וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיחקנו משחק ענק"

10.3.2006 / 15:34

אנתוני פארקר מודע לחשיבות הניצחון על בולוניה שמחזיר את אלופת אירופה לתמונת הפיינל פור. גרשון: "ההגנה היתה המפתח"

בטיסת ישראייר שנוחתת בתל אביב בשישי בבוקר, אין שחקנים רדומים ושקועים בדיכאון. תמצאו שם שחקנים שהערב (חמישי) חזרו להאמין שהם יכולים להניף השנה את גביע היורוליג בפעם השלישית ברציפות, אותם שחקנים שניצחו הערב את קלימאמיו בולוניה, אחת הקבוצות הביתיות באירופה, 84:89. לקלימאמיו כזכור, היו 34 ניצחונות ביתיים רצופים עד לערב הזה.

אנתוני פארקר, זה שחתום על כמה מהניצחונות הגדולים של מכבי ת:א בדרך לשתי האליפויות הקודמות שלה, הגיע למאני טיים ועשה את זה בגדול גם הערב עם 20 נקודות וסל שהכריע את המשחק, 50 שניות לסיום.

לא נשכח גם את וויל סולומון, שנתן את אחת מתצוגות ההגנה הגדולות שלו מאז שהגיע למכבי ת"א והזכיר מה הם היתרונות שלו על שאראס. פיני גרשון הצליח להסתדר עם עוד חמישה שחקנים וחצי, שתרמו לעבודת ההגנה ולמרות שאי אפשר לומר שנתנו משחק גדול, העובדות מדברות בעד עצמן: ברגע האמת, מכבי מנצחת.

ובכל זאת, אי אפשר בלי כמה נקודות למחשבה לפיני גרשון. קלימאמיו שלטה הערב בריבאונד, כמו ששום קבוצה לא שלטה נגד מכבי השנה (51 לעומת 32). היא התפרקה על מכבי ברבע הראשון כמעט כמו שכל קבוצה עשתה השנה וזה עוד דבר שצריך למצוא לו פתרון.

נקודות נוספות לציון: א. ההגנה המדהימה במחצית השניה, שהשאירה את בלינלי ללא נקודות (קלע 17 במחצית הראשונה). ב. ג'יימי ארנולד שהולך ומשתפר במאני טיים של העונה ועשה עבודה מצויינת. לשם שינוי, זה כלל גם עבודה שחורה.

מכבי ת"א מסיימת את הסיבוב הראשון במאזן 1:2. במידה והיא תנצח בשני המשחקים הבאים, היא תוכל להרשות לעצמה הפסד של עד 4 נקודות במשחק האחרון, שיהיה מול אותה קלימאמיו בבית. כדי לעלות למקום הראשון בבית כבר במחזור הבא, היא תצטרך לנצח את ריאל מדריד בהיכל נוקיה בהפרש של יותר מ-15 נקודות. אהה, כן, באמצע מחכה לה גם הפועל ירושלים בגמר הגביע ביום ראשון.

תיאור המשחק

מרקו בלינלי וארזם לורבק פתחו את המשחק בטירוף והעלו את המארחים ל-2:7. ניקולה וויצ'יץ' (מהלך של שלוש נקודות) ודרק שארפ (שלשה) החזירו את מכבי למשחק. הקצב המטורף של בולוניה המשיך, בלינלי הוסיף עוד שתי שלשות והוביל את בולוניה ליתרון 15:24. ההגנה של בולוניה הייתה אגרסיבית מאוד ואם זה לא מספיק, האיטלקים רשמו שליטה מוחלטת בריבאונד. למזלה של מכבי ת"א, היא לא איבדה כדורים וסיימה את הרבע הראשון בפיגור 30:24 בלבד.

האחוזים של האיטלקים מהשדה ירדו עם פתיחתו של הרבע השני וההגנה שיחררה מעט את אנתוני פארקר. בצד השני, ההגנה של מכבי ת"א החלה לחטוף כדורים ואחרי 5 דקות של משחק, ששון חטף והתחיל מתפרצת, שארפ צימק ל-39:38. 2:30 דקות להפסקה, אנתוני פארקר עלה לפייד-אוואי והעלה את מכבי ת"א ליתרון ראשון במשחק, 41:42. האיטלקים היו בהלם וג'יימי ארנולד ניצל את המומנטום של מכבי ת"א כדי לפתוח יתרון של 4 נקודות. כשנראה היה שאלופת אירופה תרד לנוח כשהיא ביתרון, הגיעה ריצת 0:8 לאיטלקים, שסיימו את המחצית ב-48:52.

בתחילת הרבע השלישי, קלימאמיו הזכירה את היכולת ההתקפית של הרבע הראשון, כשהפעם זה היה תורו של ארזם לורבק לצלוף מעבר לקשת ולשמור על היתרון של קלימאמיו. למזלה של מכבי ת"א, הבולונזים נרדמו במאבק על הכדורים החוזרים ו-1:50 דק' לסיום הרבע השלישי, סולומון השתלט על ריבאונד, הגיב בשלשה מהירה וצימק ל-65:64. דקה לאחר מכן, הוא הוסיף עוד אחת במבצע אישי נהדר והעלה ל-67:69.

המתח של הרבע הרביעי והמכריע בא לידי ביטוי בעצבנות של השחקנים משני הצדדים, באחוזים הנמוכים מהשדה וגם בטעויות של השופטים. היתרון נע בין שני הצדדים. 5 דקות לסיום, מייסיאו באסטון העלה ל-75:78, אבל האיטלקים המשיכו לשלוט בריבאונד ההתקפה ולורבק הסלוני לא ויתר. 1:10 דק' לסיום, במצב של 81:82 למכבי ת"א, גאריס יצא להתקפה והחטיא. פארקר הגיב בסל מהיר, סולומון בעוד חטיפה ומכבי ת"א הבטיחה את הניצחון במשחק.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: אנתוני פארקר 20 (6 מ-8 ל-2), 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, ג'יימי ארנולד 17, וויל סולומון, ניקולה וויצ'יץ' ומייסיאו באסטון 14 כל אחד, דרק שארפ 10.

קלעו לקלימאמיו בולוניה: לורבק 19, בלינלי 17 (כולם במחצית הראשונה), באגאריץ' 14, בצ'ירוביץ' וגאריס 10 כל אחד (1 מ-9 מהשדה לגאריס), גרין 7, ווטסון 6, רס 5, דיאוורה 2.

רפשה: מכבי ובולוניה ברמות שונות

מאמן מכבי ת"א, פיני גרשון, אמר בסיום: "ציפינו למשחק קשה בגלל שהם אחת הקבוצות הטובות באירופה. בגלל שהם לא הפסידו הרבה זמן היה עליהם לחץ מפחד להפסד. ניצחנו משחק מאוד חשוב נגד קבוצה מאוד מאומנת. ההגנה היתה המפתח בזכותה עצרנו את בלינלי במחצית השניה בלי נקודה. הם קלעו רק 32 אחרי שברבע הראשון הם סיימו עם 30".

המצטיין במשחק, אנתוני פארקר, שיחרר הרבה לחץ. "שיחקנו משחק ענק", אמר פארקר. "ידענו שזה משחק מפתח ושיחקנו מצוין במחצית השניה וברבע האחרון. במחצית חשבנו שאם נפעיל עליהם לחץ הנסיון יהיה לטובתנו, וכך היה. הם לא הפסידו בבית במשך שנתיים ביורוליג כך שהניצחון הזה נותן לנו ביטחון להמשך. ידענו שהדרך לפיינל פור עוברת כאן ועכשיו עלינו לנצח שני משחקים בבית. נתנו את המשחק הטוב ביותר שלנו בחודשיים האחרונים".

גם יסמין רפשה, מאמן בולוניה, דיבר על יתרון הנסיון שיש למכבי: "אני רוצה לברך את שתי הקבוצות כי היה משחק מצוין. שיחקנו כמעט הכי טוב שאנחנו יכולים מול האלופה, והיינו קצת חסרי מזל. אבל חייבים להודות - מכבי ובולוניה הן קבוצות ברמות שונות, ורואים את זה בכל מקום בעיקר בנסיון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully