וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליטה אמריקאית בפתיחת אליפות העולם באולם

10.3.2006 / 19:16

לאונרד סקוט ומליסה בארבר ניצחו בספרינטים ל-60 מטר, ריס הופה ניצח בכדור ברזל. אלכס אברבוך יתחרה במוקדמות בשבת בבוקר

אליפות העולם באתלטיקה קלה באולם יצאה היום (שישי) לדרך במוסקבה, כאשר ארבע מדליות זהב חולקו ביום הראשון מתוך שלושה. שלוש מהן, הלכו לנבחרת האמריקאית.

לאונרד סקוט, שלא זכה בשום תואר משמעותי מאז שהיה אלוף ארה"ב לנוער ב-100 מטר בשנת 2000, שרף את המסלול בגמר ל-60 מטר לגברים ועצר את השעון בתוצאת השנה, 6:50 שנ'. הוא הקדים בשתי מאיות את ההפתעה של הגמר, אנדריי יפישין הרוסי שקבע שיא לאומי חדש. בן ארצו של סקוט, טרנס טראמל, סיים במקום השלישי בזמן של 6:54 שנ'.

האמריקאים השלימו דאבל בריצות הספרינט עם ניצחונה של מליסה בארבר בריצה המקבילה לנשים. בארבר זינקה מצויין, אבל ראתה בהמשך את בת ארצה לוריין וויליאמס פורצת קדימה. השתיים חצו את קו הסיום בתוצאה זהה, 7:01 שנ', אבל הפוטו-פיניש הכריע לטובתה של בארבר. בכל מקרה, מדובר בתוצאת השנה בעולם. קים גבארט סיימה שלישית עם שיא בלגי חדש, 7:11 שנ'. כריסטין ארון הצרפתיה איכזבה כשסיימה במקום הרביעי בלבד ואילו האוקראינית-יהודיה ז'אנה בלוק סיימה שישית.

גמר הדיפת כדור הברזל לגברים התעלה לרמה גבוהה, אפילו יותר מהמצופה. ריס הופה האמריקאי היה הפייבוריט לתואר וזכייתו לא הפתיע אף אחד. התוצאה שקבע, 22:11 מ', הייתה המפתיעה ואפשר לומר שהיא די נדירה בעידן המודרני של בדיקות הסמים הקפדניות. אנדריי מיכנביץ' הבלארוסי, שיגיע בשבוע הבא לישראל כדי להשתתף בגביע אירופה במקצועות הזריקה, סיים שני בשיא אישי של 21.37 מ'. יואקים אולסן הדני סיים שלישי (21.16 מ').

האלופה האולימפית ואלופת העולם בקרב 7, קרולינה קלופט השבדית, לא הגיעה לתחרות הקרב 5 באליפות ויחד איתה עוד כמה מהבולטות בתחום וההיעדרויות השאירו את הבמה לאתלטיות פחות מוכרות. לודמילה בלונסקה האוקראינית, שניצחה בשנה שעברה באוניברסיאדה, הובילה את התחרות כבר אחרי המקצוע הראשון, קבעה שיאים אישיים ב-4 מתוך 5 המקצועות וניצחה עם 4685 נקודות. היא הקדימה את קארין רוקשטול ההולנדית ואת אולגה לבנקובה הרוסיה. התוצאות של בלונסקה: 60 משוכות - 8.29 שנ', קפיצה לגובה - 1.84 מ', כדור ברזל - 13.43 מ', קפיצה לרוחק - 6.50 מ', 800 מטר - 2:19:62 שנ'.

הנציג הישראלי היחיד באליפות, אלכס אברבוך, יכנס ביום שבת בבוקר למעגל התחרויות במוקדמות הקפיצה במוט. התחרות תצא לדרך ב-9:00 (שעון ישראל), כאשר 20 קופצים יתמודדו על 8 מקומות בגמר. הגובה אותו יצטרכו לעבור כדי להעפיל אוטומטית הוא 5.70 מ'. ערוץ יורוספורט יעביר את תחרויות הבוקר של היום השני בשידור ישיר החל מ-9:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully