וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון צ'ייני פורש

14.3.2006 / 9:42

המאמן הקפריזי, שהדריך 34 שנים במכללות, עוזב את טמפל בגלל בעיות בריאותיות של רעייתו. היה מעורב במספר שערוריות לאורך הקריירה

ג'ון צ'ייני, מאמנה הקפריזי של מכללת טמפל, פורש מכדורסל אחרי 34 שנות קריירה, 24 מהן במכללה. גם הודעות צ'ייני, שקולו וצרחותיו היו נשמעים לעתים עד למושבים הגבוהים ביותר באולמות הספורט, נאמרה בסטייל האופייני לו.

"סלחו לי על היעלמותי", הודיע צ'ייני לשחקניו ולאוהדים, והסביר כי הבעייה טמונה בבריאות רעייתו. "מצבה של אשתי לא טוב וזה תמיד קשה. אבל כעת זה קשה יותר, להודיע לכם את זה. זהו צעד שאני חייב לעשות, זה הזמן הנכון ללכת". הוא השתמש בהודעתו גם בציטוטים של חברו, ביל קוסבי.

צ'ייני בן ה-74 הוביל את המכללה ל-17 טורנירי גמר של המכללות, כולל השנה, למרות מאזן של 14:17, ירידה משמעותית למכללה שהייתה דרך קבע בין 65 האחרונות. יש לו 741 נצחונות בהיסטוריה (בהם 615 בטמפל), כשרק לבובי נייט, אדי סאטון, לוט אולסון ומייק ששבסקי יש יותר בין המאמנים הפעילים.

בשנה שעברה עלה צ'ייני לכותרות כששלח את ה"גון" - שחקן שמטרתו לשתק ורבאלית, למגרש. התוצאה הייתה שבר בזרועו של ג'ון בראיינט, שחקן סיינט ג'ון, שסיים בעקבות המכה את העונה. צ'ייני הושעה לחמישה משחקים, למרות התנצלותו על המקרה. ב-1984 תפס בגרונו של מאמן מכללת ג'ורג' וושינגטון, ג'רי גימלסטוב, במהלך משחק. ב-1994 אמר למאמן יו-מאס, ג'ון קליפארי, "אני אהרוג אותך", והושעה למשחק אחד. השניים הפכו לאחר מכן לחברים טובים. עוד דמות מטורפת נעלמת מהכדורסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully