וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מרגיש ניצחון"

שגיא ניר

21.3.2006 / 21:17

למרות ההפסד 84:83 לדינמו מוסקבה במלחה, ארז אדלשטיין אופטימי לקראת הגומלין. ג'נקינס: "אנחנו חיים בשביל משחקים כאלה"

האוהדים במלחה כל כך רצו. זה היה המשחק הביתי האחרון שלהם באירופה השנה. הם כבר ראו את הניצחון באוויר, אבל דינמו מוסקבה הייתה גדולה עליהם. היא אמנם ניצחה רק 83:84, אבל כשמדובר בחצי גמר גביע יול"ב, כאשר המשחק השני יתקיים ברוסיה, המשמעות גדולה יותר מהנקודה האחת שמפרידה בין הקבוצות.

הפועל ירושלים פתחה בסערה, אבל מה שאיפיין אותה היה בעיקר חוסר היציבות בהתקפה. זה התחיל במקבץ שלשות של מייסון, ג'נקינס וטפירו והמשיך בהתקפות מבולבלות של טפירו וג'נקינס. ההגנה הצליחה לעצור את הרוסים ברבע הראשון, אבל נרדמה ברבע השני ובאחרון. ירושלים פספסה את המומנטום לפתוח פער גדול ולגמור את הסיפור, ברבעים הראשון והשלישי. אם מסתכלים על הרבעים השני והרביעי, זה היה יכול להיגמר הרבה יותר גרוע מבחינתו של ארז אדלשטיין. מצד שני, ירושלים לא ניצלה יום נוראי מהשדה של אחד מכוכבי דינמו, רובן דגלאס (0 מ-13 מהשדה).

משחק הגומלין יתקיים בשבוע הבא, יום הבחירות, במוסקבה. עד אז, יתעסקו בהפועל ירושלים בשאלת הישארותו של ארקדי גאידמק, שדאג למתוח לפני המשחק הערב את אנשי הקבוצה ואת האוהדים, כשאיים להפסיק את תמיכתו. כנראה שזו הייתה עוד אזעקת שווא מבית היוצר של הטייקון הקפריזי.

מהלך המשחק

קצב הפתיחה של הירושלמים היה מטורף. מתן נאור, הוראס ג'נקינס ורוג'ר מייסון חיממו את היד כבר בנסיונות הראשונים מעבר לקשת. יחד עם מריו אוסטין, שהבין מה הוא צריך לעשות בצבע. אחרי כמה דקות, עלתה ירושלים ליתרון 9:20. איבקוביץ' לקח פסק זמן, העביר לשחקנין הוראות כדי להתמודד מול משחק הריצה של ירושלים ועד לסיום הרבע, הושלמה המשימה. פאפאדופולוס ופוטסיס התעוררו, צא'טמן סחט עבירות חשובות ו-20 שניות לסיום הרבע היה זה דמיטרי דומאני, שעשה את המהפך וקבע 22:23 לדינמו.

מאיר טפירו קיבל את המפתחות בירושלים בפתיחת הרבע השני, אבל היה די מבולבל בהתקפה. מהצד השני, מיירה צ'אטמן רק התחמם והעלה בשלשה ל-27:32. ההגנה המוסקבאית המשיכה לתפקד מצויין והפועל ירושלים לא מצאה את הסל כמה דקות טובות. מריו אוסטין היה זה ששבר את הבצורת והנשק החם שלו, הקליעה מהשלוש, הוביל את ירושלים לריצת 0:7 ולשיוויון 34:34. 2:15 דק' להפסקה, רוג'ר מייסון, שהוביל את ההתקפה של ירושלים במחצית הראשונה, עשה את המהפך השני במשחק. ירושלים הצליחה לשמור על היתרון וירדה להפסקה ביתרון 41:43.

ההגנה של הפועל ירושלים השתפרה פלאים ברבע השלישי ומנעה ממיירה צ'אטמן וחבריו להתקרב למהפך שלישי במשחק. נאור וקוז'יקרו בהגנה, ומייסון וג'נקינס בהתקפה, פתחו מחדש את היתרון של הפועל ירושלים. מייסון, בחדירה היפה במשחק, קבע 47:53. 2 דקות לסיום הרבע, מאיר טפירו קלע את סל השדה הראשון שלו במשחק והעלה ל-52:59. ממש לקראת סיום, ירושלים הורידה הילוך ואפשרה לדינמו לחזור למשחק. מיירה צ'אטמן ולזארוס פאפאדופולוס הובילו אותה לריצת 0:7 ויתרון 59:61.

למרות כמה הבלחות של מייסון וטפירו, דינמו הצליחה לשמור על הקצב שהכתיבה לרבע הזה, ג'נקינס וטפירו ניסו בכל הדרכים, אבל לא הצליח לגנוב לה את היתרון. הם גם לא הצליחו למנוע מהצמד היווני פאפאדופולוס את פוטסיס, להעלות את דינמו ליתרון שיא של 68:75, 4:40 דקות לסיום. לאורך כל הרבע דחפה דינמו את הכדור לפפאדופולוס המצוין, שסיים עם 25 נקודות, ב-80 אחוז מהשדה.

הרוסים שמרו על הפרש של 4-6 נקודות, עד שג'נקינס חטף כדור 2:30 דקות לסיום וצימק ל-78:76. חצי דקה מאוחר יותר, אוסטין העיר את הקהל עם השלשה השניה שלו במשחק ולאחר מכן עם ריבאונד התקפה ואסיסט לג'נקינס, שהישווה ל-81:81. במהלך הלפני אחרון של המשחק, 2.4 שניות לסיום, דומאני סחט עבירה מרוג'ר מייסון וקבע מהעונשין את תוצאת המשחק, 83:84 לדינמו מוסקבה, שיוצאת ממלחה עם תוצאה מצויינת מבחינתה.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: הוראס ג'נקינס 24 (9 מ-16 ל-2), מריו אוסטין 21 ו-17 ריבאונדים, רוג'ר מייסון 19, מאיר טפירו 9, ארז מרקוביץ' 4, מתן נאור 3, תמאר סליי 2.

קלעו לדינמו מוסקבה: פאפאדופולוס 25 (8 מ-10 ל-2) ו-8 ריבאונדים, צ'אטמן 23, פוטסיס 21 (8 מ-9 ל-2), דומאני 11, דגלאס 4.

"זה היה הגמר האמיתי"

מאמנה של הפועל ירושלים ארז אדלשטיין אמר בסיום: "זה היה הגמר האמיתי. זה היה אחד המשחקים הגדולים שהיו בארץ וגם איבקוביץ', שהוא לא פוליטיקאי, אמר את זה. אמרתי לשחקנים שאני מעדיף להפסיד בנקודה מאשר לנצח בנקודה כי בלאו הכי צריך לנצח בחוץ. הגיע הזמן שדינמו תפסיד בבית. ידענו שהכדורים ילכו פנימה, ידענו שפוטסיס יכול לחיות מזה. השריקות של השופטים החזירו אותם למשחק. יצא לנו המומנטום ברבע השלישי כי חשבנו על סוף המשחק. אני מרגיש ניצחון בצורה ששיחקנו ובזה שביצענו דברים שהתאמנו עליהם. הגיע הזמן שגם המושכים בעט יפרגנו לנו".

אדלשטיין התייחס גם לתפקודם של חלק משחקניו ואמר: "אנחנו קבוצה לטוב ולרע, טפירו הוא שחקן גדול שכבר ניצח משחקים וגם היום הוא עשה מהלכים גדולים. היו רגעים של הגנה מצויינת. כל מי שסיפר שאוסטין הוא בלוף בהגנה, קיבל היום תשובה".

כשנשאל על איומיו של גאידמק לעזוב, נראה אדלשטיין מופתע ואמר: "אני לא יודע על מה מדובר בכלל ואני לא מתעסק ברכילות".

מתן נאור: "זה לא מה שקיווינו, אבל ידענו שגם זה יכול לקרות. לדינמו יש כלים מדהימים בכל עמדה וגם אנחנו יכולים לשחק יותר טוב כי הלחץ יהיה עליהם. הם עשו את שלהם פה, אבל עדיין לא הפסידו בבית. צריך לעשות את ההבדל ברצון, הלב וההקרבה שכל אחד יתן. מדאיג אותנו שהם החטיאו כל כך הרבה כי במוסקבה זה לא יהיה ככה. פאפאדופולוס עשה מה שהוא רצה וצריך להוציא אותו מזה. נצטרך לחשוב על רעיון יצירתי לעשות את זה".

הוראס ג'נקינס: "המשימה היא אפשרית בהחלט. בשביל הדברים האלה הביאו אותי לפה. אנחנו משחקים כדורסל כל החיים בשביל הרגעים האלה".

מאמן דינמו מוסקבה דושאן איבקוביץ': "באופן כללי הגיע לנו הניצחון. אחד המפתחות היה לעצור את אחוזי השלוש של ירושלים, אבל הם קלעו בדיוק ב-46 אחוז כמו בניצחונות שלהם. היתרון שלנו היה בקו הקדמי ואני לא מרוצה מריבאונד ההגנה שלנו. למרות הניצחון אני יודע שכלום לא נגמר".

רובן דגלאס: "ניצחון חשוב במגרש קשה. בגומלין יהיה חשוב להגיע מרוכזים. אני לא יודע מה קרה לי היום, אבל הכי חשוב שניצחנו. הקהל פה הזכיר לי את הקולג' וזו אווירה די מפחידה למשחק חוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully