וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיימלר קרייזלר עדיין מנסה להציל את סמארט

סוכנויות הידיעות

26.3.2006 / 9:41

תזרים מיליארד יורו נוספים לחטיבה, והודיעה על הפסקת ייצור דגם הסמארט בעל ארבעת המושבים וקיצוץ של 300 משרות בגרמניה

דיימלר קרייזלר, יצרנית המכוניות האמריקאית-גרמנית, תפסיק לייצר את דגם סמארט בעל שני המושבים ותקצץ 300 משרות במסגרת מאמציה להעביר את חטיבת סמארט לרווחיות. החברה תשקיע מיליארד יורו נוספים בתהליך ההתייעלות. זאת, בנוסף על 1.1 מיליארד יורו שכבר הוזרמו לחטיבה.

דיימלר קרייזלר תתמקד בדגם סמארט “ForTwo", בעל שני מושבים בלבד, ותקצץ כ-40% מכוח העבודה שלה בחטיבת סמארט בגרמניה. מרבית הקיצוצים ייערכו במערך הניהולי, השיווקי ובמו"פ.

חטיבת המכוניות הקטנות סמארט של דיימלר קרייזלר מעולם לא הגיעה ליעד המכירות שלה - 200 אלף יחידות בשנה. החברה דחתה את יעד ההגעה לאיזון שלה כבר 3 פעמים. עתה, היעד הניצב בפני החברה הוא ינואר 2007. חלק מבעלי המניות של החברה לוחצים על ההנהלה לנסות ולמכור את החטיבה המפסידה, אך צעד זה עשוי להעיד כי ההנהלה אינה ממהרת להיענות לדרישה זו.

מנכ"ל דיימלר קרייזלר, דיטר זצ'ה, כבר אישר תוכנית להשקעת 3 מיליארד יורו עד 2008 לקיצוץ 14,500 משרות במרצדס, החטיבה האם של סמארט. החברה מתכוונת לשלב את סמארט לחלוטין בחטיבת מרצדס. בנוסף לדגם בעל ארבעת המושבים, הפסיקה דיימלר קרייזלר את ייצור דגם הרודסטר של סמארט, והפסיקה את פיתוח רכב הכביש-שטח המתוכנן של המותג.

בינואר נרשמה ירידה של 23% במכירות מכוניות סמארט, ל-8,200 יחידות. הדגם הנוכחי של המכונית הדו-מושבית מתקרב לסוף הייצור. הגרסה החדשה אמורה להיות מושקת ב-2007. החברה מתכוונת להשיק את מכוניות הסמארט בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully