וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפים של אלון חרזי

21.3.2006 / 16:14

מגן מכבי חיפה ונבחרת ישראל, ואחד השופטים בפרוייקט "אלוף הכדורגל", מחלק עצות מקצועיות לכישרונות הצעירים שיופיעו בתוכנית

אלון חרזי, מגן מכבי חיפה ואחד השופטים בפרוייקט "אלוף הכדורגל", הוא מהשחקנים הוותיקים בליגת העל ובנבחרת ישראל (35). חרזי, שהתחיל את הקריירה בהכח ר"ג, העביר את רוב זמנו במכבי חיפה, להוציא עונה אחת בבית"ר ירושלים (1997/8). לקראת השתתפותו בתוכנית, חרזי מחלק עצות לכישרונות הצעירים שיופיעו בפרויקט על סמך הניסיון הרב שלו.

למה לעבור מועדון?

"ברגע ששחקן מרגיש שהוא מוביל בקבוצה שלו, אך עדיין לא ממצה את כל יכולותיו, יש בפניו שתי אופציות: או להישאר בקבוצה וזה אומר לשמור על בינוניות ולא להגיע להכרה מלאה של הציבור, או לקבל החלטה שאתה מקצוען ואין פשרה על בינוניות. מכאן, שחקן שחושב שיש לו פוטנציאל לפרוץ, חשוב שיעבור קבוצה ויקדם את עצמו. צעירים שמרגישים מבוזבזים בקבוצה שלהם, חשוב שינסו ללכת קדימה, הרווח יהיה שלהם ושל המועדון".

איך זה התבטא בקריירה שלך?

"אני רציתי להיכנס לתודעה כשחקן בעל שם ויכולת, לא רק הכסף הנחה אותי. לא רציתי לדבוק בבינוניות ולהיות ראש לשועלים, עדיף להתחיל מזנב לאריות"

חו"ל, כן או לא?

"על מנת להגיע למטרה, להיות שחקן מקצועי בארץ ובחו"ל, יש להבין כי הדרך רצופת קשיים פיזיים ומנטאליים. החכמה היא להתגבר ותמיד להסתכל קדימה. על מנת להיות שחקן המוכר על-ידי הציבור, יש לשחק בקבוצה טובה מהליגה הראשונה. אני התחלתי מליגה שלישית ועברתי בבוגרים לליגה ראשונה. שינוי כזה דורש אמונה עצמית חזקה, שינוי באורח החיים, מחובבן למקצוען. גם הקפיצה ממשחק בארץ למשחק בחו"ל הוא משמעותי מאוד. מדובר ברמה ומהירות שונה של המשחק. המשחק בחו"ל שונה מקצה לקצה מאשר הכדורגל בארץ. יש הרבה שניסו קריירה בחו"ל ולא הצליחו, אך אין זה אומר כי לא צריך לשאוף ולנסות".

מדוע הרבה לא התמידו בחו"ל וחזרו לארץ?

"לא הרבה שחקנים שורדים בחו"ל. הרמה של הכדורגל שם מאוד גבוהה. שחקנים בודדים הצליחו בחו"ל. מעבר לכישרון ומקצוענות, יש לתת דגש על המנטאליות השונה והאקלים השונה. השחקנים שהצליחו בחו"ל הם כאלו שהצליחו מאוד בארץ והיוו הבטחה מקצועית: חיים רביבו, אייל ברקוביץ', יוסי בניון".

רגע גדול שלך בקריירה?

"המעבר למכבי חיפה. לא הייתי מוכן להישאר בבינוניות, הרגשתי מבוזבז. בשנה הראשונה בה שיחקתי במכבי חיפה לקחנו דאבל, כאן הבנתי שמדובר בעבודה מאוד קשה"

טיפ לסיום.

"לדברים הקשים יש טעם טוב של סיפוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully