וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל: "לא ניתן לקבוצה להתפרק"

ניר איסקוב

9.3.2006 / 21:04

יו"ר הפועל ת"א, מוני הראל, מבהיר כי לא יפקיר את המועדון, בעקבות פיצוץ עסקת לבייב, שככל הנראה יישא בשכרו של גרנט

יממה לאחר ההודעה הדרמטית של לב לבייב, על כך שאין בכוונתו לרכוש את הפועל ת"א, קבוצת הניהול בראשות מוני הראל כבר חושבת קדימה.

במהלך השבוע הבא צפויה ההנהלה הנוכחית של הקבוצה להתחיל במו"מ על הארכת חוזיהם של שחקנים שיהיו חופשיים בסוף העונה. השחקנים שאינם מחזיקים בחוזים לעונה הבאה במועדון, הם שמעון גרשון, אסי דומב, יגאל אנטבי, רמי חליס ואיליה יברויאן, שלקבוצה יש אופציה עליו לשנתיים הקרובות.

גם בסוגיית המאמן, אין בכוונת ההנהלה להתמהמה, וכפי שהגדיר זאת גורם בקבוצת הראל: "כל שם של מאמן בשוק הוא רלוונטי, כולל משה סיני ואברהם גרנט. מעולם לא אמרנו שגרנט הוא לא מאמן ראוי, פשוט הלנו על הצורה והדרך שבה הוא התמנה ונהג".

קיימת גם האפשרות שההנהלה תקיים מסיבת עיתונאים, שבה תמסור את תגובתה המפורטת לוויתור של לבייב, ותציג את תוכניותיה לעונה הקרובה. כזכור, על פי החוזה שחתמה קבוצת הראל עם קבוצת כתר, ההנהלה הנוכחית אחראית על תפעול הקבוצה גם בעונה הבאה.

"לא ניתן לקבוצה להתפרק או לאבד כיוון", הבטיח היו"ר מוני הראל. "אנחנו צריכים להתרגל למציאות שבאה בהפתעה. כל עוד אנחנו בהפועל, נעשה את כל המאמצים כדי שהקבוצה תשיג את המטרות שהצבנו בתחילת העונה, להגיע לאירופה, להתקדם בגביע ולהכין את הקבוצה לקראת העונה הבאה. נכון לרגע, אנחנו נשארים בקבוצה".

יוסי אבוקסיס התייחס לאירועים האחרונים: "בכל התקופה הזו של המו"מ על רכישת המועדון, ניסינו להתנתק, ולא רצינו שיפריעו לנו לשחק טוב. כשמתעסקים במה שמסביב, מאבדים מהריכוז. אני לא יודע את כל הסיבות שהעסקה לא יצאה לפועל, אבל צריך להתמודד עם המצב הקיים. יש לנו עדיין סיכוי להיות קבוצה טובה, כי הפועל ת"א זה מועדון גדול. כמובן שאם הייתה רכישה, היינו משתדרגים, אבל גם כך המצב שלנו טוב.

"בכל התקופה הזו, המצב לא היה הכי טוב, בגלל כל הדיבורים על זה שחלק ממשיכים וחלק לא. בעניין הזה, נכנס הניסיון של השחקנים, דיברנו על כך שאסור שזה ישפיע, ואני שמח שעד היום הולך לנו בסדר. אנחנו נשארנו בתמונת הצמרת, בעוד שקבוצות אחרות היו מתפרקות. אני מבחינתי קיבלתי מסרים גם מההנהלה הזו וגם מקבוצת לבייב שרוצים אותי".

לאוהדי הפועל ת"א ברור מי אשם בטרפוד העסקה. הנרי אלקבץ, מראשי חוג האוהדים: "סמי סגול הוא מין פרה קדושה במועדון, אבל למעשה הקבוצה הזו לא מעניינת אותו. הוא הפקיד אותה בידי שני פקידים, אבי חורי וטל סנדר, היה להם חודשיים לסגור את העסקה, והם לא עשו כלום. סגול משקר אותנו בקביעות, ולא רוצה למכור את הקבוצה. היה לנו בשנה שעברה את ג'קי בן זקן, אבל סגול החליט שהוא לא מספיק טוב, ופוצץ את זה לפני החתימה.

"ידוע לי שהייתה היום צהלה ושמחה במתחם וולפסון. האבסורד הכי גדול הוא שכל הזמן מנסים להפיל את התיק על רפי עגיב. יש לו חלק בכישלון, אבל לא הפיל את העסקה. לא נשכח את זה לסגול, ואם הקבוצה לא מעניינת אותו, אנחנו נגרום לו להתעניין בה. הוא לא יקבל מאיתנו את אותו הקרדיט, הוא גמור אצלנו".

לבייב יסכים לשאת בשכרו של גרנט (יניב קובוביץ', 'הארץ')

בקבוצת כתר טוענים היום שכל ההסברים של לבייב לביטול העסקה "אינם רציניים" וככל הנראה הוא אינו רצה במועדון מלכתחילה. גם אתמול ניסו גורמים בקבוצת כתר להבין מאנשי לבייב האם אפשר יהיה להחיות את העסקה ואלו השיבו שהם אינם מעוניינים לחזור ולדבר על רכישה. אבל בקבוצת לא סגרו לחלוטין את הדלת. גורמים בתוכה אמרו אתמול שיהיו מוכנים לעמוד מאחורי הפועל ת"א בעונה הבאה בדרכים שונות. בין הרעיונות שהועלו היתה הצעה לפיה אם יחליטו בקבוצת הראל להחתים את גרנט לעונה הבאה יהיה מוכן לבייב לעמוד מאחורי ההסכם ולשלם את שכרו של גרנט, אולם לא בתנאים בהם סגר המאמן עם קבוצת לבייב לפני כחודש וחצי. ההצעה עלתה בעקבות דרישת גרנט שיושלם לו החוזה שחתם עם קבוצת לבייב. אולם הסיכוי שגרנט אכן יחתום בהפועל נמוך מאוד, וזאת משום שלטענת מקורבים למאמן הוא מעדיף לחתום במועדון עם תקציב גבוה יותר מזה המסתמן אצל האדומים בעונה הבאה.

"סמי סגול יהיה חייב בעונה הבאה לפתוח את הכיס", טוענים היום בהפועל. על פי ההסכם שנחתם בקיץ בין הראל לסגול, סגול לא אמור להעביר לקבוצה כסף בעונה הבאה. אולם המצב החדש שנוצר בהפועל, אומרים בסביבת הראל, שינה את התנאים וכדי להשאיר שחקנים דוגמת שמעון גרשון בקבוצה, קבוצת הראל תצטרך עזרה מסגול.

אתמול הגיעו הראל ושחר בן עמי לאימון הקבוצה כדי לשדר לשחקנים שיש מי שעומד מאחוריהם. כבר בתחילת השבוע הבא יתחיל הראל בשיחות עם שחקנים לגבי העונה הבאה. כרגע המטרה הראשונית היא להחתים מאמן לעונה הבאה. משה סיני, מי שנחשב לחברם הקרוב של בן עמי והראל, לא מעוניין בשלב זה לוותר על משרתו כעוזר מאמן הנבחרת וכמו כן היחס השלילי של אוהדי הפועל כלפיו מרתיע אותו. ניצן שירזי, מוטי איוניר וגיא לוי הוזכרו כמועמדים אפשריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully