וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסדר טירונים

תומר כהן

21.3.2006 / 6:02

דני גריינג'ר עוזר לאינדיאנה לשכוח מארטסט, ריאן גומז הופך לשחקן מפתח בסלטיקס ודרון וויליאמס מתאושש בג'אז. הרוקיז של ה-NBA על הסכין

חניך מצטיין

דני גריינג'ר מאינדיאנה (7.1 נקודות ב-45.6 אחוזים מהשדה ו-79.8 מהעונשין, פלוס 5.0 ריבאונדים)

"קואץ', קואץ', פגשתי את לארי בירד! הייתי במשרד שלו ואפילו דיברתי איתו! זה היה משהו מיוחד, אני נורא מתרגש". ריצ'י מק'קיי, מאמן ניו מקסיקו, נאנח והציץ בשעונו. החניך בן ה-22 שלו עמד על סף כניסה לליגה של הגדולים ולחוזי מיליונים, ועדיין נשמע כמו ילד שפגש את נינט בקניון. ואז העיניים של מק'קיי הצטמצמו כשכל הבית שמע אותו: "רגע, ביקשת ממנו חתימה??"

כשהעונה מתקרבת לסיומה ניתן כבר לקבוע שגריינג'ר, שישי במדד היעילות בין הרוקיס, הוא הגניבה הגדולה של הדראפט. אינדיאנה ניצבת במקום השישי במזרח (30:32) למרות עונה רצופת-פציעות והשעיות, בזמן שדני אוטם חורים בהרכב. אפילו המאמן הנוקשה ריק קרלייל הודה: "זה פשוט מרגש שיש לך בחור כזה בקבוצה שלך".

דני היה השחקן היחיד במכללות שרשם ממוצעי עונה של לפחות 18.8 נקודות, 8.9 ריבאונדים, 2 חסימות, שתי חטיפות ושני אסיסטים למשחק ב-2005. נוצרי אדוק שמשתייך לעדי יהווה, אומר איכס על סיגריות, ושהיה המנהיג הבלתי מעורער של הניו מקסיקו לובוס בעונתו האחרונה בקולג'. אז איך הוא צנח למקום ה-17 בדראפט?

ייתכן כי סיבה אחת היא שדני שיחק שנתיים בבראדלי לפני שעבר ללובוס, כשהוא עוזב בעקבות פיטורי עוזר המאמן דוויין ברוסארד, שהצטרף לצוות האימון של ריצ'י מק'קיי. המעבר של גריינג'ר, שהיה מתוקשר מאד וגרר חקירה של הליגה, העלה שאלות לגבי מידת הנאמנות שלו לקבוצה, אף על פי שהוא למעשה הלך בעקבות האדם שגייס אותו לבראדלי מלכתחילה.

בנוסף לכך דני סחב פציעה בברך השמאלית לאורך העונה האחרונה, ועבר שנה קודם לכן ניתוח בגלל קרע במיניסקוס. הוא נעדר רק משלושה משחקים עקב הניתוח, אבל סקאוטים וג'נרל מנג'רים שעקבו אחריו סימנו ליד השם שלו כוכבית. כשהגיע להיבחן בלייקרס בקיץ נשברה לו הציפורן בבוהן והזדהמה ודני נאלץ לחרוק שיניים. גם באימונים הבאים אצל הקליפרס והווריורס, כשהכאבים שלו ניכרים לעין והוא יושב בחדרו עם הרגל טבולה במי קרח.

גריינג'ר הלך מהאימון בגולדן סטייט ישר לבית החולים, לקבל אנטיביוטיקה. הכאבים עברו לו לחלוטין כשהוא הגיע למחנה הבא שלו – באינדיאנה. דני הרשים את הפייסרס עד כדי כך, שבסוף האימונים לארי בירד, ה-GM של הקבוצה ניגש אליו והתנצל בפניו על שהזמינו אותו להתאמן אצלם, כי אין ספק שהוא ייבחר גבוה יותר מהמקום ה-17. דני הצליח, כאמור, להוציא מילה או שתיים כשבירד איחל לו בהצלחה. בדראפט השתוממו בירד והמאמן קרלייל לגלות שקבוצה אחרי קבוצה פוסחת על גריינג'ר, כשהוא נופל לחיקם כפרי בשל. בתום הטקס, המאמן קרלייל נשאל איפה גריינג'ר ישחק, בעמדת הגארד או הפורוורד, הוא ענה: "על המגרש".

כשחזו בשילוב של האתלטיות והחוזק של דני עם הלחימה בהגנה ומתחת לסלים, היה נדמה לפייסרס שמדובר בחלום בהקיץ: תואם רון ארטסט עם ראש על הכתפיים. במקום לצבוט את עצמם, קרלייל ובירד שמו את דני מול המקור למשחקי אחד-על-אחד רצופים, ובאו לצפות.
ארטסט וגריינג'ר נלחמו שעות על גבי שעות עד ש"המאמן היה צריך לגרש אותנו מהמגרש" כדברי ארטסט. מאותו יום ואילך דני היה השומר של ארטסט באימונים, כשהוא לומד את התנועות והמהלכים שלו.

כשהברגים בראש של ארטסט החלו להשתחרר שוב, גריינג'ר היה מוכן. כשהפייסרס איבדו גם את ג'רמיין או'ניל בגלל פציעות, דני שידרג עצמו לחיית פוסט, כשהוא קולע 14 נקודות ומוריד 9.6 ריבאונדים בחמשת המשחקים הראשונים בלי או'ניל. קרלייל אוהב להשוות את גריינג'ר לטיישון פרינס, אותו אימן בדטרויט, ואם שתי הקבוצות ייפגשו בסיבוב השני בפלייאוף, תהיה לשניים האלה הזדמנות לבדוק את הקביעה הזו בתנאי שטח.

שווה אזכור: ריאן גומז מהסלטיקס הוא מועמד רציני לתואר "רוקי חצי העונה" בעיקר בגלל הזמן שלקח למאמן דוק ריברס לקלוט מה יש לו ביד. גומז שנבחר במקום ה-50 בדראפט, נכנס להרכב הפתוח בגלל הפציעות של אל ג'פרסון וקנדריק פרקינס, אבל שני החבר'ה הגדולים חזרו, וגילו שלא רק שאין דייסה אלא שגומז רק הולך ומתחזק, כשהוא קולע 18.8 נקודות ב-57.6 אחוזים מהשדה פלוס 8.2 ריבאונדים בחמישה משחקים רצופים, וקובע שיא קריירה של 27 נקודות, רק כדי לשבור אותו במשחק הבא עם 29 נקודות.

הרוקי מפרובידנס, המתנשא לגובה של 2.01 מ', רשם חמישה דאבל-דאבלים בשלושת השבועות האחרונים ומראה הבטחה גדולה כשחקן מפתח לצד פול פירס. חייבים לתת קרדיט לדני איינג' על בחירות הדראפט המוצלחות שלו, כבר שנה שנייה ברציפות. למרות שבוסטון כנראה מחוץ לתמונת הפלייאוף העונה, הטעם המתוק של הפוטו פיניש ילווה את האוהדים לעונה הבאה.

חניך תורן

דרון וויליאמס מיוטה (9.8 נקודות ב-39.2 אחוזים מהשדה ו-68.5 אחוזים מהעונשין פלוס 4.0 אסיסטים ו-2.5 ריבאונדים)

וויליאמס היה הראשון מבין שלושה רכזים שנבחרו בחמשת המקומות הראשונים בדראפט, או לפחות ככה הוא חשב. מאז שכריס פול מההורנטס שנבחר מייד אחרי דרון בבחירה הרביעית, פתח מבערים בתחילת העונה, הוא מחק כל זכר להייפ סביב רוקיז אחרים, ורכזים בפרט. דרון פתח את השנה עם 13.6 נקודות ו-4.9 אסיסטים בחודש נובמבר, כשהוא מספק גם איום מבחוץ עם 37.5 אחוזים מאחורי הקשת. אבל הצל של פול ריחף מעליו, והוא התרסק אל תוך "קיר הרוקיז", הסלאמפ שהוא אימת שחקני השנה הראשונה.

לפני הדראפט התלבטו הג'אז עד הרגע האחרון בין וויליאמס לפול, כשה-GM קווין או'קונור מצדד בפול, והמאמן ג'רי סלואן תומך בדרון. או'קונור, שכשל פעם אחת פעם בבחירותיו בדראפט, כשהוא בוחר בראול לופז ומפספס את טוני פארקר, בקרטיס בורצ'רדט על פני טיישון פרינס וקרלוס בוזר, ובסשה פבלוביץ' ולא בג'וש הווארד, שמע הפעם לעצתו של סלואן. מי יכול לזהות רכז איכותי יותר טוב מהאדם שאימן את ג'ון סטוקטון האגדי? הרבה אנשים, מתברר.

דרון, שהיה מתאבק בנעוריו המוקדמים ונהג להתגושש גם עם חבריו לפייטינג איליני אחרי אימונים, ניצל את הגובה והכוח שלו כדי להוליך את אילינוי עד לגמר המכללות, אבל האתלטיות והזריזות ב-NBA הבליטו את האיטיות היחסית של דרון. לקח לו זמן ללמוד להשתמש בגוף ובמרפקים שלו כדי לדחוק שחקנים אל הסל מבלי לחטוף עבירת תוקף. סלואן המשיך לגבות את הפוינט גארד שלו, גם כשהוא העלה אותו מהספסל: "תמיד התרשמתי ממה שדרון יודע לעשות, הוא עובר תקופה קשה, והוא ייצא מזה".

מאז פגרת האול-סטאר דרון שלישי בליגה באחוזים מקו השלוש, כשהוא מזכיר שוב את הגארד הנהדר שהנהיג את הפייטינג איליני עד לגמר המכללות. בשבעה משחקים רצופים דרון קלע 13.7 נקודות פלוס 4.8 אסיסטים למשחק והג'אז מצאו עצמם לפתע שוב במרוץ על כרטיס לפלייאוף, כשהם נמצאים רק שני משחקים וחצי מאחורי קובי והלייקרס. הגעה של הג'אז לפלייאוף תנקה את דרון מכל מה שהשתבש בעונה הזו עבורו, אבל כמו בכל סיפור טוב, כדי להגיע לשם וויליאמס יצטרך להתעלות על עצמו, ולגבור גם על השד הפרטי שלו: כריס פול וניו אורלינס/אוקלהומה, שצמודים לג'אז בטבלה.

שווה אזכור: רשאד מקנטס ממינסוטה קלע 12.4 נקודות בעשרת המשחקים האחרונים, באחוזים נהדרים של 48.5 מהשדה ו-46.3 מאחורי הקשת. הוולבס צוללים לרצף של הפסדים, אבל עד כה הם שיחקו בלו"ז הקשה ביותר בליגה, פרט לזה של ממפיס. צפו למשחקים נאים של הרוקי, שנבחר בבחירה ה-14 בדראפט, לקראת הגארבג'-טיים של העונה, על מנת שלא ייכלל בניקוי האורוות הצפוי בעונה הבאה במינסוטה.

למרות אי-שביעות הרצון ההולכת וגוברת של קווין גארנט מחבריו לקבוצה, KG כבר הכריע בסוגיה של רשאד: "הוא לגמרי ממוקד במשחק. התשוקה שלו לא יורדת, והוא משחק עם הרבה לב". מקנטס מצליח לשמור על יד בטוחה ולהוביל את הרוקיז באחוזים מהשלוש עם 39.3, למרות שהמאמן דוויין קייסי משנה את מספר הדקות שלו ממשחק למשחק.

קיטבג

ג'ייסון מקסייל מדטרויט ו-וויין סימיאן ממיאמי. מישהו צריך פאוור-פורוורד חזק עם רגליים צעירות, שנבחר בסיבוב הראשון? כי יש שניים כאלה, שממש לא עושים כלום העונה. אחד מהם עוד עלול לסיים את העונה עם טבעת אליפות, אבל כמו שדרקו מיליצ'יץ' לימד אותנו, טבעות זה לא הכל.

מקסייל נבחר בבחירה ה-26 והוא רואה אור בגארבג' טיים ל-3.9 דקות במשחק ושותף עד כה רק ב-21 משחקים. ג'ייסון עולה מאחורי השחקן הכי חשוב של הפיסטונס העונה, ראשיד וואלאס, והוא מדורג במקום ה-67 במדד היעילות הכולל של הרוקיז, עם תרומה צנועה של 1.7 נקודות ו-0.5 ריבאונדים למרוץ של הפיסטונסלמקום הראשון במזרח.

מחרה-מחזיק אחרי מקסייל, סימיאן ממיאמי, המדורגת שנייה במזרח. הוא נבחר במקום ה-29 בדראפט, כשהוא משמש כגיבוי לקו קדמי עמוס שכולל את שאק, אלונזו מורנינג, אנטואן ווקר ויודוניס האסלם, חביב ריילי. סימיאן חורץ לשון למקסייל מהמקום ה-38 במדד היעילות הכולל של הרוקיז, ולמרות שתרם 7 נקודות ו-4 ריבאונדים לאחרונה מול יוטה, הוא כנראה יקבל דקות משחק משמעותיות רק בעונה הבאה, כששאק ומורנינג יהפכו לבני 35 ו-37, בהתאמה. עד אז הוא ייובש, הודות לגישה של מאמן ההיט פט ריילי, לפיו אין גארבג' טיים בכדורסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully