וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברית קבוצות תאומות

שגיא ניר

20.3.2006 / 9:18

כמו הפועל ירושלים, גם לדינמו מוסקבה יש מאמן בלחץ, שאיבד את הגביע. יול"ב קאפ הוא ההזדמנות האחרונה שלו להציל את העונה

על אליפות היא יכולה רק לחלום, הגביע הרוסי לא יהיה שלה, והשבוע הזה, עם שני משחקי חצי גמר היול"ב קאפ, יקבע את גורלה בעונה הנוכחית. לאור המיליונים שהושקעו ברכש והציפיות הגדולות, כל הישג שנופל מהגביע האירופי המשני יהיה עבורה כישלון חרוץ.

דינמו מוסקבה תשחק מחר (שלישי) בחצי גמר היול"ב קאפ מול הפועל ירושלים. במוסקבה, שהתאוששה במהירות מהכישלון האירופי בעונה הקודמת ובנתה סגל חדש לחלוטין, יודעים שכל דבר פרט לזכיה בגביע, שתזכה את המועדון בכרטיס הכניסה ליורוליג בעונה הבאה, יגרום לועדת חקירה ממלכתית. סיפור דומה משהו ליריבתה בחצי הגמר, הפועל ירושלים.

הרוסים חוששים מקטסטרופה ספורטיבית שנה שניה ברציפות. בעונה שעברה הנהיג צביקה שרף קבוצת כוכבים בה שיחקו בין היתר אריאל מקדונלד, לין גריר, מירסאד טורצ'אן וטרייג'ן לנגדון. שרף פוטר בעקבות שורת הפסדים בגביע יול"ב. ואלרי טיחוננקו החליף אותו, אבל לא מנע תבוסה 96:75 לורסאץ' בשמינית הגמר. בגמר הפלייאוף הפסידה דינמו ליריבה העירונית צסק"א. השמות הגדולים הלכו הביתה, לנגדון חצה את הכביש ועבר ליריבה העירונית, ובמקומם הגיעו תותחים אחרים: רובן דגלס, מיירה צ'טמן, בויאן פופוביץ', האנו מוטולה ואנטוניס פוטסיס.

אבל השינוי הגדול ביותר שעברה דינמו היה בעמדת המאמן, כשעל כסאו של טיחוננקו חסר הניסיון התיישב שועל הקרבות הותיק ביבשת, דושאן איבקוביץ'.

הקרב האחרון של איבקוביץ'

איבקוביץ', 62, מבכירי האסכולה היוגוסלבית, שעדיין שולטת באירופה, סוחב בארון הפרסים הפרטי שלו אליפות עולם ו-3 אליפויות אירופה עם נבחרת יוגוסלביה, ותארים אירופיים עם פרטיזן בלגרד, פאוק סלוניקי, א.א.ק ואולימפיאקוס. עם זאת, בתשע השנים האחרונות לא מצליח המאמן הקפדן אך הדוגמטי להגיע להישג משמעותי בזירה האירופית, כשהכישלון הגדול מכולם הגיע רק לפני שנה, עם צסק"א מוסקבה ביורוליג.

עם מאזן של 1:19 בשלבים המוקדמים, ולמרות אירוח הפיינל פור, הפסידו איבקוביץ' וצסק"א, עם סגל שכלל את מרכוס בראון, ג'יי אר הולדן, תיאו פפאלוקאס, דיווויד אנדרסן, מרטין מיורסאפ ואנטוניו גריינג'ר בחצי הגמר לטאו ויטוריה, שבקושי עלתה לטופ 16.

על אף שהודח בחצי גמר הפיינל פור בכל שלוש השנים שעשה במדי היריבה העירונית, לא היסס נשיא דינמו, יבגני גומלסקי, לפתוח את הארנק ולשים מיליון דולר על המאמן המזדקן. בדינמו, שרק לפני 8 שנים הורדה לליגה השלישית בשל חובות כספיים, נתנו לאיבקוביץ' תקציב שמוערך ב-15 מיליון דולר (אף אחד ברוסיה לא יודע מהו הסכום המדויק) והורו לו: קח אותנו ליורוליג.

ודינמו אכן בנתה העונה קבוצה שמטרתה אחת: זכיה בגביע יול"ב. זוהי אולי הסיבה שהתקשורת הרוסית מעלימה עין מהקירטוע בזירה המקומית, בה נאלצת הקבוצה לשחק במתכונת שונה בשל "החוק הרוסי", המחייב אותה לשתף בכל רגע נתון שני שחקנים מקומיים. בליגה מדורגת דינמו חמישית עם מאזן 7:13, כשרק בשבוע שעבר היא נוצחה 72:61 על ידי קאזאן, שעפה כבר בשמינית גמר היול"ב קאפ (אף על פי שסיימה את השלב המוקדם במאזן הטוב ביותר). בגביע הרוסי נחלה דינמו מפלה קשה, כשהודחה ברבע הגמר על ידי דינמו האיזורית, למרות ניצחון חוץ 85:96 במשחק הראשון.

בליגה הרוסית עתירת הממון יש לא מעט קבוצות בתקציבי יורוליג, וכדי להגיע למפעל הבכיר באירופה מתרכזים בדינמו בהפועל ירושלים, אותה הם אמורים לעבור בקלות על פי הערכות הפרשנים המקומיים. איבקוביץ', אבי אסכולת הכדורסל הנושנה, של התקפות ארוכות ומשחק החסימות, ראה איך השיטה שלו הופכת לא רלוונטית עם קיצור זמן ההתקפה ל-24 שניות. כשאימן את צסק"א שינוי הסגנון ניכר, כשבחלק מהדקות קיבלו ג'יי.אר הולדן ומרכוס בראון יד חופשית לירות מכל מצב. זו הייתה אחת הסיבות לכישלון. העונה, צ'טמן ודגלס ממלאים את תפקיד הגארדים חסרי המצפון, בזמן שלזארוס פפדופולוס ואנטוניוס פוטסיס מספקים את הבשר והמרפקים מתחת לסל.

השועל הוותיק יעשה כל מה שיצטרך על מנת להביא לבוסים שלו את הגביע, ולשרוד עוד שנה-שנתיים ברמות הגבוהות. גם אם זה יצריך ממנו להיכנס למגרש ולספוג עבירה טכנית כדי להשפיע על השופטים. אם יפסיד לירושלים, יהפוך איבקוביץ' ללא רלוונטי ברמות הגבוהות של אירופה.

מי יעצור את השחיין?

צמד המשחקים בין ירושלים ודינמו בבית המוקדם היו שונים מאוד זה מזה. במוסקבה הובסו האדומים 86:68, תוך שהם מאבדים 25 כדורים, סופגים 11 מ-21 מחוץ לקשת, מרבים לבצע עבירות ונחסמים 7 פעמים. בגומלין במלחה הצליחה ירושלים לנצח 83:87 בזכות 31 נקודות של ג'נקינס, אך גם מפני שהרוסים הגיעו ללא בויאן פופוביץ' (שלא בטוח שישחק גם הפעם), הקפטן דימיטרי דומאני והסנטר היווני לזארוס פפדופולוס. פפדופולוס, הציר המרכזי של אלופת אירופה יוון, הוא מהשחקנים המרכזיים אליהם צריכה ירושלים להתכונן.

פפדופולוס (25, 210) נולד בקראסנונטאר שבברית המועצות, ובילה את שנות ילדותו בבריכת השחיה. בגיל 15, כשהגיע ליוון, היה כבר הילד הגבוה שחקן כדורסל מתחיל, ובשל גובהו נאלץ לנטוש את בגד הים האהוב עליו לטובת הכדור הכתום. כבר בצעירותו סומן פפדופולוס כממשיך דרכו של הסנטר האגדי פניוטיס פאסולאס, אבל כשהובא על ידי אובראדוביץ' לפנתינייקוס, אחרי 4 שנים בהיראקליס, לא הצליח להשתלב בקבוצה שזכתה ביורוליג, וחזר אחרי שנתיים להיראקליס.

כחובב שחמט מושבע, ניחן הסנטר הגמלוני בהבנת משחק גבוהה ויכולת מסירה מרשימה, אבל האיטיות ויכולת החסימה הלא מרשימה מנעו ממנו מלהיבחר בדראפט 2002. פפדופולוס, שהובא לדינמו לפני שנה על ידי שרף, בולט גם בזריזות הרגליים המאפשרת לו לתפוס עמדה בצבע, מקום בו הוא מרשה לעצמו לשחרר את זריקת ההוק המוזרה שלו. לעיתים היא מסתיימת באייר בול מביך, אבל בשורה התחתונה פפדופולוס מציב קשיים לכל הגנה.

פפדופולוס הופך אתלטי וקפיצי יותר משנה לשנה, ולראיה המעמד המקצועי שלו בנבחרת היוונית, בה כמעט כל התקפה עוברת דרכו. ברוסיה מעריכים במיוחד את היעילות שלו, והעובדה שהוא פשוט לא עושה דברים שהוא לא יודע. לעידו קוז'יקרו וארז מרקוביץ', שיחלקו ביניהם בוודאי את השמירה עליו, צפויים חיים קשים לפחות כמו אלה שעשה להם במשחק בין נבחרות יוון וישראל באליפות אירופה (אז קלע 19 נקודות וקטף 10 ריבאונדים).

פפדופולוס ביול"ב קאפ (ממוצע למשחק):

13 משחקים, 27.7 דקות, 12.2 נקודות, 65 אחוז לשתיים, 57 אחוז מהקו , 4.6 פעמים במשחק על הקו, 6.5 ריבאונד, 2 אסיסטים, 1.7 חטיפות, 2.9 איבודים, 0.9 חסימות, 2.5 עבירות, סוחט 5.6 עבירות.

דינמו מוסקבה, שמות ומספרים

המספרים ביול"ב קאפ

משחקים: 14
מאזן: 2:12
נקודות: 82 (מובילים: צ'טמן 18, דגלאס 16.8, פפדופולוס 12.2)
אחוז לשתיים: 56.5
אחוז לשלוש: 37.2
אחוז מהקו: 70
ריבאונדים: 33.3, 8.3 בהתקפה (מובילים: פפדופולוס ופוטסיס - 6.4 כ"א)
אסיסטים: 10.3 (מובילים: צ'טמן 2.4, פפדופולוס 2)
חטיפות: 12.6
איבודים: 16.5
חסימות: 3.2


סגל השחקנים:

#4 בויאן פופוביץ', 23, 191
#5 רובן דגלאס, 27, 193
#7 ולנטין קובראקוב, 34, 197
#8 גיורגי צינטסאדזה, 20, 193
#9 פאודור ליחוליטוב, 26, 209
#10 סרגיי ביקוב, 23, 190
#11 איוון צ'יריאייב, 22, 216
#12 לזארוס פפדופולוס, 25, 210
#13 האנו מוטולה, 30, 21
#14 דמיטרי דומאני, 32, 200
#15 אנטוניוס פוטסיס, 25, 207
#17 יורי ואסילייב, 25, 207
#21 ולדימיר פריאבניקוב, 23, 215
#25 סרגיי רומנוב, 22, 202
#32 מירה צ'טמן, 28, 187

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully