וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולאוטי קיבל אשרת עבודה ושהייה זמנית

ניר איסקוב

13.3.2006 / 16:10

האשרה תקפה לחצי שנה ובסיומה חלוץ מכבי חיפה עתיד לזכות במעמד תושב ארעי, כדי שיוכל לבקש מבית הדין העליון להכיר בו כישראלי

חלוץ מכבי חיפה, רוברטו קולאוטי, קיבל היום (שני) אשרת עבודה ושהייה בישראל לחצי השנה הקרובה. הדבר מהווה חלק מהליך מדורג שעובר קולאוטי בדרך לקבלת אזרחות ישראלית.

אם בספטמבר הקרוב יתברר כי לא חל שינוי במעמדו של החלוץ הארגנטיני, דוגמת מעבר לשחק בחו"ל או גירושין מרעייתו הטרייה, עלווית, הוא יזכה למעמד של תושב ארעי. התהליך המלא קבלת האזרחות אורך ארבע שנים, אך בפני קולאוטי קיימת האפשרות להגיש בקשה לקיצור ההליך בתום שנתיים.

כדי להיחשב לשחקן ישראלי, על קולאוטי להגיש בקשה מיוחדת בפני נשיאות בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, ולהצהיר על כך שתוך פרק זמן מסוים הוא הופך להיות אזרח במדינה, וכי בכוונתו למלא את חובתו מול שלטונות צה"ל. חלוץ הפועל פ"ת, טוטו תמוז, שהגיש בקשה דומה ונענה בחיוב, עשה זאת רק לאחר שניתן לו מעמד של תושב ארעי, שטרם הוענק לקולאוטי. חלוץ מכבי חיפה יכול להגיש את הבקשה כבר כעת, אך סיכוייה להתקבל יתגברו, לאחר שיקבל את מעמד התושב הארעי.

לגבי השתתפות בנבחרת, ההתאחדות לכדורגל צריכה לפנות בנושא לפיפ"א, אבל רק לאחר שהשחקן יוכר רשמית כאזרח ישראלי על ידי משרד הפנים, תהליך שכאמור, ייארך כשנתיים לכל המוקדם.

כדורגלן יהודי-צרפתי בשם דייוי בדוק (22), החל היום בהתרשמות במכבי חיפה ובשבוע הקרוב יקבל המאמן רוני לוי, החלטה לגביו. בדוק, המשחק כקשר, נבחן לפני כחודשיים בבית"ר ירושלים, אך לא הותיר רושם מיוחד ושוחרר. בעונה החולפת הוא שיחק בגנגאן מליגת המשנה בצרפת. לפני כן, שיחק בדוק גם בליגה הפורטוגלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully