וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צדק נוסח המערב

גיל קדרון

26.3.2006 / 14:17

שיטה מעוותת תגרום לכך ששתי הקבוצות הטובות ביותר במערב, סן אנטוניו ודאלאס, ייפגשו כבר בסיבוב השני. פיניקס עשויה להרוויח

אחרי שסקרנו מה מתרחש במזרח, נעבור לחוף השני של ארה"ב, שם המאבק על הפלייאוף חם בהרבה. כל ניצחון יכול לשנות עונה שלמה, וארבע קבוצות נלחמות בשיניים על שני המקומות האחרונים.

שתי מלחמות עולם

1. הסן אנטוניו ספרס, מאזן 15:53

נותרו: 14 משחקים, 7 מהם בחוץ ו-6 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

הקרב בין הספרס למאבס הוא סופר קריטי בגלל שיטת הדירוג של ה-NBA, שצפויה להשתנות לקראת השנה הבאה בשל חוסר היגיון ספורטיבי.

שלוש אלופות הבתים יושבות במקומות 1, 2 ו-3, ואחריהן הקבוצות מסודרות לפי מאזן. המשמעות היא שמי שתסיים ראשונה בבית הדרום מערבי תזכה ביתרון ביתיות לכל אורך הפלייאוף במערב, ותקבל בסיבוב הראשון קבוצה קלה (כנראה הלייקרס או הקינגס), בעוד סגנית הבית תצנח למקום הרביעי, למרות שיהיה לה מאזן טוב יותר מהשנייה (פיניקס) והשלישית (דנבר). בסיבוב הראשון יחכו הקליפרס או הגריזליס. לא נעים. תוצאה מבאסת נוספת היא שהספרס והמאבס ייפגשו בסיבוב השני (בהנחה שלא יהיו הפתעות) במקום בגמר המערב.

לוח משחקים של הספרס קל מזה של המאבס, ורוב הקבוצות איתן ייפגשו האלופים לא יקשו עליהם יתר על המידה. כמו כן, בתחילת אפריל דאלאס תגיע ל-AT&T סנטר בסן אנטוניו בקרב שעשוי להיות מכריע. הספרס נראים יציבים יותר מנטלית, אבל השאלה אם היציבות הזו לא תרדים אותם קאם פלייאוף טיים. באלאמו ממשיכים בינתיים לזרוק לאוויר את המנטרה הקבועה: "בפלייאוף יהיה בסדר, בפלייאוף מאנו ג'ינובילי יחזור לעצמו, טים דאנקן יחזור לעצמו, מייקל פינלי יחזור לעצמו, וניק ואן אקסל יחזור לעצמו". אבל האם יש להם הרעב הנחוץ לאליפות שנייה ברציפות?

2. הפיניקס סאנס, מאזן 21:47

המקום השני במערב משוריין עם יתרון 8.5 משחקים על דנבר שבמקום השלישי ו-7 משחקים על הקליפרס בבית הפסיפי. עכשיו, כשאמארה סטודמאייר חזר, הסאנס יהיו עסוקים בעיקר בניסיון להחזיר אותו לעניינים ולשלב אותו בשיטה של הקבוצה. שיטה שאפשר לסכם אותה במשפט קצר: הרבה ריצה, הרבה זריקות. בינתיים הוא משחק היטב, אבל גם מזכיר קצת את רונאלדו ונראה שמנמן משהו, בטח יחסית לגוף המפוסל שהיה לו בעונה שעברה. גם הניתור עדיין לא שם, וספק אם זה ישתנה עד הפלייאוף.

בכל מקרה, הדרך של השמשות לגמר המערב תעבור דרך אחת מהקבוצות שנלחמות על המקומות האחרונים, ובסיבוב השני ככל הנראה דרך דנבר. המכשולים הללו נראים עבירים לכל הדעות, וייתכן כי המנצחת בסדרה הצפויה בין הספרס למאבס תגיע מוכה וחבולה לדייט עם מייק ד'אנטוני. זה יכול להיות משמעותי כשצריך להתרוצץ 48 דקות מול מכוניות המירוץ שהוא מעמיד על הפרקט.

3. הדנבר נאגטס, 31:39

גם הנאגטס יכולים לישון בשקט ולחכות לראות מי תסיים במקום השישי, הקליפרס או הגריזליס. דנבר היא אחת הקבוצות הגרועות ב-NBA מחוץ לקשת, וגם המהלכים לפני הטרייד דדליין לא הצליחו להביא שחקן אחד שיכול ליידות לבנה מהשלוש מבלי לסדוק את הקרש. עכשיו, כשארל בויקינס פצוע, המצב הפך חמור אף יותר.

עד שהביאו את ולדימיר רדמנוביץ', לקליפרס לא היה שחקן שיודע לשים סל שלוש גם אם חייו תלויים בכך. כמו כן, מייק דאנליבי אוהב לרוץ, סגנון שמתאים לנאגטס כמו כפפה ליד. הגריזליס, לעומת זאת, מפציצים מבחוץ בלי הכרה, שומרים חזק ומשחקים כדורסל עומד. זוחל אפילו. מצד שני, סם קאסל הוא שועל ותיק, ועם אלטון ברנד, קורי מגטי וכריס קיימן לאדומים מ-LA יש כמות כשרון מפחידה יותר, לעומת חוסר הניסיון של הגריזליס במעמדים המחייבים.

בכל מקרה, אם כרמלו אנתוני ימשיך להציג את אותו סוג כדורסל ואת אותו קילר אינסטינקט, לזהות היריבה אין שום משמעות.

4. הדאלאס מאבריקס, 16:54

נותרו: 12 משחקים, 7 מהם בחוץ ו-8 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

על חשיבות המקום הראשון בבית הדרום-מערבי כבר עמדנו, ומבט על לוח המשחקים (המוקשים: נסיעות לדטרויט, קליבלנד, סן אנטוניו, פיניקס, ולוס אנג'לס נגד הקליפרס, ומשחקים ביתיים נגד דנבר וסקרמנטו) לא אמור לעודד את אוהדי המאבס. איכשהו, למרות שהשיגו את המאזן הטוב ביותר בהיסטוריה של המועדון בשלב זה של העונה, גם עכשיו הם לא מצליחים לתפוס את הבכורה במערב או לעורר פחדים רציניים אצל הספרס. מבחינתם, יתרון הביתיות הוא עניין של חיים ומוות, ונראה שהוא זה שייתן להם את הסיכוי היחידי להפתיע את האלופים בסדרה של שבעה משחקים. כי אם החבר'ה של גרג פופוביץ' שוברים גם הם שיאי מועדון בעוד עונה מנומנמת, מה יקרה כשיתעוררו?

במחשבה שנייה, שחקנים רבים בדאלאס יגיעו לפלייאוף עם דברים להוכיח: דירק נוביצקי ירצה להראות שהוא סופרסטאר, ג'ייסון טרי וקית' ואן הורן יבקשו להבהיר שמגיע להם חוזה, ואריק דאמפייר ודסאגנה דיופ ינסו לשכנע שביחד הם יכולים להיות סנטר לגיטימי. גם למאמן אייברי ג'ונסון יש מה להוכיח: שההצלחה הפנומנלית שלו בעונה השניה בליגה תקפה גם לפלייאוף.

אתה תנצח. לא, אתה

5. לוס אנג'לס קליפרס, 28:40

נותרו: 14 משחקים, 7 מהם בחוץ ו-9 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

אחרי עונה שכללה כמה רצפי ניצחונות והפסדים, הקליפרס נראים יציבים, אבל האחיזה שלהם במקום החמישי חומקת להם מבין האצבעות. וזה, כמובן, שימח את קואץ' מייק דאנליבי. גלישה למקום השישי תאפשר להימנע ממפגש עם המאבס או הספרס בסיבוב הראשון, וזו סיבה מספיק טובה לא לרשום רצפי ניצחונות ארוכים מדי. הרי מפגש עם דנבר ישאיר לקליפרס סיכוי טוב לעבור סיבוב לראשונה מאז מהומות תרפ"ט. תסמכו על הקליפרס שיידעו ליפול מקום אחד למטה, כי אם יש משהו שהמועדון הזה יודע לעשות טוב מכולם - זה להפסיד. לכן מדברים במשרדי בליגה על שינוי שיטת הדירוג.

6. הממפיס גריזליס, 29:39

נותרו: 14 משחקים, 7 מהם בחוץ ו-4 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

הדובים, כאמור, צפויים לדלג מעל לקליפרס ולהרוויח בכך כרטיס מהיר החוצה מהפלייאוף בפעם השלישית ברציפות. השאלה היא אם הפעם יצליחו בדרך לגרוף ניצחון, שכן מאזנם בפוסט סיזן, נכון להיום, הוא 8:0. בארבעה משחקים מול דאלאס, ממפיס ניצחה רק אחד, אבל פאו גאסול הסתדר עם נוביצקי והעמיד ממוצע של 23 נקודות. מול הספרס גאסול היה טוב יותר אפילו (24 נקודות), אבל קבוצתו הפסידה בכל שלושת המפגשים. לכן אל תופתעו אם המאמן מייק פראטלו יתחרה עם עמיתו מהקליפרס כדי לנסות לוודא שדווקא הקבוצה השנייה תנצח יותר. אין מה לומר, ספורט במיטבו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

שיפור עמדות

7. הל.א. לייקרס, 34:37

נותרו: 11 משחקים, 3 מהם בחוץ ו-5 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

העונה של קובי והניצבים שלו נראית כמו המשחק מול קליבלנד לפני כשבוע. אז, אחרי מחצית ראשונה קבוצתית וגדולה הגיעה התפרקות ברבע האחרון וכדורסל אינדיבידואליסטי מחריד. אבל עד סוף העונה משחקי הבית רבים וקלים הם, ולכן אין סיבה שהאחות הקטנה של הקליפרס והקבוצה השנייה של העיר תגיע גם היא לפלייאוף. השאלה היא אם זה יהיה מהמקום השביעי או השמיני.
כלומר, מי הם מעדיפים שתעיף אותם, פיניקס או סן אנטוניו.

מול האלופים הם ניצחו פעם אחת והפסידו פעמיים, ומול הסאנס הפסידו פעמיים וצפויים לפגוש אותם עוד פעמיים בחודש הבא. הסיכוי היחידי לראות סיבוב שני בהוליווד יכול להגיע לא משיטות משחק או מכדורסל בכלל, אלא רק דרך הקילריות של קובי בריאנט. בכל מקרה, אל תבנו על זה.

8. הסקרמנטו קינגס, 34:35

נותרו: 13 משחקים, 6 מהם בחוץ ו-7 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

רון ארטסט הכניס את הקינגס לטירוף מאז שהגיע, וכעת הם הפכו לסוס השחור של החלק התחתון של הפלייאוף. אף קבוצה לא רוצה לפגוש חבורה מוכשרת ומנוסה שכוללת את מייק ביבי, בראד מילר, בונזי וולס ורון ארטסט. ועם רול פליירס כמו שאריף עבדור ראחים המתאושש מפציעה, קני תומאס הבלתי יציב, קווין מרטין המבטיח ועוד, סאקטו תספק לנו סיבוב ראשון מעניין. המטרה שלהם היא להימנע מהספרס, לטפס עוד מקום אחד למעלה ולראות אם המכות של רון-רון יצליחו לערער את הבטחון של השמשות. שוב, אל תבנו על זה.

סיכוי קלוש

9. הניו אורלינס/אוקלהומה הורנטס, 35:32

נותרו: 15 משחקים, 9 מהם בחוץ, ו-8 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

ביירון סקוט אמר הכל בסיום ההפסד האחרון לשיקגו: "כרגע אנחנו פשוט קבוצה לא כל כך טובה". ולכן הסיכוי של הצרעות להשתחל לפלייאוף על חשבון הלייקרס והקינגס הפך מיום ליום לריאלי פחות.

10. היוטה ג'אז, 37:32

נותרו: 13 משחקים, 7 מהם בחוץ ו-7 מול קבוצות שנמצאות כרגע בפלייאוף.

האם זוהי עונתו האחרונה של ג'רי סלואן בסולט לייק סיטי? צ'רלס בארקלי טוען שצעירי הג'אז כבר לא מקשיבים למאמן הקשיש, וייתכן שהבעלים, לארי מילר, יעדיף להחליף את הסמכות המקצועית בחדר ההלבשה במישהו שיוכל לנצל טוב יותר את הפוטנציאל שקיים בקבוצה. הסיכויים לפלייאוף נראים כרגע קלושים, מה שיסמן עונה שלישית ברציפות שנגמרת למאמן כבר באפריל, וזאת אחרי מקבץ ההופעות הרצופות במעמד מאז קיבל על עצמו את התפקיד, אי שם בשנות ה-80.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully