וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי האיש הזה?

שגיא ניר

23.3.2006 / 10:41

72 זרים עברו העונה בליגת הכדורסל, והגיע הזמן לעשות סדר. וואלה! ספורט מגישה את מצעד ההחלפות, כולל תשובה לשאלה בכותרת

עונת הכדורסל 2005/6 בליגת העל הגיעה זה מכבר למחצית דרכה, אבל כבר אפשר לציין אותה כעונה היסטורית. לצערנו, התואר לא מגיע בזכות רמת משחק יוצאת דופן, מבצעים אישיים מעוררי דמיון או מלחמה עקובה מדם על המקום הראשון. הסיבה שהופכת את עונת הכדורסל הנוכחית לשונה כל כך מקודמותיה היא המספר הבלתי נתפס של שחקנים זרים שעברו פה, זרקו כמה כדורים לסל, והמשיכו בדרכם.

72 - זהו מספר שחקני הכדורסל בעלי הנתינות הזרה ששיחקו העונה במגרשי ארצנו, והמספר הזה לא כולל נבחנים או שחקנים ששוחררו לפני פתיחת העונה. להזכירכם, בליגה 11 קבוצות, כך שבסך הכל אמורים לשחק בה 44 זרים. אם פעם התקשו חובבי הכדורסל לעקוב אחרי השינויים, הרי שבעונה הנוכחית התופעה לא פסחה גם על הכדורסלנים עצמם: סיטואציה שבה שחקן מוסר לחברו ומגלה כי הוא בדיוק הוחלף על ידי אחר הפכה לסצינה נפוצה.

עוד לפני ה-18 באפריל, היום האחרון להחלפת זרים בליגת העל, ערכנו עבורכם ספירת מלאי של השמות שהיו כאן, ודירגנו את קבוצות הליגה על פי מספר החלפות הזרים שביצעו (כל זר שהוחתם או שוחרר לאחר פתיחת העונה נחשב כהחלפה). מי שרוצה עוד סיבה לכישלון של רמת השרון או להצלחה של ראשון לציון, שיציץ פנימה.

"כשמחפשים מציאות בכסף קטן זה לא תמיד מצליח"

הפועל רמת שרון: 8 החלפות (רק זר אחד ששרד מתחילת העונה).

הקבוצה של מיקי ברקוביץ' פתחה את העונה עם ג'ון אודן, טרנס שאנון, ג'רמי וויל ואלברט מורינג (כשהאחרונים מגיעים ממש בסמוך לפתיחת הליגה). אודן הוחלף על ידי פטריק אוקפור, מורינג הוחלף על ידי ברנדאן יוז, יוז הוחלף על ידי דיוויד לוגאן. הקטור רומרו שיחק שני משחקים ועזב, וטרנס שאנון, שהיה המוציא לפועל העיקרי של הקבוצה, שוחרר בשל בעיות משמעת והוחלף השבוע על ידי גריידי ריינולדס. ג'רמי וויל הוא הצדיק היחיד שהצליח לשרוד בקבוצה מתחילת העונה.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 11. מיקום בטבלת המחליפות: 1.


מכבי גבעת שמואל: 8 החלפות (2 זרים ששרדו מתחילת העונה).

ווין וואלאס וטימי באוארס נשארו בגבעה מתחילת העונה, למרות שהראשון עמד במשך חודשים רבים בסכנת החלפה. אולי כבר שכחתם, אבל מי שפתח את העונה בגבעה כשחקן פנים נוסף היה קני וויליאמס, שהוחלף אחר כך ברון סליי, שלאחר שעזב לאיטליה הוחלף בקני וויטהאד. גם אדם הול שיחק משחק אחד בקבוצה. בעמדת הגארד הנוסף: אלפא בנגורה פתח את העונה, ג'רוד אברם הקשיש החליף אותו, ברנדאן יוז שיחק מספר משחקים, וכעת משחק בקבוצה ג'יי סטרייט שהגיע מהגליל.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 12. מיקום בטבלת המחליפות: 2.


הפועל גליל עליון: 7 החלפות (אף זר לא שרד מתחילת העונה).

בגליל פתחו את העונה באיחור, והגיעו למשחק הראשון בהרצליה עם שני זרים בלבד: פטריק לי וג'יי סטרייט. הראשון הוחלף מיד על ידי ווקאסין מאנדיץ', שלא השתלב והוחלף מאוחר יותר על ידי יורדאן בוזוב הבולגרי. סטרייט, שבמשך תקופה ארוכה היה המוציא לפועל העיקרי של הגליל, הוחלף לפני כחודשיים על ידי בריאנט סמית. בקו הקדמי נשמרה יציבות מסוימת, כאשר סשה בראטיץ' ואוצ'ה נסוונו הגיעו אמנם מאוחר, אבל עדיין בקבוצה.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 8. מיקום בטבלת המחליפות: 3.

אליצור אשקלון: 6 החלפות (2 זרים ששרדו מתחילת העונה).

באשקלון בנו העונה קבוצה סביב זרים מוכרים בישראל: בריאן טולברט, ברנדון קורץ ואדריאן פלדג'ר. בעמדת הזר הרביעי התחיל פרד וויליאמס, ואחריו הגיעו ווילי ג'נקינס וג'יימס הד. עזיבתו המפתיעה של פלדג'ר אילצה את אשקלון להחתים את אנדרה מק'אלום הקשיש, שאחריו הגיע אלווין סנואו. בריאן טולברט וברנדון קורץ הם היחידים ששרדו בקבוצה מתחילת העונה, אבל גם הם היו על הכוונת מסיבות מקצועיות וכלכליות בהתאמה.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 7. מיקום בטבלת המחליפות: 4.

"המגמה של החלפה סיטונית של שחקנים בולטת בקבוצות הקטנות, להן יש תקציב נמוך", אומר מוטי אמסלם, יו"ר גבעת שמואל, שקבוצתו מדורגת בצמרת טבלת המחליפות. "הכסף מדבר. עם זר מוכח ב-100 אלף דולר אין כמעט טעויות, אבל כשמחפשים מציאות בכסף קטן זה לא תמיד מצליח". ואכן, הקבוצות בצמרת המחליפות הן אלו שסובלות או סבלו מקשיים כלכליים, שאילצו אותן לצאת להרפתקה של ניסוי וטעייה. ישחק טוב, יישאר. לא יהיה טוב – תמיד נוכל להחליף אותו.

"קבוצות עם כסף הולכות על זרים שהיו בארץ"

הפועל תל אביב: 3 החלפות (3 זרים ששרדו מתחילת העונה).

האדומים הביאו בתחילת העונה את אונטריו לט ואריק סאנדרס, אבל בשל העובדה שנחתכו לפני תחילת העונה הם לא ייחשבו בספירה. מרכוס האטן, ג'רון רוברטס ורוג'ר פרינגטון (שמשחק טוב ביורוקאפ הציל אותו משחרור נוסף, אחרי שנחתך לפני תחילת העונה מאשקלון) נשארו בקבוצה מתחילת העונה, אבל עמדת הזר הרביעי עברה טלטלות. התחיל בה ארנסט בראון הכבד והיקר, אחריו הגיע הרכז דן קרוס שנפצע במשחק הבכורה שלו וגמר את העונה, וכעת משחק בה הרב למיזאנה.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 5. מיקום בטבלת המחליפות: 5.


עירוני נהריה: 3 החלפות (3 זרים ששרדו מתחילת העונה).

בנהריה המסודרת לא מורגלים בדרך כלל בחילופי שחקנים, אבל פציעתו הקשה של ברנקו מיליסבלייביץ' אילצה אותם להצטרף למעגל. הסרבי הוחלף על ידי אנטואן הול שלא סיפק את הסחורה, והוחלף גם הוא על ידי אלוין יאנג, ששוחרר משטרסבורג הצרפתית. קורי קאר, ג'ייסון וולס ואוטיס היל נותרו בקבוצה מתחילת העונה.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 4. מיקום בטבלת המחליפות: 6.


בני השרון: 3 החלפות (3 זרים ששרדו מתחילת העונה).

בשרון החזירו אחרי מספר שנים את טרנס רנצ'ר הוותיק, וצירפו אליו שלושה שחקנים אלמונים בישראל: עוסמאן סיסה, אוגונה אוניקווה וקוקי בלצ'ר. האחרון נראה כמו הלהיט של הליגה במחזורים הראשונים, אבל פציעה קשה גמרה לו את העונה, ואילצה את הקבוצה לחפש מחליף. ג'ריל סאסר לא הצליח למרות עבר ב-NBA, ואדם הארינגטון שהחליף אותו התגבר על תקופה קשה, שאיימה לשלוח גם אותו הביתה, ונשאר. רנצ'ר, אוניקווה וסיסה נשארו מתחילת העונה.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 6. מיקום בטבלת המחליפות: 7.


רמת גן: 2.5 החלפות (3 זרים ששרדו מתחילת העונה).

העולה החדשה צירפה בתחילת השנה את טונג'י אוואג'ובי, ג'ייסון גרדנר, קי מדיסון וקווין רייס. רצף ההפסדים בליגה אילץ אותה להחליף את האחרון בגארד טומי אדאמס (כן, זה האיש שמצולם בתמונה החיצונית), שעל סמך משחק הבכורה שלו נראה כבחירה עם פוטנציאל. הקבוצה החזיקה מספר שבועות גם את אריק ברקלי, שהובא כגיבוי לפציעתו של רייס, אך הוא לא זכה לשחק ולו דקה אחת. יש להניח כי אלמלא קשיים כלכליים של ההנהלה, גם מדיסון היה מוחלף בשחקן אחר.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 9. מיקום בטבלת המחליפות: 8.


אמסלם, פרשן החילופים שלנו, מסביר: "קבוצות עם כסף הולכות על זרים שהיו בארץ. זה מה שעשו בראשון לציון ובאשקלון, שגם השקיעו סכומים גדולים על השחקנים האלה. אם הצלחת עם שחקן, לא תוכל לשמור אותו עונה אחר כך, כי הוא ילך אחרי הכסף הגדול, כמו שקרה למשל עם האטן שעבר מרמת השרון להפועל תל אביב". פרט לרמת גן, שלא יכולה להרשות לעצמה לבצע שינויים רבים מדי בסגל, קבוצות מרכז טבלת המחליפות אכן ניסו להשקיע בזרים מוכחים בישראל, אך סבלו בעיקר מפציעות של שחקנים מובילים, שאילצו אותן לחפש מחליף ראוי.

לא בעניינים

מכבי תל אביב: 0 החלפות (6 זרים ששרדו מתחילת העונה).

וויל סולומון, אנתוני פארקר, ניקולה וויצ'יץ' ומייסיאו באסטון משחקים בליגה בדרך כלל. קירק פני וג'יימי ארנולד (שעדיין לא נחשב ישראלי) מחליפים את חבריהם מדי פעם. במכבי של השנים האחרונות לא מחליפים זרים, תשכחו מזה.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 1. מיקום בטבלת המחליפות: 11-9.


הפועל ירושלים: 0 החלפות (4 זרים ששרדו מתחילת העונה).

בעידן הכסף הגדול של ארקדי גאידמק אין צורך להמר, וגם ירושלים, שבמשך שנים נהגה לתקן טעויות בעמדות הזר (גם בעונת הזכייה ביול"ב קאפ, כשצירפה את קלי מקארתי אחרי שני ניסיונות כושלים בעמדה שלו), לא החליפה העונה אף זר. הוראס ג'נקינס, רוג'ר מייסון ג'וניור, מריו אוסטין ותמאר סליי (למרות יכולתו הבינונית) נותרו במלחה מהרגע הראשון.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 2. מיקום בטבלת המחליפות: 11-9.


מכבי ראשון לציון: 0 החלפות (4 זרים ששרדו מתחילת העונה).

ג'ון גילכרייסט הגיע ממש לפני תחילת העונה כדי להציל את עמדת הרכז. עם ריאן סידני, וגם עומאר סניד ולי מתיוס, שהם שמות מוכרים במחוזותינו, ראשון לציון נהנית מבחירה נכונה של זרים ממרומי המקום השלישי בליגת העל. הגמול יהיה ככל הנראה מקום בפיינל פור.

סיכום ביניים - מקום בליגת העל: 3. מיקום בטבלת המחליפות: 11-9.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully