וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היו כמה פעמים העונה שהיינו מאוד לא מרוצים"

15.3.2006 / 12:40

דן שמיר, עוזרו של פיני גרשון, מקווה שהרגעים הקשים מאחורי מכבי ת"א. הוא מאמין ברכש עליו הוא חתום, קירק פני, ובגביע שלישי

כך נראתה העונה הנוכחית של מכבי תל אביב, שרוצה להניף את גביע היורוליג בפעם השלישית ברציפות: סגל חדש, פציעה, שחקנים שלא השתלבו, עוד פציעה, תקשורת לוחצת, קהל מדוכדך, תוצאות לא משכנעות. רק פיני גרשון שידר עסקים כרגיל. כשכולם הצביעו על הפסדי החוץ החוזרים ונשנים ועל היכולת הלא משכנעת בבית, גרשון דיבר על עמידה במדדים הסטטיסטיים ועל הדירוג של מכבי תל אביב בצמרת היורוליג בקטגוריות השונות.

נראה שבשבוע האחרון חלה נקודת מפנה. הניצחון הגדול בבולוניה, שהשאיר סיכוי טוב להעפלה לפיינל פור עורר תקווה מחודשת בקרב אלפי צהובים, שחולמים להציף שוב בירה אירופית, הפעם פראג. אחר כך הגיע הניצחון בגמר הגביע על הפועל ירושלים. האם גם אנשי מכבי תל אביב מודים שהיו במשבר, ושעכשיו הוא מאחוריהם?

"כן, היו כמה פעמים במהלך העונה שהיינו מאוד לא מרוצים מעצמנו. תוסיף לזה התמודדויות שלא קורות לכל קבוצה, כמו ללכת על גביע אירופה בפעם השלישית ברציפות. היו הרבה דברים, אבל אנחנו לא מדברים על תירוצים", אומר עוזר המאמן, דן שמיר, ומפרגן לבוס שלו: "גדולתו של פיני גרשון מתגלה במצבים שנראים קשים כלפי חוץ. מספיק להיזכר מה קרה לפני בולוניה וירושלים. הגענו במצב לא טוב, אבל הדבר החשוב ביותר אצל פיני זה להיות בשליטה במצבים כאלה".

"אני עדיין אופטימי לגבי פני"

שמיר תפס השנה את מקומו של יעקב ג'ינו בתפקיד עוזר המאמן והיה שותף לבניית הסגל החדש, שכולל את ג'יימי ארנולד, וויל סולומון וקירק פני, אותו הביא בעצמו. הקלעי הניו זילנדי מוצא את עצמו בעיקר על הספסל, במקרה הטוב באימונית ובמקרה הרע על אזרחי, אבל שמיר מאמין בו: "אני עדיין אופטימי אפילו לגבי קירק פני. אני מאמין שביום נתון אנחנו נצטרך אותו וכמו שאני מכיר אותו, הוא יעשה את זה".

איך אתה מרגיש עם הסגל שבניתם השנה?

"אני לא חושב שצריך למדוד את זה עכשיו. ידענו שהבאנו שחקנים עם איכויות, שיכולים להיות חלק של הפאזל. את הסיכומים נעשה בסוף העונה. לגבי ג'יימי ארנולד, היה לי ברור שההתקדמות שלו תבוא בנקודת זמו מסויימת, כמו גם עם וויל סולומון".

אתה מסכים עם זה שיש השנה יותר נטל על הצוות המקצועי, כתוצאה מפחות מנהיגות על המגרש?

"אני לא חושב. אני לא רוצה להתייחס למה שהיה בשנים קודמות. זה ברור שמכבי ת"א נפרדה משחקן שהייתה לו נוכחות משמעותית בקבוצה. אם תסתכל, תראה שעדיין יש הרבה מנהיגות בקבוצה, בעיקר בזכות הקומבינציה של פארקר, וויצ'יץ ושארפ. כמובן שגם צריך לזכור את התרומה של וויל סולומון".

"הרמה לא ירדה, היא גם לא עלתה"

כעוזר מאמן מכבי ת"א, דן שמיר מעביר שעות על גבי שעות בצפייה בקלטות הוידיאו של הקבוצות היריבות. גם הוא נשמע מופתע מההתפתחויות האחרונות בטופ 16, כאשר ציבונה זאגרב נמצאת עם רגל וחצי בהצלבה ופנאתינייקוס מתנדנדת על חבל דק. "אין פייבוריטית ברורה השנה. אני חושב שמי שראה את הדברים בצורה מקצועית, לא סימן פייבוריטית גם בשנתיים האחרונות. הייתה קומבינציה של 6-7 קבוצות שיכלו להתמודד על התואר. ציבונה זו באמת הפתעה גדולה שאף אחד לא צפה. לגבי פנאתינייקוס, אני עדיין מאמין שיש להם סיכוי לפיינל פור. היורוליג בסך הכל שומר על הרמה שלו. אמרו שהרמה הייתה נמוכה, אבל זה לא נכון. מצד שני, היא גם לא עלתה השנה".

בכל מקרה, אתם מתקשים יותר השנה.

"אני לא בטוח שהשנה זה יותר קשה. בכל שנה היו יותר סימני שאלה מאשר סימני קריאה. בשנה שעברה אני זוכר שהיו ספקות לגבי היכולת של מכבי ת"א להתמודד מול צסק"א, לפני שנתיים היו ספקות לגבי היכולת של מכבי ת"א לעצור קבוצות אחרי שקיבלנו 100 נקודות מבולוניה. ככה זה".

"אני מנותק ממה שקורה מסביב"

אי הוודאות לגבי העונה הבאה אינה תורמת לשמיר. במידה שפיני גרשון יעזוב, קשה לצפות מה יהיה הסטטוס שלו במועדון. במידה שדייויד בלאט יחזור, קרוב לודאי שהוא יישאר בתפקידו, אבל אף אחד לא יכול לנבא מה יהיה במקרה של מאמן זר או מאמן ישראלי אחר.

"נכון שיש רמיזות ואמירות, אבח אני באופן אישי משתדל להתנתק מכל מה שקורה מסביב. זה מיותר להתעסק בזה".

אתה מתנתק גם מה שקורה בהפועל ירושלים? במכבי ת"א לא מאוימים ממה שהולך להיבנות שם?

"אנחנו לא חושבים עליהם. אנחנו מתייחסים אליהם רק לפני שאנחנו משחקים נגדם. קבוצות ישראליות תמיד רצו להתחרות על שחקנים של מכבי ת"א, ככה שאין בזה שום דבר חדש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully