וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הסוס הזוהר

אביב לביא

10.3.2006 / 9:40

למרות פתיחה רעה, מכבי ת"א הצליחה שוב להתעלם מהסטטיסטיקה ולעשות באולם בבולוניה מה שאף אחת לא הצליחה לעשות

לראשונה אחרי שבועות ארוכים מכבי ת"א נראתה אתמול כמו אלופה גאה, שגם אם תיאלץ להיפרד מהתואר אין לה שום כוונה לעשות את זה בלי קרב גדול. פיני גרשון התלונן אתמול בבוקר שהשנה הקבוצה שלו לא מנצחת משחקים צמודים. עד הערב הדברים שלו כבר לא היו רלוונטיים.

באופן פרדוקסלי, דווקא בגלל הקטסטרופה בריבאונד ההגנה מכבי היתה צריכה לשחק מצוין בשביל לנצח. לעבור משחק כזה כשהיריבה לוקחת 23 כדורים חוזרים מתחת לסל שלך זה כמו לרוץ מרתון עם משקולת של 25 קילו קשורה לרגליים. אם מכבי ניצחה זה אומר שאת הכדורים שכן היו לה היא ניצלה באחוזים גבוהים, ויותר חשוב - עצרה את האיטלקים בהגנה מצויינת במחצית השנייה, שבה הם קלעו 32 נקודות אחרי 52 עד ההפסקה.

תזמון וקבלת החלטות כבר לא יהיו התכונות המובהקות של וויל סולומון, אבל במחצית השנייה הוא היה שותף, יחד עם קו הגארדים של מכבי (בלי בורשטיין!) לאישית אדירה על שחקני החוץ של בולוניה, שפשוט נמחקו מול שלישייה - פארקר, סולומון, שארפ - הרבה יותר מוכשרת ואתלטית מהם. זה בלט במיוחד בדקות ההכרעה, כששום גארד בולונזי לא היה מסוגל לייצר מצב זריקה ולקנות סל.

בשנים האחרונות התחביב של גרשון ומכבי היה יצירת תקדימים בכדורסל האירופי, למשל ניצחון ב-44 הפרש בגמר היורוליג. מתברר שזה עדיין בתוקף. בולוניה ניצחה השנה את משחקי הבית שלה בהפרש ממוצע של 19, כשהיא עוצרת את היריבה על 62 נקודות. מכבי קלעה 27 יותר מזה, ולגלגה גם לסטטיסטיקה שאומרת שבאולם הקשה הזה האיטלקים עוצרים את היריבות על 37 אחוזים מהשדה.

רפשה חילק כמו תמיד את הדקות בין קאדר ארוך של שחקנים, אבל מכבי שוב שלפה את מי שנושא בשבועות האחרונים על גבו את התואר "הספסל של מכבי" - ג'יימי ארנולד, עם עוד משחק בו הוא מייצר בערך נקודה לדקה. בצורה המשוגעת שבה מתפתחים העניינים בטופ 16 (תראו מה קורה בבית של פאנאתינאיקוס וציבונה), הניצחון הזה הוא רק תחנה בדרך לסערה הבאה. מכבי וריאל נראות עכשיו על הסוס, אבל הסוס הזה יכול גם להעיף את הרוכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully