וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הספורט תובע את ההתאחדות לכדורגל

20.3.2006 / 15:28

בעקבות העברת זכויות השידור של משחקי הנבחרת לצ'רלטון ללא מכרז ל-14 שנה. אבי בר: "אנו דורשים לבטל את ההסכם המושחת"

ערוץ הספורט הגיש הבוקר בבית המשפט המחוזי בת"א, באמצעות עורכי הדין דניאל אברבנאל ואדם שפרוך ממשרד יגאל ארנון ושות', תביעה כנגד ההתאחדות לכדורגל וחברת צ'רלטון בעקבות העברת זכויות שידור של משחקי נבחרת ישראל ע"י ההתאחדות לחברת צ'רלטון לתקופה של 14 שנה, ללא מכרז.

מדובר בזכויות השידור לחו"ל של עשרות משחקי נבחרת ישראל במסגרת מוקדמות גביע אירופה – יורו 2008 שיערך בשוויץ ובאוסטריה, מוקדמות הגביע העולמי - מונדיאל 2010 שיערך בדרום אפריקה, וכן זכות סירוב ראשונה למשחקי נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2012 ומוקדמות מונדיאל 2014, אשר טרם נקבע אפילו מי יארח את התחרויות הללו.

כידוע ההתאחדות לכדורגל הינה גוף ציבורי המחויב בפרסום מכרזים להתקשרויותיו, ועל כך ההתקשרות לטווח כה ארוך וללא כל מכרז כנדרש, מעלה סימני שאלה רבים. חובת המכרזים לא נובעת רק מעיקרון השקיפות של גופים ציבוריים, אלא גם מחובתם להבטיח את קבלת התמורה הגבוהה ביותר מהמכירה, המושגת ע"י תחרות במכרז.

שווי הזכויות הנ"ל מוערך בעשרות מיליוני דולרים. כך לדוגמא, במוקדמות יורו 2008 הוגרלה נבחרת ישראל לשחק מול נבחרת אנגליה, כאשר משחק זה לבדו אמור להניב להתאחדות הכנסות המוערכות ביותר מ – 2 מיליון דולר; הכנסות שמשום מה ההתאחדות לכדורגל בחרה לוותר עליהן.

בערוץ הספורט לא מתכוונים לשקוט עד אשר תוברר הפרשייה עד תומה בבית המשפט, ואף טוענים כי מסתבר שפרשייה זו היא רק קצה הקרחון של רצף שערוריות בהתנהלותה של ההתאחדות מול חברת צ'רלטון.

אבי בר, מנכ"ל ערוץ הספורט, אמר: "אנו דורשים לבטל את ההסכם המושחת בין ההתאחדות לכדורגל לחברת צ'רלטון, ומבקשים שבית המשפט יורה להתאחדות לפעול בשקיפות ולפרסם מכרז כנדרש בחוק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully