וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטש החזיר חיים לגליל

במשחק הקאמבק שלו, ניצחה הגליל את הפועל ת"א 80:94. עירוני נהריה ניצחה בבני השרון 78:95. מכבי ת"א-ר"ג 58:108

גם המחזור ה-17 בליגת העל מתפצל לשלושה ימים, כאשר המשחק הראשון התקיים כבר במוצ"ש ובו ניצחה הפועל ירושלים את רמת השרון 78:97.

הפועל גליל עליון, עם המאמן החדש-ישן עודד קטש, התאוששה מרצף של שישה הפסדים וניצחה את הקבוצה החמה של הליגה הפועל ת"א 80:94. עירוני נהריה השיגה ניצחון חוץ חשוב מול בני השרון במאבק על הפלייאוף, 78:95. מכבי תל אביב הביסה בביתה את עירוני ר"ג 58:108. המחזור יושלם ביום שני, כשגבעת שמואל תארח את מכבי ראשון לציון.

גליל עליון - הפועל תל אביב 80:94

שני סיפורים גדולים ליוו את המשחק הזה: אחד הוא חזרתו של עודד קטש לעמדת המאמן הראשי כשהוא מצויד בתעודת מאמן נוצצת, השני הוא תיפקודו של מרכוס האטן מהפועל תל אביב, נגדו הוגשה תביעה אזרחית בגין אונס בסוף השבוע.

אז האטן לא נראה ממש מוטרד, הבעיה דווקא הייתה אצל החברים שלו. הוא העלה את הפועל ת"א ליתרון 4:8 וזה למעשה היה היתרון היחידי של הפועל ת"א במשחק. מצד שני, ליאור אליהו ויוגב אוחיון לא איפשרו להפועל ת"א להשתלט על המשחק ונצמדו אליה. המגמה המשיכה לקראת סיום הרבע הראשון, כשהגליל ביצעה מהפך ועלתה ליתרון 19:23.

אוצ'ה אנסונוו נתן משחק טוב בצבע, ההגנה של הפועל ת"א התחילה להתבלבל ו-3 דקות מפתיחת הרבע השני אבישי גורדון קלע שלשה והעלה את הגליל ליתרון שיא, 21:32. הגליל המשיכה לתקוף, הפועל ת"א לא יצאה מההלם וגם ליאור ליפשיץ וסשה בראטיץ' היו שותפים לריצה המרשימה, כשהיתרון של הגליל כבר צמח ל-28:48. בסופו של דבר, הפועל ת"א קלעה 9 נקודות בלבד, ברבע שני נוראי, וירדה להפסקה בפיגור 53:28.

הפועל ת"א פתחה את הרבע השלישי בריצת 2:9 (בעיקר בזכות רוג'ר פרינגטון). עודד קטש הזעיק לפרקט את יוגב אוחיון וסשה בראטיץ', כדי לא לתת לאורחים לחזור למשחק. גליל הצליחה לשמור על יתרון בטוח, כשהקבוצה של בירנבוים מנסה להתקרב אליה בצעדים קטנים. 1:10 דקות לסיום הרבע, סשה בראטיץ' קלע שלשה חשובה והעלה את הגליל ל-44:65, מה שגמר את הסיפור של המשחק הזה. הפועל ת"א הצליחה לצמק מעט את הפער עד לסיום, אבל זה לא עזר לה יותר מדי. הפועל גליל עליון השיגה ניצחון (80:94) ראשון עם קטש כמאמן ואחרי 6 הפסדים רצופים.

הירבו לקלוע לגליל: ברייאנט סמית 17, יורדן בוזוב 14, אנסונוו ובראטיץ' 13 כל אחד, ליאור אליהו 12.

הירבו לקלוע להפועל ת"א: מרכוס האטן 33, רוג'ר פרינגטון וג'רון רוברטס 13 כל אחד.

קטש אמר בסיום לספורט 5: "עשינו את העבודה. בדקות האחרונות זה היה גארבג' והם הצליחו לחזור קצת, אבל זה כבר היה גמור, שלטנו בריבאונד בצורה טוטאלית וברוב שלבי המשחק עשינו בהתקפה מה שאנחנו רוצים".

עוזר מאמן הפועל ת"א עמי נאווי: "הסטטיסטיקה הוכיחה שהקבוצה שרצתה יותר ניצחה. הם לא הפתיעו אותנו. עברתי על החומר של קטש מהעונה שעברה והיינו מוכנים אליו. לא היינו מרוכזים ומפוקסים".

בני השרון - עירוני נהריה 95:78

בני השרון אמרה תודה לוועדת המשמעת, שלא הרחיקה את טרנס רנצ'ר ואדם הרינגטון מהמשחק הזה ופתחה בסערה. אותו רנצ'ר שיחרר את גיא פניני לשתי שלשות ואחרי 6 דקות המארחים כבר הובילו 13:22. לקראת סיום הרבע הראשון, נהריה התעוררה בזכותם של קורי קאר ואלווין יאנג וצימקה ל-28:25.

נהריה המשיכה במומנטום בפתיחת הרבע השני וביצעה מהפך, כשעלתה ל-32:34. ג'ייסון וולס ואלווין יאנג נתנו דקות טובות בהתקפה, כשבהגנה אורי קוקיה עשה עבודה מצוינת בשמירה על עוסמאן סיסה, לפני שספג שלוש עבירות מהירות. נהריה הצליחה לשמור על היתרון שלה והובילה בהפסקה 41:45.

ברבע השלישי בני השרון נראתה רדומה לגמרי. גם עוסמאן סיסה, שהיה הבולט בקבוצה במחצית הראשונה, לא פגע באיזור הצבע ונהריה ניצלה את זה כדי להגדיל את הפער. אוטיס היל ואורי קוקיה ספגו עבירה רביעית כל אחד והוחזרו לספסל, אבל אבי אשכנזי הסתדר מצויין גם בלעדיהם, כשברק פלג שיחק בעמדה 4. נהריה סיימה את הרבע השלישי ביתרון 55:71.

אלווין יאנג, המצטיין בנהריה במשחק הזה, העלה אותה ליתרון שיא של 58:79 לקראת אמצע הרבע האחרון וכאן הסיפור של בני השרון כבר נראה גמור. 6 דקות לסיום הגיע המהלך היפה במשחק, האלי הופ בין אבי סוכר לקורי קאר, שקבע 69:85 לנהריה. הקבוצה של אבי אשכנזי ניצחה בסופו של דבר 78:95 ותפסה מקדמה במאבק על הכרטיס הרביעי לפיינל פור.

קלעו לנהריה: אלווין יאנג 31, אוטיס היל 13, ג'ייסון וולס 12, קורי קאר 11, עמית בן דוד 10, ברק פלג ואבי סוכר 8 כל אחד, אורי קוקיה 2.

קלעו לבני השרון: אוגונה אוניקווה וגיא פניני 20 כל אחד, עוסמאן סיסה 14, אדם הרינגטון 10, טרנס רנצ'ר 7, ירון להט 3, ניצן חנוכי ודורי אסף 2 כל אחד.

מאמן נהריה אבי אשכנזי אמר בסיום: "זה לא היה קל כי הם הובילו ב-9 נקודות וזו קבוצה עם המון התלהבות. כשאנחנו משחקים טוב אנחנו תלויים בעצמנו. הניצחון הזה חשוב יותר מהמשחק בירושלים בגלל המאבק על הפיינל פור". על תיפקודו של ברק פלג בעמדה 4 אמר אשכנזי: "הוא עשה את זה באירופה בגלל המחסור בזרים וזה יתרון עבורנו".

אלווין יאנג: "בני השרון זה הבית הראשון שלי בישראל. רציתי רק לנצח כדי שיהיה לנו יתרון עליהם במאבק על הפיינל פור".

מכבי תל אביב - עירוני רמת גן 58:108

טל בורשטיין, שנפצע במשחק מול אולקר, פתח על הספסל. מהצד השני, עירוני ר"ג עלתה למשחק עם שלושה זרים בעקבות שחרורו של קווין רייס המאכזב.

מכבי ת"א פתחה בחמישיה שכללה את ניקולה וויצ'יץ', אנתוני פארקר, ג'יימי ארנולד, וויל סולומון ושרון ששון. וויל סולומון נהנה מחופשיות שהוא לא כל כך רגיל אליה ביורוליג והיה הבולט במכבי ת"א במחצית הראשונה. היריבה הצנועה לא נתנה הפעם מענה לאלופת אירופה בשום פרמטר והיחיד ששיחק כדורסל שם היה טונג'י אוואג'ובי. מכבי ת"א ירדה להפסקה ביתרון 30:54 ועם הראש כבר במשחק בבולוניה ביום חמישי. האטרקציה של המחצית הראשונה הייתה סל משלשת רבעי המגרש עם הבאזר של חן מנור מספסל ר"ג עם הבאזר.

המחצית השניה הייתה לפרוטוקול בלבד וזה היה אולי המשחק הקל ביותר של מכבי ת"א השנה. פיני גרשון שיתף את כל שחקני הסגל שלו (למעט בורשטיין), שנהנו מערב רגוע מאוד, לפני הסערה הגדולה בעוד ארבעה ימים. מכבי ת"א ניצחה בסופו של דבר 58:108.

למרות הניצחון, בקבוצה חוששים מאוד מפציעתו של טל בורשטיין בשריר התאומים. נכון לעכשיו, יציאתו של השחקן לבולוניה מוטלת בספק וכך גם ן השתתפותו בגמר גביע המדינה מול הפועל ירושלים.

קלעו למכבי ת"א: אנתוני פארקר 19, וויל סולומון 14, ארנולד, וויצ'יץ' וכספי 13 כל אחד, ששון 9, גרין ודותן 8 כל אחד, פנאן 6, שארפ 5.

הירבו לקלוע לר"ג: אוואג'ובי 14 נקודות ו-12 ריבאונדים, גארדנר 13, ניר 7.

מאמן מכבי ת"א פיני גרשון אמר בסיום לספורט 5: "ההפרש הזה לא היה באשמתי. הדבר הזה לא היה מתוכנן. חשבתי שיהיה יותר קשה. שבעה וחצי השחקנים שאמורים לשחק מול בולוניה לא נשחקו ונגיע למשחק הזה כמו שצריך".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully