וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבית"ר יש יותר חוליגנים מקבוצות אחרות"

ניר איסקוב

12.3.2006 / 14:39

מאמן סכנין, לופא קדוש, שוב תוקף. אלברמן, אפק ומליחי לא בסגל. מי שירצה לראיין את פרננדז, יתרום 1,000 שקל לילדים נכים

ערב המשחק מול בני סכנין, יצאה בית"ר ירושלים בהודעה מוזרה, לפיה מי שירצה לראיין את לואיס פרננדז, יצטרך לתרום לפני כן סכום של 1,000 שקל, שילכו לילדי נכים או חולים. דובר המועדון, דרור מרשלקוביץ', הסביר: "זו החלטה בלעדית של פרננדז".

בנוסף, קשר בית"ר ירושלים, עומרי אפק, שוב לא נכלל בסגל הקבוצה לקראת משחק החוץ מחר נגד בני סכנין (שני, 20.50, שידור ישיר בישראל 10), לאחר שפתח בהרכב במשחק הגביע האחרון נגד הכח עמידר ר"ג.

גם הפעם, כמו במקרים קודמים, מדובר בשיקול מקצועי, היות שאפק כשיר להתמודדות. אפק סירב להגיב בנושא. שני שחקנים אחרים שלא יתלבשו למשחק, הם גל אלברמן ועידן מליחי. אלברמן סובל מגב תפוס, והיום (ראשון) הוא קיבל טיפולים. מליחי סובל מקלקול קיבה חריף, וכלל לא הופיע לאימון. גם אופיר עזו לא נמנה על 18 השחקנים של בית"ר למפגש. לעומת זאת, זומן לסגל קשרה האחורי המצטיין של קבוצת הנוער, קובי מויאל.

על פי התרגול הטקטי אתמול (שבת), יאיישו תומר חליבה ודוד אמסלם, החוזר מפציעה, את עמדות המגינים. ז'רום לרואה יוסט לעמדת הקשר האחורי, במקום אלברמן, ואילו יואב זיו יתופקד הפעם בתור הקשר מאחורי החלוץ. אם אמסלם, שסבל מחבלה בצלעות, עדיין לא יהיה כשיר לחלוטין, יחליפו זיו בעמדת המגן השמאלי, ואחד מהשניים, אבירם ברוכיאן או מאור מליקסון, יפתחו בקישור. ברק יצחקי ישחק כקשר ימני, ולא כחלוץ שני, כך שמערך הקבוצה צפוי להיות 4-5-1. דויד אגאנסו כשיר, ויוצב לבדו בחוד ההתקפה.

שחקני בית"ר וסכנין יערכו את החימום לפני המשחק, כשהם לבושים בחולצות עם תדפיס בנוסח "לא לגזענות ולא לאלימות", פרי יוזמת ארגון השחקנים. לפני פתיחת ההתמודדות, השחקנים יזרקו את החולצות לשני מחנות האוהדים, בצירוף פרחים.

איגוד השופטים החליט היום כי מנשה משיח ינהל את המשחק, ולא מאיר לוי כפי שתוכנן בתחילה, מאחר שהאחרון אמור לשפוט במשחק גמר גביע הטוטו ביום רביעי הקרוב. הנהלת המועדון תעמיד חמישה אוטובוסים ללא תשלום לרשות האוהדים, שניים מהם ייצאו מאצטדיון טדי בשעה 15.30, ושלושה ייצאו מקניון הזהב בראשל"צ באותו המועד. הקבוצה עצמה תתכנס הערב במתחם בית וגן, משם תצא לבית מלון בטבריה, בו תשהה עד סמוך למועד ההתמודדות.

קצין הביטחון של הקבוצה, מנחם נידם, יגיע לדוחא מספר שעות לפני פתיחת המשחק, כדי לתאם את סידורי ההגעה ורכישת הכרטיסים של האוהדים הירושלמים. ההערכה היא כי 250 אוהדים ילוו את בית"ר למשחק באמצעות האוטובוסים, ו-150 נוספים יגיעו בכלי רכב פרטיים.

לפני פתיחת המשחק יעלה היו"ר ולדימיר שקלאר, ליציע אוהדי הקבוצה, כדי לשוחח איתם, ולבקש מהם לשמור על כללי התנהגות נאותה. גם אתר האוהדים בית"ר.נט פרסם קריאה דומה לאוהדים, מחשש שהקבוצה תספוג עונש רדיוס או הפחתת נקודה, שעומדים נגדה על תנאי בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, במקרה של התפרעות מצד הקהל שלה. "אם יהיה בלאגן בדוחא, נארח את מכבי חיפה באצטדיון ריק", הזהיר שקלאר.

הרכב משוער: איציק קורנפיין, תומר חליבה, איגור מיטרסקי, תומר בן יוסף, דוד אמסלם (אבירם ברוכיאן, מאור מליקסון), מזואה אנסומבו, ז'רום לרואה, פבריס פרננדז, יואב זיו, ברק יצחקי, דויד אגאנסו.

ולנטיץ' פותח בהרכב סכנין

בני סכנין תופיע להתמודדות בהרכב מלא, כולל הקשר הסרבי ניקולה ולנטיץ', ששחרורו הבינלאומי הגיע בשבוע שעבר למשרדי ההתאחדות לכדורגל. ולנטיץ', המתאמן בקבוצה בחודש האחרון, גם מתוכנן לפתוח בהרכב, כנראה על חשבון פסקאל קונדופוני.

המאמן לופא קדוש, התייחס למפגש הצפוי: "אנחנו לא מתייחסים לטרראם שמסביב למשחק, ובכלל לא מעניין אותנו מה קורה מסביב. בית"ר קבוצה טובה, אבל הם איתנו באותה ליגה, ולא מכוכב אחר. הם פייבוריטיים, אבל אנחנו רוצים לצאת מהמקום שלנו בתחתית ולקחת נקודות, ללא קשר אם היריבה שלנו היא בית"ר, הפועל או מכבי".

כשנשאל האם לדעתו המפגש יעבור בשלום, השיב המאמן הוותיק: "לבית"ר יש קצת יותר חוליגנים משאר הקבוצות, ואם אוהדי שתי הקבוצות יתרכזו בעידוד ולא בשטויות שמסביב, אז יהיה בסדר. הגיע הזמן שיתייחסו לסכנין כקבוצה לגיטימית בליגת העל, בעיקר אוהדי בית"ר. רק כשאנחנו משחקים נגד בית"ר מדברים על משחק בין יהודים לערבים. לסכנין יש מאמן יהודי, שחקנים יהודים ונוצרים, וכולם מסתדרים יפה מאוד. אני לא מכיר עוד קבוצה שהאוהדים שלה מקללים ערבים ולא מוכנים שהם ישחקו אצלם בקבוצה".

דובר מפקד המרחב הצפוני של המשטרה, רפ"ק אבי אדרי, הגיב על טענות סכנין בדבר עלות האבטחה הגבוהה, שנאמדת ביותר מ-300 אלף שקל: "צריך לזכור שלא מדובר במשחק רגיל. הייתה ישיבה של נציגי הקבוצות עם נציגי המשטרה וההתאחדות, ונקבעה כמות שוטרים מסוימת. יש לציין שלא כל השוטרים יעבדו בשכר". המשטרה תקצה מספר שיא של 700 שוטרים להתמודדות, 500 מהם בשכר שסכנין תשלם, ו-200 בתפקיד. בנוסף, ינכחו במשחק 140 סדרנים, כולם בשכר.

הנהלת סכנין החליטה להשאיר 300 כרטיסים בקופות האצטדיון מחר, כדי למנוע מספסרים להאמיר מחירים. חברי ההנהלה, כולל היו"ר מאזן גנאים, יישבו ביציעי הקבוצה, על מנת להרגיע את האוהדים, אם אלו יתפרעו. גם הערב, כמו בכל השבוע האחרון, תקיים ההנהלה פגישה עם כמה עשרות אוהדים, ותבקש מהם לשמור על הסדר, מה שגם שנגד הקבוצה עומד עונש רדיוס על תנאי.

הרכב משוער: מאיר כהן, עבד רבאח, סאלח חסארמה, גבע ברקאי, שוקי נגר (נידאל שלאעטה), חאלד חלאילה, עבאס סואן, אדריאן פיטו (פסקאל קונדופוני), אחמד קאסום, ניקולה ולנטיץ', רמיק יז'רסקי (פסקאל קונדופוני).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully