וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע זה גם כדורסל

שגיא ניר

20.3.2006 / 10:25

הכדורגל מקרטע למרות המסורת, אבל 3 שנים מהקמתה השלימה קבוצת הכדורסל עליה ללאומית. המאמן: "מתכוונים לעלות לליגת העל"

אל מול הכישלונות החוזרים ונשנים של קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע, בולטת ההצלחה של קבוצת הכדורסל, שכבר במחזור ה-18 הבטיחה את עלייתה ההיסטורית לליגה הלאומית, אחרי שניצחה אתמול (ראשון) 66:83 את השניה, הפועל בארי. בכך סיימו בבירת הנגב טיפוס מטאורי של 3 ליגות בשלוש עונות, מאז הקמת הקבוצה בשנת 2002.

מאחורי סיפור הסינדרלה עומד המאמן הותיק ישראל ברוך, בן 45, ששימש בעבר כעוזר מאמן במכבי רמת גן וגבעת שמואל בליגה הבכירה. לפני 8 שנים הוא הגיע לעיר. "חזרתי לדרום כדי להרים את הכדורסל בליגת בתי הספר", מספר המאמן, שלקח על עצמו את פיתוח הכדורסל במקיף ג' בעיר, מעט אחרי שרלף קליין ויתר על ההזדמנות.

לפני שלוש שנים, אחרי שאימן את בית"ר המקומית שנקלעה לבעיות, החליטו המאמן ומספר שחקנים בקבוצה להקים את הפועל. דרור סוויסה, שחקן עבר של בית"ר והיום איש עסקים בארה"ב, לקח על עצמו את הצד הפיננסי, ומאוחר יותר הצטרפו אליו גם האחים שוורץ מחברת הפקות מקומית. הקבוצה רשמה מאז שלוש עליות ליגה, וביום ראשון השלימה את עלייתה מהליגה הארצית דרום, במאזן מושלם.

"אנחנו מתכוונים לעלות לליגת העל"

משחקי הקבוצה נערכים בתיכון מקיף ד' בעיר, באולם בן 850 מקומות. באר שבע היא עיר של כדורגל, והכדורסל די זר לאוהדיה. עובדה זאת גורמת למספר אירועים מצחיקים ביציעים. "האוהדים שלנו לא ידעו בהתחלה מתי לעודד ומתי לא", מספר ברוך. "היו פעמים שהם היו מרעישים כשהשחקנים שלנו עמדו על קו העונשין". למרות קשיי ההסתגלות למשחק עם הכדור הכתום, מציין המאמן לטובה את האוהדים, שכ-200 מהם מגיעים למשחקי הקבוצה.

הקבוצה, המתבססת על סגל של שחקנים מקומיים (קבוצת הנוער נאבקת על עליה לליגה הראשונה), מחוזקת במספר שחקנים, בהם כאלו שהגיעו מרחוק. את הקבוצה מובילים דרגאן קליקוביץ' (32, 204), שהובא לארץ בגיל 18 על ידי מכבי תל אביב אך הקריירה שלו נתקעה בליגות הנמוכות, הקפטן הוותיק דמיאן בורשטיין, ששיחק בעבר מספר עונות בליגת העל, ואביאל יצחק, יליד אילת ששיחק בעבר בהפועל תל אביב.

ומה הלאה? "אנחנו מתכוונים לעלות לליגת העל", קובע ברוך, שלא חושש שהסיפור של הפועל באר שבע יזכיר את זה של רמת אפעל, שהתרסקה הקיץ אחרי שדילגה 4 ליגות בארבע שנים. "רמת אפעל זה ישוב קטן. התרבות שלנו נבנית לאורך זמן, וברגע שתהיה לנו מסורת הכל אפשרי", קובע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully