץ של הצדקה ליחס המחפיר של אוהדי נתניה לאלן מסודי מאז שהוא חתם במכבי חיפה, אבל עדיין אסור להתעלם מהנתונים הבאים: את השער האחרון שלו כבש מסודי במחזור ה-22, בישול אחרון אי שם במחזור ה-20, מה שנקרא נח על זרי דפנה או על החוזה השמן והחדש. לא ברור מה הוביל את ראשי נתניה לאפשר למכבי חיפה לשבת ולסכם עם החלוץ. אולי היה זה המו"מ עם יאמר והרצון לגזור עוד קופון על הדרך, אולי זה החשש מההעפלה מפתיעה לגביע אופ"א, שהיתה עולה לקבוצה הרבה כסף, טיסות, מלונות, אתם יודעים. אם לזה התכוון המשורר, אז הוא הצליח. נתניה, למרות ההפסד הצפוי של בני יהודה בקרית אליעזר, נמצאת 7 נקודות מהמקום הרביעי, הרבה בגלל שהשחקן הכי טוב בליגת העל כבה פתאום.

2. שי הולצמן חגג בסוף השבוע את ההופעה ה-400 שלו בליגה, עם השער ה-151 בקריירה, שער אחד פחות מנחום סטלמך בכל הקריירה. צריך מחמאה גדולה יותר לחלוץ הנהדר?

מקשקשים

"בטוח שלואיס פרננדז ימשיך בעונה הבאה" (די, ארקדי, תחליף נושא כבר. נמאס)

"תפסיקו כבר עם הקטע הזה של המוטיבטור" (שייע פייגנבוים חוזר להילחם בכל העולם. התגעגענו)

המחזור הבא: מכבי ת"א – מכבי חיפה

ערב המשחק הקודם בין השתיים, שהיה גם הניצחון האחרון של מכבי ת"א בליגה, כתבנו שאף אחד כבר לא מייחס חשיבות יתרה למפגש בין אייל ברקוביץ' לקבוצת נעוריו, מה שמעיד על כך שהקשר איבד חלק ניכר מרלוונטיות שלו. התוצאה: ברקוביץ' נתן משחק סביר אחרי עונה עלובה, הגביה כדור שהגיע לראשו של אופיר חיים, שכבש את שער הניצחון ונתן את האות לחגיגות הניצחון של הקוסם על יעקב שחר, כאילו מכבי ת"א היא זאת שתזכה בסוף העונה באליפות.

מאז אתם יודעים מה קרה לברקוביץ' ולמכבי ת"א. המשכיות ורצינות תמיד היו הצד החזק שלהם. לאחרונה ברקוביץ' קיבל חנינה על אירועי מאיר לוי, במטרה שנהנה מרגעי הקסם האחרונים שלו, שנייה לפני שהוא פורש. המשחק מול מכבי חיפה ביום ראשון הולך להיות אחד הרגעים האלה, אולי ההדרן הראשון לסיום הקריירה המפוארת של הקוסם. מותר לאחל לברקוביץ', שיצדיק במשחק הזה את החנינה שקיבל וינסה להשכיח את העונה האיומה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully