וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ראיתי סיכוי להצלחה בתחילת העונה"

6.3.2006 / 10:07

אבי נמני סיפר בווידאו צ'ט על מכבי והנבחרת ועל תמונת המצב הנוכחית בקבוצה

ברני ארדוב

אבי נמני, קפטן מכבי ת"א ונבחרת ישראל, התארח לוידאו צ'ט בוואלה! ספורט, יממה אחרי ההשפלה הגדולה של קבוצתו מול הפועל עכו בגביע המדינה. עקב איסור מצד הקבוצה לגעת ישירות בנושא, נמני יכול היה רק לשתף אותנו ברגשותיו. "אני לא רוצה להתייחס למה שקרה אתמול כי לא שיחקתי", אמר נמני. "אבל כמובן שאכלתי את עצמי ביציע. אני יודע מה הקהל הרגיש ומה הוא עוד ירגיש הרבה זמן. אני יכול להצטער בשם השחקנים. מאז שאני משחק בבוגרים של מכבי לא קרה לי דבר כזה. מצב כזה לא צריך לקרות, אבל זה כדורגל ולצערי זה קרה. נצטרך להילחם ולעשות את המקסימום עד סוף העונה. צריך להחזיר למכבי את הכבוד".

בנוגע לכבוד של מכבי והציפיות שהיו מהקבוצה בשנת המאה לקיומה, חשף נמני איך הרגיש כשכל הפסטיבל יצא לדרך בתחילת הקיץ. "היו מסיבות עיתונאים בתחילת העונה, ואני היחידי שישב בצד ולא אמר כלום. אני חושב שזה הדבר הכי טוב שאפשר לעשות. כי לא ראיתי סיכוי גדול להצלחה בתחילת העונה. לא אמרתי את זה, אבל בתוך תוכי הרגשתי ככה. אני לא יכול לשקר את עצמי. אי אפשר לעשות סיכום כי העונה לא הסתיימה. ברור שמה שרצו לא יצא לפועל".

נמני, אחד הסמלים האחרונים בכדורגל הישראלי, הרחיב על הקשר שלו עם המועדון. "הקשר שיש לי עם הקהל של מכבי הוא קשר יוצא דופן במשך שנים. זו איזושהי נאמנות בין שני הצדדים, ובגלל זה הוא מחזיק מעמד הרבה זמן. הפיצוץ שהיה לי עם מכבי היה לטובה, כי בסופו של דבר היתה לי זכות גדולה לשחק בבית"ר ירושלים. נהניתי מכל רגע, מהקהל, מהאנשים. התקופה שם עשתה לי טוב".

קפטן מכבי ת"א התייחס לתופעת האוליגרכים ורמז על הצעות שקיבל. "הכסף היום משפיע על אנשים בצורה יותר משמעותית. קיבלתי הצעות יותר גבוהות ממה שאני מקבל במכבי, וגם כיום, אבל אני לא מתפתה. צריך לקרות משהו יוצא דופן בשביל שאני לא אשחק במכבי".

בתקופה בה כוכבי מכבי, כמו איל ברקוביץ', נמצאים בכותרות בהקשרים שליליים, נמני ממשיך עם השקט הנפשי שלו, ורומז מה דעתו על חברו הקוסם וסגנון הדיבור שלו. "אני לא רוצה לפגוע באנשים. אני החלטתי שאני לא מתעסק עם ההצלחה, אלא מתמודד עם מה שקורה במגרש, מה שחשוב. שיננתי לי שתמיד, גם בשמחה וגם ברגעים הקשים, צריך להישאר אותו דבר. המוטו שלי הוא קודם כל לא לפגוע באנשים, אבל כשצריך להגיד את האמת בפנים אני אומר. בארבע עיניים אני די חריף. זה עדיף על לפגוע באנשים בפומבי בצורה לא מכובדת".

ומה עם העתיד? נמני רואה את עצמו בכדורגל, אולי בתחום הניהולי. "אני לא מתכנן להיות מאמן. אני לא רוצה להיכנס לזה, אני מעדיף להיות מעל. אני חושב שיש משמעות לזרים - צריך מישהו שיעקוב אחרי זה, כי חמישה זרים טובים זה כמו חצי קבוצה".

על נבחרת ישראל: "אני לא יודע אם אפשר לעשות השוואות בין הקמפיין הזה לקודמו", אמר נמני. "יש פייבוריטית אחת, אנגליה, אחריה קרואטיה, אחריה רוסיה ואחר כך אנחנו, מקדוניה וכל השאר. צריך להפתיע כמו בקמפיין האחרון, שבסופו לא עלינו בגלל הפרש שערים. אני לא פסימי, יש לי תחושה שאפשר להפתיע בבית. קשה מאוד לנצח אותנו".

"בקמפיין האחרון הייתי בטוח שנעלה. האכזבה הייתה גדולה, אבל זה רק הוכיח לנו שכן אפשר לעלות. במשחק נגד דנמרק דיברתי עם בניון וקטן ואמרנו שעם גול אחד אנחנו חוזרים למשחק. וחזרנו. הדברים שקרו בקמפיין צריכים ללמד אותנו שזה אפשרי".

נמני לא שוכח לפרגן לדור החדש. "אני לא חושב שיש שחקן ישראלי ביכולת של בניון. הוא פנטסטי והא בן אדם מצוין. קטן ישתפר וטל בן חיים משחק מצוין באנגליה, אני מאוד גאה לראות אותו. במכבי בהתחלה הוא כמעט לא שיחק ולא השתלב. ראיתי בו את הפוטנציאל ולקחתי אותו תחת חסותי. הוא עבד קשה ומגיע לו להצליח".

ומה עם קשטן? "עושים עוול ליד הקשה של קשטן. אני התאמנתי אצלו ונהנינו מכל רגע וגם זכינו בדאבל. כשבאים להתאמן הוא רוהצ רצינות ובצדק. צחוקים אפשר לעשות אחרי האימון. אני מעריך שיראו אותי בנבחרת בקמפיין הבא. בסוף העונה אני אדע בדיוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully