וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולם כמרקחה

7.3.2006 / 14:13

אליפות העולם באתלטיקה באולם יוצאת היום לדרך ודני בורשבסקי מביא לכם את האירועים החמים, עם תקווה למדליה מאלכס אברבוך

בהיכל נוקיה עושים את כל ההכנות לגמר גביע המדינה בכדורסל ביום ראשון הקרוב. קצת לפני 20:45, יעמדו קרוב ל-10 אלף צופים על הרגליים למשמע ההמנון הלאומי, "התקווה". יכול להיות, שכמה רגעים לפני זה, יקרה תסריט דומה בקומפלקס הרוסי "אולימפיסקי", שיארח בסוף השבוע הקרוב את אליפות העולם באתלטיקה קלה באולם סגור. אולי זה שוב יהיה אלכס אברבוך, נציגנו היחיד אבל האיכותי, שירגש אותנו עם עוד מקום ראשון.

אבל גם בלי אברבוך, תהיה לנו סיבה למסיבה במוסקבה. אחרי תרדמה ארוכה, מלכת הספורט חוזרת אלינו בגדול. אליפות העולם באתלטיקה קלה באולם סגור היא האירוע המרכזי הראשון של שנת 2006 ולמרות כמה שמות גדולים שהעדיפו להישאר בבית ולהתרכז בהכנות לעונת הקיץ, צפוי לנו סוף שבוע מרתק.

אלכס אברבוך ייצג כאמור את ישראל בתחרות הקפיצה במוט וינסה להפוך לישראלי הראשון שזוכה במדליה באליפות העולם באולם. כזכור, הוא כבר עשה את זה באליפויות אירופה והעולם באיצטדיון פתוח. אחרי עונה בינונית למדי, בה התרגל למאמנת החדשה שלו, יקתרינה פוגל, התוצאות האחרונות של אברבוך מראות שהוא בהחלט יכול לעלות על הפודיום השנה.

חלק מהכוכבים האמריקאים והבריטים יישארו כאמור בבית, האתלטים השבדים הבולטים עדיין מחלימים מפציעות (קלופט, אולסון וברגקוויסט) ולמרות הכל, מוסקבה הקפואה עומדת להיות חמה מיום שישי ועד ראשון. שמות כמו: ילנה איסינבאייבה, כריסטין ארון, קנניסה בקלה, טרנס טראמל, בריאן קליי, מריה מוטולה, ג'ף הרטוויג, יורי בורזאקובסקי, רומן שברלה, דניאל קומן, מריאן אופראה ונטליה נזארובה, יתרמו לטמפרטורה ב"אולימפיסקי".

אז קצת לפני שזה מתחיל, קיבצנו עבורכם שבעה אירועים שלא כדאי להחמיץ באליפות. ערוץ 1 יעביר שידורים ישירים לאורך שלושת הימים וגם יורוספורט ימשיך כמנהגו ויישדר מהאליפות.

גמר קפיצה במוט גברים (ראשון, 15:00)

התחרות המעניינת ביותר מבחינתנו, מאחר וישתתף בה הנציג הישראלי היחיד באליפות הזאת, אלכס אברבוך. בעונת החורף הנוכחית הוא השתתף בשלוש תחרויות, השתפר מאחת לשניה והגיע לשיא בגנט, שם קפץ לגובה של 5.81 מ', שני סנטימטרים בלבד משיאו הישראלי באולם סגור.

התוצאה של אברבוך היא השלישית בטיבה בעולם השנה. בתחילת העונה הוא ביקש קצת זמן כדי לבחון את כושרו הנוכחי. הוא הבטיח שלא לצאת למוסקבה אם לא ירגיש טוב במאת האחוזים והנה, יש למה לצפות. אברבוך מעולם לא זכה במדליה באליפות העולם באולם סגור. הוא סיים רביעי ב-2001 ודורג 14 בלבד בשתי האליפויות האחרונות. כזכור, בשנת 2000 הוא זכה במדלית הזהב באליפות אירופה באולם.

הבולט ביותר מבין מתחריו של אברבוך הפעם הוא ג'ף הרטוויג האמריקאי (שיא אישי של 6.02 מ'). החורף, הוא ניתר לגובה של 5.85 מ'. התוצאה השניה בעולם השנה שייכת לטים לובינגר הגרמני, שקפץ 5.82 מ' בתחרות בוינה. שני קופצים נוספים שילחמו על מקום בפודיום הם פול בורגס האוסטרלי ואלג'י ינג השבדי, שניהם קפצו השנה 5.80 מ'. כדאי לשים לב גם לאיגור פבלוב המקומי, רק 5.60 מ' השנה, אבל הוא ידוע כקופץ מוכשר מאוד, שיזכה לעידוד הקהל המקומי.

גמר קפיצה במוט נשים (שבת, 17:00)

נראה שהפעם יהיה קצת מסוכן לקבוע שזה הולך להיות מופע סולו של שיאנית העולם, ילנה איסינבאייבה. מצד אחד, היא כבר שברה שיא אחד החורף וקבעה 4.91 מ'. מצד שני, בעקבות החלפת המאמן בשנה האחרונה, היא די התקשתה לשמור על יציבות, מה שלא ממש מאפיין את אחת האתלטיות הגדולות בכל הזמנים.

בתחרות האחרונה בצרפת היא נכשלה 3 פעמים לקבוע שיא חדש של 4.92 מ'. בתחרות בבירמינגהאם היא סיימה באותה תוצאה עם אנה רוגובסקה הפולניה (4.79 מ'). בכל מקרה, אם יש סיכוי לשיא עולמי באליפות הזאת, הוא יגיע מאיסינבאייבה.

במצב בו איסינבאייבה תמעד נראה כי רוגובסקה, שקבעה בתחרות האחרונה שלה תוצאה של 4.80 מ', תהיה המועמדת העיקרית לתואר. עם זאת, במאבק על הפודיום, ראוי להזכיר גם שתי אתלטיות שהקדימו את זמנן של איסינבאייבה ורוגובסקה. שיאנית העולם לשעבר סבטלנה פאופנובה (רוסיה) ומוניקה פירק (פולין).

ההפתעה, אם תהיה כזו, צפוייה לבוא מכיוונה של האמריקאית ג'ני סטוצינסקי, ששיאה האישי עומד אמנם על 4.68 מ', אבל היא מתקדמת בצעדי ענק.

גמר 60 מטר גברים (שישי, 18:40)

מה שבטוח, ייצא מכאן אלוף חדש, מאחר והאלוף הנוכחי, ג'ייסון גארדנר הבריטי, החליט להתמקד החורף בהכנות למשחקי חבר העמים הבריטי. שני הרצים המהירים ביותר השנה הם שני הנציגים האמריקאים, לאונרד סקוט (6.52 שנ') וטרנס טראמל (6.53 שנ'). טראמל, שישתתף גם בריצת ה-60 משוכות (היה בעיקר אצן משוכות עד השנה) וינסה לצאת ממוסקבה עם דאבל, הוא המנוסה יותר מבין השניים במעמדים האלה. מתחרים בולטים נוספים הם הניגרי אולוסוג'י פאסובה (6.55 שנ' השנה) והמקומיים, אנדריי ייפישין ואלכסנדר וולקוב (6.60 שנ' לשניהם השנה).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

גמר 60 מטר נשים (שישי, 18:20)

זה הולך להיות קרב אמריקאי-רוסי-צרפתי. האמריקאים השתדלו לשלוח למוסקבה את הספרינטריות הטובות ביותר והפייבוריטית שלהם היא מליסה בארבר, שהפגינה יציבות יוצאת מן הכלל השנה. היא ירדה מגבול ה-7.10 שנ' חמש פעמים, כשתוצאת השנה שלה (7.05 שנ') נקבעה באליפות ארה"ב. גם כריסטין ארון הצרפתיה נמצאת בכושר מצוין. היא ירדה מהרף הזה שלוש פעמים ושברה בדרך את שיאה הלאומי (7.06 שנ').

תוצאת השנה שייכת למריה בוליקובה הרוסיה, שקבעה לפני חודש בסמארה 7.04 שנ'. במקרה שלה, היא סבלה ממתיחה אחרי ההישג הנהדר ודי התקשתה לחזור לעצמה בשבועות האחרונים. הנציגה האמריקאית השניה, לוריין וויליאמס, קבעה באותה תחרות בסמארה זמן של 7.11 שנ' וגם היא נחשבת לאחת המועמדות למדלית הזהב. שיא העולם, 6.92 שנ', שייך לספרינטרית הרוסיה הטובה בכל הזמנים, אירנה פריבאלובה.

גמר 3,000 מטר גברים (ראשון, 16:40)

לדעת רבים, האירוע הגדול של האליפות. יורשו של היילה גברסילאסי, קנניסה בקלה האתיופי, נגד אלוף העולם לשעבר ב-5,000, אליוד קיפצ'וגה הקנייתי, נגד אלוף העולם בריצת המכשולים, סעיד סאיף שאהין, שמייצג את קטאר. לראשונה, שלושתם יחד במסלול אחד.

לפני קצת יותר מחודש, קיפצ'וגה הרשים מאוד בתחרות הראשונה שלו החורף בריצת ה-3,000, כשקבע את תוצאת השנה (7:33:70 דק' – הזמן החמישי בטיבו בכל הזמנים). בקלה ושאהין קבעו תוצאות פחות טובות, אבל אין ספק שמפגש ענקים שכזה יוביל לריצה טקטית עם סיומת מטורפת. השאלה היא מי מבין שלושת המופלאים, שכולם ידועים בפינישים הנהדרים שלהם, יתעלה על עצמו במטרים האחרונים.

עוד רצים מוכשרים שיהיה שווה לעקוב אחריהם הם: טריקו בקלה, האח הצעיר של קנניסה (7:41:50 דק' השנה), בועבדאללה טאהרי הצרפתי (7:42:48 דק') ועדיל קאוח המרוקאי (7:44:22 דק').

קפיצה לרוחק גברים (שבת, 17:25)

רוב השמות שיגיעו לגמר הפעם לא כל כך ידועים, אבל זה זמני. אם לא יקרה שום דבר מפתיע, איגנסיוס גאיסה הגנאי יהיה הדבר הבא, באחד הענפים האטרקטיביים של מלכת הספורט. עד השנה, הוא מעולם לא עבר 8 מטרים באולם סגור. בנסיונו הראשון בתחרות בשטוקהולם, הוא הרשים מאוד עם קפיצה של 8.36 מ'. באליפות העולם האחרונה באיצטדיון בהלסינקי הוא סיים שני (8.34 מ') אחרי דויט פיליפס האמריקאי והשנה הוא צופה לעצמו יעד של לפחות 8.50 מ'. אין ספק שמארגני האליפות ישמחו מאוד לראות ממנו תוצאה של 8.40 מ' לפחות במוסקבה.

כדי לזכות בתואר ראשון משמעותי בקריירה, גאיסה יצטרך לעבור גם כמה יריבים לא קלים. סלים סדירי הצרפתי (8.27 מ') שמר על יציבות החורף ויחד עם גאיסה, הוא מחזיק בחמש התוצאות הטובות ביותר השנה. לרוע מזלו, הוא מתח שריר בתחרות בצרפת בסוף השבוע והוא עדיין בספק לאליפות.

קופצים בולטים נוספים הם מורטן ינסן הדני (8.18 מ'), לואיס צאטומאס היווני (8.15 מ') ורוסלן גטאולין הרוסי (8.11 מ'). הקופצים הבולטים האמריקאים לא הגיעו למוסקבה. נבחרת ארה"ב שלחה שני קופצים אלמוניים, שניצחו באליפות החורף של ארה"ב: בריאן ג'ונסון (7.95 מ') ובאישר ראמזי (7.91 מ').

גמר 800 מטר נשים (ראשון, 16:10)

עד לפני שנתיים מריה מוטולה ממוזמביק שלטה ביד רמה בריצות הבינוניות. הכל התחיל באולימפיאדת אתונה 2004, כשהיא הפסידה את הדאבל ליריבת האימונים שלה, קלי הולמס. באליפות העולם האחרונה בהלסינקי היא לא פיצתה על כך וסיימה שוב במקום השני. מוטולה תעשה הכל כדי להילחם על התואר המשמעותי היחידי בו היא עדיין מחזיקה, אבל יהיה לה מאוד קשה.

השנה, כשאומרים ריצות בינוניות, השמות החמים שעולים הם אלו הרוסיים. 4 התוצאות הטובות בעולם השנה נקבעו על ידי רצות רוסיות, כשהגדילה לעשות אולגה קוטליארובה (1:57:51 דק'). חוץ מהן, אף רצה לא ירדה השנה מגבול שתי הדקות, כולל מוטולה, שקבעה 2:00:81 דק' בתחרות בגנט. מצד אחד, מדובר באחת מרצות המרחקים הבינוניים הגדולה בהיסטוריה, שלא לדבר על הניסיון שלה. מצד שני, מדובר ברצות המוכשרות ביותר כיום, שיזכו לעידוד הקהל המקומי ב"אולימפיסקי". מה שבטוח, יהיה מאוד מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully