וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יאמן את מכבי?

עכשיו, כשרכיב בדרך לקרית שלום וקאנן בדרך הביתה, הגיע הזמן לברר מי יהיה המחליף. כל המועמדים, כל היתרונות, כל החסרונות

ספק רב אם לפני שלושה שבועות, אחרי הניצחון הגדול על מכבי חיפה, העלה טון קאנן על דעתו שבקרוב מאוד יתהפך עולמו לחלוטין. אז יצא קאנן מבלומפילד כמשיח, לקול קריאותיהם של האלפים. שלשום, אחרי התבוסה המחפירה לעכו, יצא ההולנדי מהאיצטדיון בחסות המשטרה. עכשיו, אחרי ההשפלה ולאחר שזכי רכיב רכש 51 אחוזים מהמועדון, כבר ברור שההולנדי לא ימשיך במכבי תל אביב. מי יחליף אותו?

ניצן שירזי

נחשב למועמד הטבעי ביותר לתפקיד. שירזי התפתח כמאמן במחלקת הנוער של מכבי תל אביב. תחת ניהולו של אלי דריקס זכה עם קבוצת הנוער באליפות (2001) ובדאבל (2002). שירזי גידל דור מוכשר של שחקנים שמצאו את מקומם בקבוצה הבוגרת, כמו אלי ביטון, מושיקו מישאלוף, ראובן עובד, תמיר כהן, לירן כהן, רועי דיין וסאלם אבו סיאם. בראשית שנת 2003 החליט שירזי כי מיצה את עצמו בקבוצה הנוער, והודיע כי הוא מוכן להתקדם לקבוצה הבוגרת. הוא היה אמור לשמש כעוזרו של ניר קלינגר, אולם בסופו של דבר המינוי לא יצא לפועל וקלינגר הסתפק בשירותיו של שורה אובארוב. בעונה שלאחר מכן כבר פרץ שירזי לתודעתם של אוהדי הכדורגל, כשירש בתחילת עונת 2004 את מקומו של גיא לוי בבני יהודה. שירזי לקח בשתי ידיים את ההזדמנות שקיבל מהבעלים דאז, יובל גפני, והפך את בני יהודה לקבוצת מרכז טבלה לגיטימית בליגת העל, אחרי שנים של קרבות תחתית מתישים.

למה כן?

1. בעונה הבאה, למרות השינויים הצפויים במבנה הבעלות במכבי, לא צפויים הצהובים להעמיד תקציב שיתחרה בסכומי הענק של לבייב וגאידמק. ההנחה היא שמכבי תעמיד תקציב צנוע יותר, בסדר הגודל של העונה, ותשקיע כסף רב בשיפור וטיפוח מחלקת הנוער. בשנתיים האחרונות הוכיח שירזי שהוא יכול לבנות קבוצת כדורגל טובה בתקציב אפסי, ובעברו הקצת יותר רחוק, כאמור, לגדל שחקני נוער מצויינים. מעניין מה יעשה עם 40-45 מיליון שקל.

2. טביעת עין מצוינת בכל הנוגע לשחקנים זרים. בשנתיים האחרונות שירזי פגע בול ברוב הזרים שהנחית בבני יהודה, גם אם חלקם כבר שיחקו עונה אחת או שתיים בקבוצות אחרות בישראל – החל מאימורו לוקמן, דרך הרוויה קובאצ'ביץ', עבור במטה בטורינה וכלה בוינסנט אניימה. אם במכבי ת"א צריכים להפליג עד תקופתם של אובארוב ופולוקארוב כדי למצוא צמד זרים ראויים, סימן שהנושא הזה מעט בעייתי אצלם. בחישוב פשוט, בשנים האחרונות עברו בקרית שלום עשרות זרים, רובם הגדול פלופים, שעלו למועדון עשרות מיליוני שקלים. במכבי בונים על שירזי גם בנושא הזה.

3. פסיכולוג לעת מצוא. בשנה האחרונה היה שירזי אחראי למספר פרויקטים שיקומיים, ובראשם אלי ביטון וראובן עובד. השניים, שנרקבו חודשים ארוכים על הספסל של מכבי, התחילו לממש את ההבטחה מאז הגיעו לשכונה. במכבי ת"א הנוכחית ניתן למצוא בקלות כמה פרוייקטים פוטנציאליים דומים, ושירזי עשוי לחסוך ללוני את מימון הפסיכולוג.

4. קשרים טובים עם אנשי הקבוצה. שירזי מכיר היטב את המערכת במכבי, ונמצא בקשרים הדוקים עם חלק מראשיה. בעיקר דברים אמורים לגבי אלי דריקס, איתו עבד שירזי במחלקת הנוער וגם בחיים הפרטיים, בעסקי הביטוח.

למה לא?

רצונם העז של אנשי בני יהודה שימשיך בקבוצה. במכבי תל אביב לא מבזבזים זמן, וכבר בדקו בשבועות האחרונים את אפשרות צירופו של שירזי לקראת העונה הבאה. ידוע כי כבר נעשתה פניה לשירזי דרך מקורבים שונים. במכבי מוכנים להקציב סכום לא מבוטל למען העסקה, אבל אנשי בני יהודה כבר הודיעו שלא יוותרו על שירותיו של שירזי בקלות. הכוונה היא בעיקר למשה דמאיו, שהבטיח לעשות הכל כדי להשאיר את שירזי בכתום. בבני יהודה בונים על מכירתו של אניימה, מה שיכניס לא מעט כסף לקופתו הדלה של המועדון ויאפשר את שדרוג שכרו של שירזי. סביר להניח שגם שירזי, למרות רצונו להתקדם, עדיין מרגיש חייב למועדון שנתן לו את הבמה, ולא ינטוש ללא ברכתם של ראשי הקבוצה.

יצחק שום

המועמד בעל הרזומה המרשים ביותר (שלושה ביקורים בליגת האלופות, דאבל ביוון עם פנאתינייקוס, ועוד). בשקט בשקט הפך שומי למאמן הישראלי הבכיר ביותר בשנים האחרונות, או לפחות היקר ביותר. הוא צבר לא מעט שעות צ'מפיונס ליג, שלא לדבר על כך ששרד למעלה מעונה בפנאתינייקוס, אחד המועדונים הלחוצים והמבולגנים ביבשת. מאז הדאבל עם פאו זכה שום להצעות בסדר כספי גדול מאוד, וטרם חזר לאמן בארץ. בזמן האחרון מפעילים מקורבים לשום מערכת לחצים גדולה על ראשי מכבי, תוך ניסיון לשכנע את הקודקודים ששומי יביא איתו שחקנים ויבנה קבוצה חדשה מהיסוד.

למה כן?

1. מאמן מוכח שמהווה אוטוריטה. בשנים האחרונות, תחת פיקודו של ניר קלינגר, נדמה היה לעיתים שלא רק שחקני הקבוצה לא מנוסים מספיק, אלא גם המאמן. קלינגר הגיע למכבי אחרי תקופה מסויימת בבית"ר באר שבע, ולמעשה גיבש את תפיסת עולמו כמאמן רק במהלך עונתו השנייה בקבוצה. שום, מנגד, הוא מאמן וותיק ובשל, שהוכיח את עצמו גם בקבוצות איכותיות באירופה. לילדי קרית-שלום יהיה הרבה מה ללמוד ממנו ומהניסיון הרב שצבר במשך השנים.

2. עמידות בלחצים. שום, כאמור, הביא דאבל לפנאתינייקוס, מועדון שמנוהל על ידי האחים יאנאקופולוס, חבר'ה קצת יותר מאתגרים מלוני הרציקוביץ'. שום הצליח להתגבר על מכשול השפה והמנטליות, כמו על אוהדי הקבוצה הפרועים, וסחף את הירוקים לעונה בלתי נשכחת, עליה עוד ידובר רבות ברחובות אתונה. הלחץ במכבי תל אביב, זה שהכריע רבים וטובים כל כך בשנים האחרונות, בטל בשישים לעומת מה שעבר על שום ביוון. אותו יהיה קשה מאוד להכניע.

למה לא?

1. שכר גבוה. בשנים האחרונות השתכר שום מאות אלפי דולרים, ואולי הוא חושב שגם בישראל מוכנים להוציא על מאמן יותר מחצי מיליון דולר לעונה. שום דורש סכומים גבוהים מאוד וטוען כי מאמן במעמדו שווה כל גרוש. אנשי מכבי לא מוכנים לשמוע על סכומים כאלו, והשאלה הגדולה היא אם שום יסכים להתפשר בעניין. לאחר שניר קלינגר התפטר, קיבל שום פניה מאנשי מכבי ודרש כמעט 150 אלף דולר עד סיום העונה בלבד. הצהובים אמרו תודה רבה, ועברו למועמד הבא.

2. שרף. ככלות הכל, שומי הוא אחד האנשים הקרובים ביותר לשלמה שרף, שנוא נפשו של לוני הרציקוביץ'. הקשר ההדוק של שרף ושום וודאי לא מוסיף לאחרון נקודות זכות אצל לוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

גיא לוי

כבר כמה עונות שגיא לוי מוזכר כמועמד לאמן מכבי, ואולי עכשיו הגיע זמנו. נדמה שהבשילו לכך התנאים: לוי מוערך מאוד על ידי חלק מראשי המועדון, מה גם שהקהל של מכבי לא צפוי להתנגד למינוי. בשנים האחרונות השאיר לוי חותם כמעט בכל מקום בו עבד – אם בצפרירים חולון (שתי עליות ליגה), בהפועל חיפה או בנבחרת האולימפית, שמשחקת כדורגל אטרקטיבי ומהנה. מצד שני, לוי גם ירד ליגה בצפרירים (פעמיים) ובחיפה, לא הגיע להישג ממשי עם הנבחרת ועזב את הפועל כפר סבא ובני יהודה עוד לפני פתיחת העונה.

למה כן?

למרות הכישלונות, לוי נחשב למאמן יסודי ומקצועי. הוא מתפקד היטב גם בכל הקשור להיבט המנטאלי-פסיכולוגי, וכמו שירזי, גם אצלו צפויים לפרוץ הצעירים קדימה. לוי זוכה לרספקט בקרב השחקנים הצעירים הבולטים בארץ. הרבה שחקנים מבטיחים עשויים להגיע למכבי כדי לשחק ולהתקדם אצלו, גם בשכר נמוך. כמו כן זוכה לוי להערכה אצל לוני והאוהדים המשפיעים של הקבוצה בשער הכבוד. השאלה היא מה חושב זכי רכיב.

למה לא?

הג'וב באולימפית. לוי חתום לעוד שנתיים בנבחרת האולימפית, וכלל לא בטוח שיסכים לוותר על הג'וב היוקרתי כדי להגיע למכבי. ספק גם אם אנשי ההתאחדות יוותרו עליו.

אלי גוטמן

גוטמן הוא אחד המאמנים הפחות מוערכים בתולדות הכדורגל הישראלי. הוא אומנם דוגל במשחק מבוקר, אבל השיטה שלו הביאה אותו לפראלימני הקפריסאית, אחרי שהוביל את הפועל חיפה לאליפות והתרסק בבית"ר ירושלים, בהפועל פ"ת ובהפועל ב"ש. לאחרונה הוזכר גוטמן כמועמד לטריאסטינה מהליגה השניה באיטליה. מקורבים למכבי טוענים כי לאחרונה משדר גוטמן מסרים לראשי הקבוצה, לפיהם יהיה מוכן לעזוב את קפריסין מיידית במידה ויוצע לו תפקיד המאמן.

למה כן?

שיטה מגובשת, ניסיון. גוטמן צבר ניסיון באירופה, והוכיח כי למרות שהפרשנים והעיתונאים בישראל לא סופרים אותו, הוא מאמן מקובל ולגיטימי בליגות המשנה האחרות ביבשת.

למה לא?

כדורגל טקטי. הדבר האחרון שיגרום לאוהדי מכבי תל אביב לקנות מנויים בעונה הבאה זה הכדורגל של אלי גוטמן. אחרי מאבק מתמשך בן כמעט שנתיים הצליחו האוהדים לגרום לניר קלינגר לעזוב, והם לא יסכימו להתפשר על מאמן מסוג דומה. האוהדים של מכבי דורשים כדורגל שמח ופתוח. גוטמן בהחלט לא המאמן המתאים לכך.

מוטי איוניר

איוניר, למעשה, כבר היה סגור במכבי כמחליפו של ניר קלינגר. המינוי נעצר ברגע האחרון, אחרי שאנשי נצרת עילית דרשו פיצוי כספי, אותו לא היתה מוכנה מכבי לשלם. העבודה הנהדרת שעושה איוניר בנצרת עילית, בתוספת העובדה שמדובר במכביסט, שגדל והתחנך במועדון, הקנו לו הרבה נקודות זכות אצל אנשי הקבוצה, ואף האפילו על המזג החם שלו, שכבר גרם לו לבלות כמה מחזורים ביציע. אחרי שהתברר כי לא יאמן העונה את מכבי, הוא וקבוצתו קצת יצאו מאיפוס ונכנסו למומנטום שלילי.

למה כן?

1. הצלחה מוכחת, זמן לעלות כיתה. איווניר לקח קבוצה אלמונית כנצרת עילית, וביסס את מעמדה בליגת העל. יכולות האימון של איווניר לא מוטלות בספק, וגם הוא סבור שאחרי הסטאז' הארוך בצפון, הגיע הזמן להתקדם.

2. מחובר למערכת. לאיוניר היו ונותרו הרבה חברים במכבי, ובמיוחד אלי דריקס, שרצה מאוד להביא אותו לקבוצה עוד העונה. איווניר מכיר את המערכת במכבי, מוערך על ידי הקהל, והחיבור שלו לקבוצה נראה טבעי.

למה לא?

1. נפילות מתח. לאיווניר יש בעיה: ברגע שהוא מרגיש שהגיע לשיא מסוים, הוא מוריד את הרגל מהגז. נצרת עילית של איווניר לא יציבה השנה – בשלושת החודשים האחרונים חלה נסיגה חדה ביכולתה, שלא לדבר על מערכת יחסים עכורה בינו לבין שחקנים, שמשדרים עצבנות ואי שקט. למעשה, מאז המחזור ה-13 השיגה הקבוצה רק 7 נקודות (חמישה הפסדים, ארבעה תוצאות תיקו, ניצחון אחד), כולל 6:0 משפיל במיוחד מול מכבי חיפה.

2. מזג חם. גם איווניר יודע שאם לא יעשה מאמץ להשתנות בעניין הזה, קטנים הסיכויים שיחזור למכבי. מקורביו של איווניר טוענים כי הוא עובד על עצמו, ולראיה מיעוט התקריות שקשורות בו בזמן האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully