וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גם המניות דוללו, וגם עגיב נדרש לשלם"

ניר איסקוב

22.3.2006 / 14:39

פרקליטו של איש העסקים, עו"ד יורי נחושתן, הגיש שתי בקשות, להוצאה לפועל ולבית המשפט המחוזי, במטרה לעכב את הליך הגבייה נגד מרשו

רפי עגיב לא מתייאש. איש העסקים, שהחזיק ב-16.7 אחוז ממניות הפועל ת"א ואחזקותיו דוללו בשבוע שעבר ל-8.3 אחוז בלבד, הגיש היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בת"א, בקשה לעיכוב צו שהוא עצמו הוציא, ולפיו על עגיב להפקיד עד מחר (חמישי) ערבות בנקאית של 4 מיליון שקל בקופת בית המשפט.

הצו, שניתן בסוף החודש שעבר, קובע כי אם עגיב לא יפקיד את הסכום, יהיה רשאי כונס הנכסים, עו"ד שי פורת, להעמיד את מניותיו של איש העסקים בהפועל ת"א, לכל המרבה במחיר. מטרת הבקשה שהגיש היום עגיב היא לעכב את הצו, עד אשר בית המשפט העליון ידון בבקשת רשות הערעור שהגיש אתמול (שלישי) עגיב בנושא.

עגיב הגיש היום בקשה נוספת, הפעם ללשכת ההוצאה לפועל בת"א, במטרה להורות על עיכוב ההליך נגדו, עד אשר יתברר אם עגיב אכן חייב בפירעון ההמחאה לנוכח הליך הדילול שנעשה בשבוע שעבר, או לחילופין עד אשר יכריע בית המשפט המחוזי, לגבי חוקיות הליך הדילול.

תחילת הפרשה בסוף עונת 2003/4, אז התברר לרשות לבקרת תקציבים כי בטוחה בסך 2.9 מיליון שקל שהפקיד עגיב לתקציבה של הפועל ת"א, אינה תקפה, והוחלט לפתוח נגדו בהליך הוצאה לפועל. בינואר האחרון פסק המחוזי על פתיחת ההליך, אולם עגיב ערער בעניין לעליון, ובינתיים הצליח לקבל צו עיכוב זמני להליך נגדו, שעתיד לפוג כאמור מחר.

הערבות הבנקאית הנוכחית, בסך 4 מיליון שקל, תפחה בגלל הוצאות הנלוות, כגון פתיחת תיק בהוצאה לפועל, הזמן שחלף מאז וכיו"ב. יש לציין כי עגיב כבר הפקיד סכום של 2 מיליון שקל, אולם בית המשפט המחוזי קבע כי עליו להמיר את הסכום ל-4 מיליון שקל.

בבקשה להוצאה לפועל טוען עגיב כי הגירעון המצטבר בתום עונת 2003/4 הסתכם ב-8 מיליון שקל, ולא ב-13 מיליון, כפי שגורס יו"ר הרשות לבקרת תקציבים, יאיר רבינוביץ'. לטענת עגיב, מנהל אגף הכספים ב"כתר", אבי חורי, אמר באסיפת בעלי המניות, שבמהלכה דוללו מניותיו של עגיב, כי הגירעון של אותה עונה, הוקטן ב-10 מיליון שקל, ועל כן לטענת עגיב, הוא כבר לא קיים, מה שמבטל את הצורך במימוש הבטוחה שהפקיד דאז.

"עגיב טוען בבית המשפט שאיננו חייב לפרוע את ההמחאה, מאחר שתנאי לפירעון ההמחאה הוא קיומו של גירעון בעונת המשחקים 2003/4, ואילו קבוצת 'כתר' טענה בבית המשפט שהיא נדרשה להקטין את הגירעון על ידי הקצאת מניות, בדרישה שניתנה לה על ידי הרשות לבקרת תקציבים", הסביר בא כוחו של עגיב, עו"ד יורי נחושתן.

"אם אכן, כמו ש'כתר' טוענת, זו הסיבה לדילול, הרי שאין גירעון באותה עונה, ואין זכות לפירעון ההמחאה. בנוסף, טוען עגיב כי אין היגיון בדרישה להפקדת 4 מיליון שקל, כאשר המניות נשארות בידי הקונה, שכן אז הבטוחה שיש בידי רבינוביץ' עולה בהרבה על גובה החוב. נוצר פה מצב שגם המניות דוללו, וגם עגיב נדרש לשלם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully