וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הייתי קרוב לחתימה במכבי ת"א"

איגור ראקושביץ', שמגיע לארץ עם ריאל מדריד, סיפר לאתר היורוליג על מגעים שהיו לו בעבר עם הצהובים. מאליקוביץ' אופטימי

ריאל מדריד תנחת בארץ ביום רביעי בצהריים. במכבי ת"א מתכוננים לנקמה מול הקבוצה שניצחה אותה 75:90 במשחק הראשון בבירת ספרד. אחד האחראים העיקריים לניצחון של ריאל היה הגארד הסרבי איגור ראקושביץ', האיש הבולט ביותר בדפי הסטטיסטיקה של הקבוצה עם 15.9 נקודות ו-3 אסיסטים למשחק העונה ביורוליג.

ראקושביץ' נשאל על המפגש הצפוי מול אלופת אירופה בהיכל נוקיה ואמר: "כבר שיחקתי שם פעם אחת בעבר. אני מאוד מכבד את מכבי ת"א והייתי בקשר עם כמה אנשים שם בשנים האחרונות. למעשה, הייתי קרוב לחתימה שם. זו אחת הקבוצות הגדולות ביבשת ואני לא אשכח את האווירה הנפלאה שהייתה שם".

לגבי היכולות של הקבוצה שלו אמר הסרבי: "אנחנו קבוצת ההגנה הטובה ביותר בליגה הספרדית ואחת הטובות ביורוליג. יש לחלק מהשחקנים גם יכולות התקפיות טובות, אבל כשאנחנו משחקים כמו קבוצה ומניעים כדור, אנחנו קטלניים. ככה ניצחנו את קלימאמיו בולוניה ומכבי ת"א".

מאליקוביץ': "יש לנו הזדמנות גדולה לניצחון"

פחות משלושה שבועות עברו מאז המפגש האחרון בין מכבי תל אביב לריאל מדריד (90:75 גדול לריאל), אבל כל כך הרבה השתנה בממלכה הספרדית. נשיא המועדון, פלורנטינו פרז, הודיע על התפטרותו, לאחר שנוכח לדעת כי קונספט ה"גלאקטיקוס", אותו הגה, קרס סופית. את מקומו תפס סגנו, פרננדו מרטין.

הזעזועים בצמרת המועדון לא אמורים להשפיע לרעה על קבוצת הכדורסל של ריאל. אם כבר, אז רק להועיל. פרז הזניח באופן שיטתי את מחלקת הכדורסל, בעוד שמרטין נחשב למקורב יותר לענף, וכבר נכח במספר משחקים ב"ויסטלאגרה". בכלל, ריאל מחזיקה במאזן מושלם בינתיים בטופ 16, אבל מלבד הביקור הקרוב ביד אליהו, צפוי לה עוד טיול לא סימפטי במיוחד לפלאדוצה של קלימאמיו בולוניה.

ריאל תרצה להיות הקבוצה השניה העונה שיוצאת מהיכל נוקיה עם שתי הנקודות. חניכיו של בוזידאר מאליקוביץ' יודעים שניצחון ביום חמישי מבטיח להם מעשית כרטיס לשלב רבע הגמר, אבל ברור להם כי המשימה תהיה קשה ומורכבת. למרות שעל הפסד איש בריאל אינו מוכן לדבר, גם הפסד ב-15 נקודות ומטה בא בחשבון מבחינתה של ריאל, בתנאי שתנצח את שני המשחקים הנותרים.

"בשביל לנצח בתל אביב נהיה חייבים לשחק קשוח ואגרסיבי, ואסור לנו לתת למכבי לברוח", אמר אמש אקסל הארוול הבלגי, שתפר את מכבי במדריד עם 15 נקודות ו-3 אסיסטים. "אנחנו נוסעים לישראל בידיעה שמדובר במשחק קשה, אולי הכי קשה עד עכשיו ביורוליג, אבל אני מבטיח שנילחם לאורך כל 40 הדקות ולא נרפה אפילו לרגע. אני יודע שהשחקנים של מכבי יעלו לפרקט עם הסכין בין השיניים, תוך כוונה לרוץ ולמחוק את ההפרש מהר, אבל אנחנו חושבים על איך לנצח, ולא על איך להפסיד בהפרש נמוך. המפתח יהיה ההגנה שלנו, והריבאונד בשני צידי המגרש".

עבור בוז'ה מאליקוביץ', מבכירי המאמנים ביבשת, מדובר במפגש נוסף מול יריבה וותיקה, למרות שעברו כמה שנים מאז ביקורו האחרון בהיכל. "כבר 15 שנה שאני משחק נגד מכבי", סיפר הסרבי הקפדן. "אני מכיר את האולם שלהם, את המנטליות שלהם ואת הקהל שלהם. אני מכיר היטב את מכבי ויודע איך היא משחקת כשהגאווה שלה פגועה. יהיה משחק שונה לגמרי ממה שהיה במדריד.

"מכבי זו קבוצה חזקה מאוד, עם הרבה כוח ובתל אביב גם מופעל הרבה מאוד לחץ על השופטים, כך שזה לא יהיה פשוט עבורנו", המשיך מאליקוביץ'. "מכבי תעלה בטירוף ותנסה למחוק את הפער מהמשחק הראשון בעזרת כדורסל קשוח. למכבי יש קלאסה, יש לה איכות. יש לה שחקנים כמו פארקר, שלדעתי יחד עם בולוק הוא שחקן ההתקפה הכי טוב באירופה, וויצ'יץ', באסטון, ואני יכול להמשיך עוד ועוד. הם ינסו לקבוע את הקצב ולהלחיץ אותנו, אבל אנחנו חייבים ללכת על ניצחון, לא רק לשמור על התוצאה, או שנחזור הביתה למדריד עם מינוס 20 ויותר. אם לא נגיע בשיא הריכוז זאת תהיה טעות, ונחטוף עליה".

מאליקוביץ', כך מסתבר, כלל לא מופתע מהמאזן של קבוצתו בטופ 16. "עכשיו יש לנו את מה שלא היה לנו לפני שישה חודשים: שחקנים בריאים", הוא מסביר. "סונסאקה עוזר לנו, המילטון נותן משחקים גדולים ומציג יכולת שיא. הפסדנו בעבר כי הגענו לרבע הרביעי עייפים מאוד בגלל הרוטציה הקצרה, ממש לא יכולנו לרוץ ואיבדנו ריכוז, אבל עכשיו המצב השתנה וכולם רואים את התוצאות. לקראת המשחק עם מכבי אני אדבר עם ראקושביץ' ובולוק ואומר להם שיתרכזו הפעם במיוחד, כי לפעמים הם יוצאים לי משליטה. אם זה יקרה גם בתל אביב מכבי תהרוג אותנו, וחבל. אנחנו בכושר טוב, מרגישים טוב ויש לנו הזדמנות גדולה לעשות את זה. אני מקווה שנשחק חכם, נשמור כמו שצריך ונצא משם עם ניצחון גדול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully