וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייבים לעלות שלב

23.3.2006 / 22:08

למרות ניצחון 76:82 על בולוניה והבטחת הכרטיס להצלבה, גם המשחק המבולגן וגם ההפרש מעידים על חריקות אצל מכבי לקראת הישורת הסופית. לפחות וויצ'יץ' חזר לעצמו. פארקר: "רצינו יותר מדי"

מכבי יכולה היתה להסתפק גם בהפסד של פחות מ-5 נקודות בשביל להבטיח מקום בשלב ההצלבה. אבל כשאלופת אירופה רואה את בולוניה בהיכל, היא יודעת לשנס מותניים וללכת על ניצחון. אחרי הכל ההפסד הביתי לאיטלקים, בשלב מוקדם יותר באותה עונה בה ניצחו הצהובים את בולוניה בגמר ב-44 הפרש, עמד לנגד העיניים. את הניצחון מכבי אכן השיגה (76:82), אבל נקלעה לקשיים בחלקים רבים במשחק, ובעיקר לקראת הסיום, כשאיבדה יתרון דו סיפרתי. הניצחון של ריאל מדריד ב-21 הפרש על אולקר פירושו שמכבי בעמדת נחיתות לקראת המחזור האחרון בבית ה'.

אחרי המשחק הלא אחראי מול ריאל מדריד, וויל סולומון הוריד הילוך, ונעזר בניהול המשחק באנתוני פארקר, שנתן ערב סולידי ואחראי גם בהתקפה וגם בהגנה. פיני גרשון, שמשתמש בספסל יותר ויותר ככל שהעונה מתקרבת לשיא, קיבל שוב תפוקה מצוינת מג'יימי ארנולד, שחיפה על ערב חלש של טל בורשטיין (שחזר לשחק ביורוליג אחרי הפציעה) ושל שרון ששון, אבל שוב נתן 45 שניות בלבד ליניב גרין.

למרות משחק לא מסודר ברוב שלבי המשחק, מכבי יכולה לשאוב עידוד מיכולת משופרת של ניקולה וויצ'יץ, שירד בכושרו מאז חזר ממחלה, ובעיקר מההגנה, שברגעים לא מעטים הזכירה את מכבי של שני הגביעים האחרונים.

במחזור האחרון יוצאים הצהובים למשחק באיסטנבול נגד אולקר במטרה לנצח, בידיעה שברצלונה היא הראשונה בבית המקביל. אחרי שהמשימה תושלם, והתוצאות משאר המשחקים יגיעו, תדע אלופת אירופה מי תעמוד בדרכה אל הפיינל פור בפראג.

מהלך המשחק

רבע 1: 20:27

מכבי פתחה עם וויל סולומון, דרק שארפ, מייסאו באסטון, ניקולה וויצ'יץ' ואנתוני פארקר. בולוניה פתחה עם מנצ'ינלי, בצ'ירוביץ', בגאריץ', גאריס ורס. בולוניה פתחה באיזורית וחטפה שלשה מוויצ'יץ' בהתקפה הראשונה, שקלע 7 ב-3 הדקות הראשונות. בולוניה איבדה 3 כדורים בהתקפות הראשונות. מכבי קלעה באחוזים טובים, אבל נייט גרין עם 6 רצופות השאיר את האיטלקים במשחק.

רבע 2: 42:46

מכבי המשיכה לשמור טוב, ולקלוע טוב משלוש. התעוררות של בלינלי ובצ'ירוביץ' הביאה את האיטלקים ל-6 הפרש ממכבי. אבל שלשה של שארפ וחטיפה שהגיעה בהמשך השאירה את המומנטום בצד של מכבי. רפשה לקח פסק זמן, ממנו חזרה בולוניה בטירוף. מכבי לא קלעה 4 דקות (כולל 2 החטאות דאנק של פארקר), והאיטלקים רצו ל-0:9 והשווה את המשחק. פיני הכניס לראשונה למשחק את שרון ששון, שהחזיר לו בשלשה ומכבי חזרה להוביל. לראשונה בשלב הטופ 16, אלופת אירופה מסיימת מחצית ביתרון.

רבע 3: 53:66

את המחצית השניה פתח פיני עם ג'יימי ארנולד בחמישיה, מה שאיפשר לדיאווארה לחגוג בצבע. המשחק התנהל בצורה מבולגנת כששתי הקבוצות רצות מצד לצד. 4 דקות מפתיחת המחצית הצליח טל בורשטיין לקלוע את סל השדה הראשון שלו. רבע הגנתי מצוין של מכבי השאיר את בולוניה על 11 נקודות.

רבע 4 76:82

ברבע האחרון המשיך ארנולד לקבל קרדיט והחזיר במשחק יציב, כשאנתוני פארקר מנהיג את הקבוצה על המגרש. סולומון נתן כמה נקודות חשובות, וויצ'יץ' אסף עוד קצת ביטחון, ולמרות 4 איבודי כדור בדקה ורבע, הצליחה מכבי לשייט אל הניצחון, לא לפני ששחקניה ספגו גערות מגרשון.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: פארקר 15 (3 מ-4 לשלוש), ארנולד 15, ווייצ'יץ' 15 (3 מ-5 לשלוש), וויל סולומון 11 (6 אסיסטים, 3 מ-11 מהשדה), באסטון 10, שארפ 8, בורשטיין (19 דקות), וששון 3 כל אחד, פני 2.

לבולוניה: בצ'ירוביץ' 19, בלינלי 16, דיאווארה 14, גאריס 7, לורבק, בגאריץ' וגרין 6 כל אחד, ווטסון 2.

ריבאונדים: מכבי 24, בולוניה 18
אסיסטים: מכבי 17, בולוניה 15
איבודים: מכבי 14, בולוניה 17.

גרשון: לא כל הדברים שרצינו שיקרו קרו

גרשון אמר לאחר המשחק: "לא כל הדברים שרצינו שיקרו קרו. אם היינו עושים את מה שעשינו בשנים קודמות היינו מנצחים ב-44 הפרש. עלינו לשלב הבא ועכשיו צריך לעשות מה שאפשר כדי להגיע לשם במצב הטוב ביותר". על סלומון אמר המאמן: "אין לי דברים חדשים להגיד בנושא. לא מילים יפות יותר ולא פחות, אני מעדיף לשמור על הקול הצרוד שלי".

דרק שארפ: "אני מרוצה מהניצחון ולא חשוב ההפרש. לא משנה לי נגד מי נשחק. העיקר שנחשוב על לנצח ונדע לעשות את זה".

וויל סולומון: "זה היה מאמץ קבוצתי, שיחקנו כמו קבוצה, נתנו הגנה והיו לנו מהלכי ריצה. ננתי למשחק לבוא אלי. אני מרגיש בטוח כשהכדור בידיים שלי. בסיום החצי הראשון הוא היה בידיים של שארפ ולא הצלחתי להגיע אליו".

ניקולה וויצ'יץ': "היתה לי פתיחה טובה של המשחק. אני מרגיש טוב עם המקום שלי. שינינו את הקצב וניצחנו וזה מה שחשוב".

אנתוני פארקר: "אני מקווה שניצחון בשבוע הבא יספיק בשביל לקחת את המקום הראשון. אני חושב שרצינו יותר מדי ושינינו אסטרטגיה במטרה להגדיל יתרון. קיוויתי שבדקות האחרונות נמשיך לשחק כמו ששיחקנו לכל אורך המשחק".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully