וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחייבויות עתידיות וחובות מרתיעים את רכיב

ניר איסקוב

12.3.2006 / 9:35

איש העסקים מתנגד לדרישת הרציקוביץ' להשתתף בחלק ניכר מהעול הכספי של מכבי ת"א. לוני: "תורידו את הקבוצה ממדף המכירות"

סלעי המחלוקת העיקריים שנתגלעו בין הבעלים של מכבי ת"א, לוני הרציקוביץ', לבין איש העסקים, יצחק (זכי) רכיב, בנוגע להעברת הבעלות על המועדון, מתייחסים לשאלת כיסוי חובות העבר, הנאמדים ביותר מ-20 מיליון שקל, וכן להתחייבויותיה הכספיות העתידיות של הקבוצה. כך נודע לוואלה! ספורט באמצעות גורמים המקורבים לעסקה.

הסוגיות הללו היוו למעשה אבן נגף גם לעסקאות פוטנציאליות למכירת המועדון לאנשי העסקים אחרים, ביניהם לב לבייב ומיכאל צ'רנוי, בחצי השנה האחרונה. חובות העבר הצטברו עוד מתחילת שנות ה-90, וגם שוויין של ההתחייבויות העתידיות אינו מבוטל, וכולל תשלומים לשחקני עבר, דוגמת אמיל אמבמבה, ברונו הייס וטל בנין, וכן העברת כספים לשחקנים שמעמדם בקבוצה אינו ברור ומחזיקים בחוזים לעונות הקרובות, כמו בלסינג קאקו, ג'ובאני רוסו וז'וזה דוארטה.

הרציקוביץ' מעוניין שרכיב ישתתף בחלק ניכר מההוצאות שצוינו, בעוד שהאחרון אינו מתלהב לעשות כן. הבעלים הנוכחי סבור כי גורם שמביע עניין בהצטרפות לניהול המועדון, צריך לקבל עליו גם את החסרונות הכרוכים בכך, ואילו רכיב מסרב לקחת אחריות על חובות והתחייבויות שהתרחשו כאשר הוא עצמו לא היה חלק ממכבי. גורמים המקורבים לעסקה ציינו כי אם הסוגיה הזו תבוא על פתרונה, אזי שאלת אחוזי המניות בהן יחזיק כל אחד מהצדדים לא תמנע את מימוש העסקה.

"לא יודע אם ללוני יש זמן וכסף לטפל בקבוצה"

הסיכום בין הרציקוביץ' לרכיב דיבר על העברת 51 אחוז מהמניות לקבוצת ניהול בראשות רכיב, בשעה שלוני מחזיק ביתר, אולם בימים האחרונים, אולי בהשפעת פיצוץ עסקת לבייב-הפועל ת"א, הבעלים הנוכחי החליט שהסיטואציה הזו אינה לרוחו, ואם הוא ימכור את המועדון, אז כל המניות צריכות להיות בחזקת הבעלים החדשים, או לפחות רובן. מצב שבו הרציקוביץ' מחזיק בכמעט מחצית מהמניות, אך עדיין מקבל תכתיבים מהשותפים, אינו מקובל עליו.

כך או כך, הרציקוביץ' ממריא היום (ראשון) לחו"ל לצורך עסקים, ועם שובו יחודש המו"מ עם רכיב, כאשר ברור לכל כי הסיכויים לכניסתו של איש העסקים לניהול המועדון, פחתו מאוד ביממות האחרונות. הבעלים אמר לאתר הרשמי של מכבי ת"א בסיום המשחק: "הקבוצה לא עמדה למכירה, היא לא מוצר על המדף. בשל השינויים בשוק וכניסת האוליגרכים, נוצר מצב חדש שצריך להתמודד איתו. אני בהחלט אשמח להכניס שותפים נוספים. אני נשאר בקבוצה, ואני מחוייב לה".

בתוך כך, נמשכת אי הוודאות במכבי לגבי העונה הבאה. גורם בכיר במועדון התבטא בנושא בחריפות: "איך שזה נראה עכשיו, אין קבוצה בעונה הבאה. אני בכלל לא יודע אם ללוני יש את הזמן והכסף לטפל בקבוצה". גם האוהדים החליטו לחדש את המחאה נגד הרציקוביץ', ואתמול (שבת) הגיעו רק כ-50 מהם למשחק החוץ מול הפועל פ"ת, כדי לתלות שלטים בגנות ההנהלה והשחקנים.

ראשי פלגי האוהדים השונים הבטיחו כי המחאה תימשך עד תום העונה, וכי למשחק הבית הקרוב יגיעו רק כמחצית מבעלי המנויים. האוהדים יוזמים צעד שלפיו הקהל יעזוב את המגרש בסביבות הדקה ה-70.

אחד האוהדים, אבי דוד: "לוני חייב להודיע מה קורה, אם הוא נשאר או לא נשאר, ואם הוא נשאר, אם הוא יכול בכלל להחזיק את הקבוצה. לא יכול להיות שלמותג כמו מכבי ת"א לא יהיו קונים. אנחנו לא רוצים את הניהול הזה, אלא רוצים דם חדש בהנהלה ועל הקווים". אוהד נוסף, דוד בר שדה: "אנחנו לא רוצים במועדון את השחקנים שמכרו את טון קאנן בגביע. אין שום הרתעה בקבוצה, ושחקנים כמו ברקוביץ' ורוסו באים מתי שבא להם, ועושים שכונה".

האוהדים מתכוונים למחות גם על האפשרות שאברהם גרנט ישוב למועדון. אחד מהם, תמיר יעקב, אמר: "אנחנו לא רואים בעין יפה את הניסיונות של גרנט להגיע לקבוצה. רוב ההפסדים של לוני קרו בשנים שגרנט אימן. נמאס לנו מגרנט, מגניבת הדעת שלו, מהכדורגל המשעמם שלו ומהחילופים המאוחרים שלו. הוא שרוף אצלנו. אם גרנט יבוא למכבי, עשרת אלפים המנויים יעברו לנבחרת".

"העסקה לא התפוצצה, כי לא היתה עסקה" (איציק גניש, הארץ)

הרציקוביץ' עצמו הגיב לדברים: "לאור כניסת האוליגרכים לכדורגל היה צריך להכניס עוד שותפים. העסקה לא התפוצצה כי לא הייתה עסקה. וזה ללא קשר לאחוזים וכסף. לא הגענו גם לשלב של עורכי דין. הנסיבות אומרות שהייתי וגם אהיה פה. תורידו את מכבי ת"א ממדף המכירות. אין לי בעייה להחזיק את הקבוצה לעונה נוספת מבחינה נפשית וכלכלית".

אחד ממקורביו של הרציקוביץ' אמר: "זכי חשב שאם הוא הביא 200 אלף דולר הוא קנה את הקבוצה. הוא הציע 200 אלף ולוני רצה חצי מיליון. שיביא את הבית שלו ששווה 22 מיליון דולר ויקבל את כל מכבי ת"א".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully