וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציון דלל מצטרף לניהול הפועל פ"ת

ניר איסקוב

7.3.2006 / 13:29

הבעלים של חברת "המבחן של המדינה" יחבור בקרוב לרונן אלעד בשליטה על הקבוצה. "אני מעוניין לתת לאלעד כתף, הוא לא יעזוב"

ציון דלל, הבעלים של חברת "המבחן של המדינה", עומד להיכנס לשותפות עם הבעלים של הפועל פ"ת, רונן אלעד, בניהול המועדון. בין הצדדים מתנהל בחודשים האחרונים מו"מ רציני, שקרוב לבוא על סיומו.

מאז כניסתו של אלעד לתפקיד, הוא עמל על ניסיונות להקים קבוצת ניהול להפועל פ"ת, שייקחו בה חלק אנשי עסקים אמידים, ודלל מהווה למעשה את הסנונית הראשונה שבהם. במקביל, ימשיכו השניים בניסיונות לצרף אליהם משקיעים נוספים. אלעד את אישר את הדברים לוואלה! ספורט.

"אני אוהד הפועל פ"ת מילדות, ואני בא לקבוצה מאהבה", סיפר דלל, שכבר משמש כחבר בעמותת המועדון, לוואלה! ספורט. "השתכנעתי שאלעד מנסה ליצור בהפועל פ"ת משהו חדש ונקי, ואני מעוניין לתת לו כתף, כי אני חושב שזה חשוב. אין לאלעד שום רעיונות לעזוב את הקבוצה. הוא תמיד אמר שאם יבוא איזה אוליגרך, הוא יפנה בשמחה את מקומו, אבל זה לא המצב. הוא בונה קבוצת ניהול ורואה את הדברים קדימה, איך אפשר להחזיר את הפועל פ"ת לימי הזוהר שלה".

דלל בן ה-49 יהיה אמון במקביל על השיווק והפרסום של המועדון: "יש לי כל מיני רעיונות איך להפוך את הקבוצה למותג מנצח, והם יבואו בהמשך".

האוהדים יוכלו לבחור ולהיבחר להנהלה

דלל הכין תוכנית חדשנית לקידום המועדון, שכבר אומצה על ידי אלעד, ומטרתה לגייס לקבוצה סכום של לפחות 5 מיליון שקל, בנוסף לכל ההקצבות להן הפועל פ"ת זוכה מגופים שונים, דוגמת הטוטו, העירייה, חסויות וכדומה.

דלל מעריך כי עם הסכום הכספי שייגבה באמצעות התוכנית, ניתן יהיה להעמיד בעונה הקרובה תקציב שינוע בין 14 ל-20 מיליון שקל, כאשר לטענתו "בסכום זה ניתן להעמיד קבוצת צמרת". יש לציין כי תקציב הקבוצה העונה לא עולה על 11 מיליון שקל.

התוכנית, אותה מכנה דלל בשם 'תק"א' ("תוכנית הקבוצה לאוהדים"), כוללת שישה סעיפים: ההנהלה והעמותה הנוכחית תחויבנה להתפטר ולעמוד לבחירות אם יגויס סכום של לפחות 5 מיליון שקל, האוהדים יהפכו להיות בעלי הקבוצה באמצעות הפיכתם לחברי עמותה, לכל אוהד תהיה זכות לבחור ולהיבחר להנהלת הקבוצה, כל פעילות ההנהלה תתנהל בשקיפות מוחלטת תוך מתן דו"ח רבעוני לכל אוהד, התקציב יהיה סגור ללא אפשרות חריגה, את התק"א ינהל ועד אוהדים זמני עד לבחירות.

כל אוהד המעוניין להצטרף יצטרך לחתום על התחיבות עקרונית לתשלום סכום מסוים למועדון, אשר יכלול בתוכו קבלת כרטיס מנוי לעונה הקרובה. הסכום יהיה פרופוציונלי למידת השפעתו של האוהד בבחירות להנהלה החדשה. לדוגמא, אוהד מבוגר מהשורה יתבקש להתחייב על 10 תשלומים חודשיים של 120 שקל, אשר יעניקו לו 2 קולות בהצבעה ומנוי רגיל. לעומתו, אוהד שיחפוץ במנוי זהב, ייאלץ להתחייב על 10 תשלומים חודשיים של 1,200 שקל, אשר יעניקו לו 20 קולות בהצבעה. לאוהדים, כמובן, תינתן האפשרות לרכוש יותר ממנוי אחד, כדי להגביר את השפעתם.

ההצטרפות לתוכנית תוכל להתבצע מרגע שהצטרפותו של דלל לניהול המועדון נחתמת רשמית, ועד ה-1 ביוני. התשלומים יחלו בחודש יולי, ובסוף אותו חודש תתקיימנה הבחירות להרכב ההנהלה. כל אוהד שיצטרף לתוכנית יצטרך להפקיד במקביל מכתב התפטרות ל-30/6/2007, אז יחל כל התהליך מחדש.

אם יתברר כי היענות האוהדים נמוכה, וכי הקבוצה לא הצליחה לגייס לפחות 5 מיליון שקל, אזי התוכנית תתבטל, ומבנה הניהול הנוכחי יישאר.

"לי ולרונן אלעד, ביחד עם עוד כמה גופים ועם חובה של שיתוף האוהדים בבעלות של הקבוצה, יש את האמצעים להחזיק את הקבוצה", הצהיר דלל. "לא נשקיע בקבוצה 50 מיליון שקל. כדוגמא אישית לתוכנית שלי, אני מוכן מראש להשקיע מראש חצי מיליון שקל, מתוך מטרה שכל אוהד אמיתי של הקבוצה ירכוש אף הוא בהתאם לאפשרויותיו הכספיות חלק מהבעלות על הקבוצה. כל אוהד חייב להבין שחוץ מביקורת וצעקות, הרי על אהבה יש גם לשלם, ואוהד מבוגר שלא יסכים להוציא 120 שקל לחודש, כולל מנוי, על האהבה שלו, אין לו מה להלין אח"כ על איש. המודל כבר עובד בהצלחה בספרד ובמספר קבוצות באיטליה".

ואי אפשר בלי להתייחסות לבעלים לשעבר של המועדון, מאיר שמיר: "אנחנו בטוחים ומקווים שמאיר שמיר כאוהד הקבוצה, יתרום אף הוא תרומה נכבדה לעניין. כמובן שאם שמיר יבקש לקבל בחזרה את המועדון, ברור מאליו שנפנה לו את המקום בשמחה, ונעזור לו בכל שנוכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully