וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארסנל - ריאל מדריד: מרטין רוצה תוצאה ריאלית

אוריאל דסקל, הארץ בשיתוף

8.3.2006 / 9:59

הנשיא החדש של ריאל מדריד מקווה ששחקניו ימחקו פיגור 1:0 מול ארסנל בהייבורי (21:45, ערוץ 5), ובינתיים פותח במלחמה על פברגאס

בקיץ 1999 ניגשו אחיו של ניקולס אנלקה לארסן ונגר, ודרשו לאפשר את מכירתו לריאל מדריד. ונגר, שהביא את השחקן מפאריס סן ז'רמן שנתיים קודם לכן והפך אותו לאחד מהחלוצים הצעירים המבטיחים בעולם, היה המום. אבל לא היה מה לעשות, אחיו של "מחמיץ הפנים הגדול" היו נתונים ללחץ עצום מריאל, והם לא התכוונו לוותר על הכסף הרב שהובטח להם ולאחיהם.

ונגר נכנע, וארסנל מכרה את אנלקה ב-22.5 מיליון ליש"ט (רווח של 22 מיליון ליש"ט), לא לפני שהאשימה את ריאל של הנשיא לורנצו סאנס בתרגילים מלוכלכים. דייויד דיין, סגן נשיא ארסנל, אף הבטיח: "לא נעשה יותר עסקים עם ריאל". ארסנל שמרה על ההבטחה, ולמרות שסאנס הודח והוחלף על ידי פלורנטינו פרס, היא דחתה על בסיס קבוע את הצעת הקיץ של ריאל על פטריק ויירה. בקיץ האחרון אף מכרה אותו במחיר זול יחסית ליובנטוס, הכל כדי שלא להעבירו לריאל.

ביום שישי האחרון המשקעים בין ארסנל לריאל שוב עלו על פני השטח. בראיון לרדיו "מארקה" סיפר פרננדו מרטין אלוורז, הנשיא החדש של המועדון, כי הוא מתכנן לרכוש את ססק פאברגאס, הקשר בן ה-18 של ארסנל "ולבנות סביבו את ריאל". את ונגר זה הרתיח.

"הוא יכול לרצות את מי שהוא רוצה", ירה הצרפתי במסיבת העיתונאים, "גם אני יכול לומר שאני רוצה שחקנים ממדריד, אבל זו לא התנהגות ראויה לומר דברים כאלה יומיים לפני משחק נגדנו בצ'מפיונס ליג. אין דבר פחות קלאסי מזה, זו הרמה הנמוכה ביותר". ואז הפרצוף העגום של ונגר לבש חיוך ממזרי. "באופן אישי, אני מצטער שפרס עזב, בגלל כל הקשרים שהיו לי איתו. הוא היה בחור קלאסי".

אבל מה באמת ההבדלים בין פרז למרטין? בספרד מדברים אמנם על כך שמרטין הוא בובה של פרז, אבל לפי הימים האחרונים נראה שמדובר באיש חזק, שיכול להביא את השינוי המיוחל לבירה הספרדית.

מרטין ופרז מכירים אחד את השני כבר יותר מ-20 שנה, עוד מהפוליטיקה. שניהם היו במפלגת UCD (קואליציה שבירה של נוצרים דמוקרטים, ליברלים וסוציאל-דמוקרטים, שהוקמה בימים שלאחר מותו של הגנרל פרנקו). פרס הפך לאיל הון מעסקי הקבלנות והבנייה, מרטין עשה את כספו בשנות התשעים המוקדמות מנדל"ן, ולפי דיווחים יש לו אחוזים נכבדים מהאדמה שעליה נמצא "ויסנטה קלדרון", האיצטדיון של היריבה המקומית אתלטיקו.

"צריך לתת לשחקנים את הביטחון"

מרטין היה נאמן של פרז עוד מהניסיון הראשון והכושל שלו להיבחר לנשיאות המועדון ב-1995, והוא ידוע כעובד חרוץ, חובב כדורסל ומלחמות שוורים. הוא צפוי להמשיך להיות הנשיא של ריאל עד הבחירות ב-2008, ועד אז הוא ינסה לשנות את הגישה הספורטיבית של המועדון ב-180 מעלות - אם צריך, הוא אפילו ימתח ביקורת מרומזת על חברו פרס כדי להדגיש זאת.

"לאף שחקן אין מקום קבוע בהרכב", אמר מרטין אתמול בראיון ל"אס" ורמז על כך שפרז היה נשיא מצוין, אבל הוא גם זה שהביא את הקבוצה לשפל ספורטיבי. "ההיסטוריה תשפוט את עידן פלורנטינו. הוא הציב את היסודות לפרויקט אדיר ועשה עבודה נפלאה מבחינה כלכלית. לפני שהוא הגיע ריאל היתה על סף פשיטת רגל, וכיום זהו המועדון העשיר בעולם, אבל שחקנים לא יבואו למועדון הזה בשביל לעשות כסף ולפרוש. צריך לשים את האינטרסט הספורטיבי לפני הכלכלי. ככל שהמועדון יותר צנוע כך הוא הופך ליותר גדול".

מרטין דאג להוסיף גם רמז נוסף לכך שרונאלדו יעזוב את הסנטיאגו ברנביאו. "לא אכפת לי אם רונאלדו ישחק או לא", אמר מרטין, "כל מה שאני רוצה זה לנצח. צריך לתת לשחקנים את הביטחון ולהבין אותם, אבל כשהם לא עושים מה שהם אמורים לעשות, אז צריך להשאיר אותם בחוץ. אם לא פותרים את הבעיות, הן נרקבות". הדברים החריפים נגד רונאלדו מגיעים כמה ימים אחרי סקר שפורסם, לפיו 82% מאוהדי ריאל מעוניינים לראות את הברזילאי מחוץ לקבוצה. כך שעל פניו נראים הדברים של מרטין כמהלך פוליטי מבריק.

ועל רקע הפוליטיקה, רק שתי שאלות גדולות נותרו: האם ריאל תוכל להפוך הפסד 0:1 בבית לניצחון בהייבורי נגד הילדים של ונגר? והאם יצליח אחד המועדונים הגדולים בעולם להשאיר לעצמו סיכוי מלסיים עוד עונה נטולת תארים? "נעשה מאמץ על-אנושי כדי לעשות זאת", מבטיח מרטין. מצחיק, את פלורנטינו פרס כינו "על-אנושי".

וולקוט מעוניין לעשות היסטוריה

ארסנל תחסר את סול קמפבל, פסקל פסקל סיגן, גאל קלישי ואשלי קול. רובר פירס צורף לסגל וכמוהו החלוץ ת'יאו וולקוט, שטרם מלאו לו 17. אם ישחק וולקוט הוא לא יהיה הצעיר ביותר ששיחק במפעל, אבל אם יכבוש יעשה היסטוריה. חואן רמון לופז קארו, מאמן ריאל, לא מסר אם רונאלדו יפתח בהרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully