וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלצר אמר כן לשקלאר

יניב בן חקון

3.3.2006 / 11:07

המאמן הסכים לנהל את מחלקת הנוער של בית"ר ויש לו גם תוכנית להקמת אקדמיה ובית"ר ירושלים ב'. עכשיו פרננדז צריך להסכים

בעקבות הפגישה שהתקיימה ביום שישי שעבר במלון מצודת~דוד בין יו"ר בית"ר, ולדימיר שקלאר לבין מאמן~העל של נבחרות הנוער, זאביק זלצר, השבוע העבירו הצדדים הילוך. בימים הקרובים העניינים אמורים להיחתך, אלא אם לואיס פרננדז יטיל וטו (ועל כך בהמשך).

ביום שישי, בעשר וחצי בבוקר, נפגשו שקלאר וזלצר ודנו בעתיד מחלקת הנוער של בית"ר ובאיך ישתלב זלצר בעתיד הזה. היו"ר, שעשה שיעורי בית בכל מה שנוגע לזהותו, יכולתו ומעמדו של המאמן, קיבל עליו אינספור פידבקים חיובים. הפגישה רק חיזקה אצלו את ההחלטה: זלצר הוא האיש המתאים לגדל כאן דורות של כשרונות צעירים. הפערים בין הצדדים היו קטנים, מה שהבטיח משא~ומתן קצר וענייני. בית"ר הציעה למאמן 80 אלף דולר לעונה וחוזה של שנתיים, אבל זלצר דרש עשרים אחוז יותר שכר וחוזה תלת~שנתי. שקלאר נוטה לקבל את דרישותיו של זלצר, במיוחד לאור העובדה שהוא מבין שמדובר בתהליך ארוך וששנתיים לא מספיקות כדי לזרוע וגם לקצור את הפירות. לגבי העניין הכספי, בבית"ר לא יעשו עניין מעוד 20 אלף ירוקים. לא כשעל הפרק עומד שדרוג של דור העתיד.

זלצר, שיסיים ביוני את חוזהו בנבחרת, ביקש יומיים לחשוב על העניינים. השניים נפרדו כשהמאמן הוא זה שצריך להחזיר תשובה. שקלאר גם הזמין את הפתח~תקוואי לראות את המשחק של בית"ר ביום ראשון מיציע הכבוד וזלצר נענה בחיוב. מיד לאחר שיצא מהפגישה הרים זלצר טלפון לאיצ'ה מנחם ועידכן אותו בהתפתחויות. בכל מקרה, המאמן היה אמור להודיע ליו"ר ההתאחדות עד אפריל אם ברצונו להישאר במדים הכחולים~לבנים, וההתפתחות עם בית"ר רק קיצרה לו את ההתלבטויות. מנחם די הופתע מהחדשות, והחל להפעיל על זלצר לחץ מתון כדי להשאירו בתפקיד מאמן~העל של הנבחרות. אלא שסוף~השבוע הספיק לזלצר כדי לשנות פאזה. המאמן כבר גיבש החלטה: נו מור נבחרות. הוא אמנם ימשיך לעבוד עם ילדים, אבל אחרי 11 שנה הוא יחזור למסגרת הקבוצתית. מנחם עוד ניסה להפעיל את קסמיו ביום ראשון, אבל בלי הצלחה. העתיד המעורפל של ההתאחדות (אם אבי לוזון יתפוס את המושכות) גרם לזלצר לומר לשקלאר כן.

עכשיו נותרה רק בעיה אחת: לואיס פרננדז. אמנם לא צפויות בעיות מיוחדות, אבל עדיין מדובר במכשול אחרון במסלול לתפקיד. שקלאר לא ינחית למנג'ר שום דמות מקצועית, והוא עושה הכל בתיאום עם הצרפתי. פרננדז היה זה שניסה לדחוף את ויקי פרץ למערכת, אך בלי הצלחה. גם את גיורא שפיגל הוא רצה לראות בבית"ר. הטענה של פרננדז היתה שצריך להביא מישהו שעבד עם הנוער ומכיר את העבודה עם הילדים. שקלאר עשה חושבים, והחליט שאם כבר הולכים על הכיוון הזה, אז למה לא להביא את הטוב ביותר _ והלך על זלצר. פרננדז הסכים למהלך, אבל באותה נשימה ביקש לפגוש את הכלה לפני החופה. השניים היו אמורים להיפגש אתמול (ולכל המאוחר בתחילת השבוע הבא) בנוכחות שקלאר, שרק מחכה לשמוע את ה"אני מסכים".

גורמים בבית"ר טוענים שלא צפויות הפתעות, ושבכל מקרה זלצר כבר עובד על דגם של אקדמיית נוער כמו במועדונים הגדולים באירופה. הרעיון הוא להקים פנימיית כדורגל עם שלוחות בכל הארץ, ולבנות קבוצה~בת (אולי איחוד של קבוצות הפריפריה) שתשחק בליגה השנייה או השלישית, ותיתן לשחקנים שייצאו מהנוער במה וזמן להתבשל תוך כדי משחק ברמות גבוהות, ולא תוך כדי ישיבה ביציע או בספסל. כמו כן הוא מתכוון לדאוג להקמת כיתת מחוננים (מבחינה מקצועית) ולשווק שחקנים מהמחלקה לכל הארץ _ תחילה בהשאלה, כדי לחשל אותם. לאחר מכן, אם לא ישתלבו בבית"ר, יימכרו לשאר קבוצות הליגה. וכל זאת בלי לדבר גם על ייצוא שחקנים לאירופה. לזלצר כבר יש רשימה של אנשי מקצוע שיגיעו איתו למחלקה כדי לשדרג אותה. זלצר מודע לענייני הסמלים באגודה, אבל רוצה להימנע מהפוליטיקות ומהקליקות שיש היום במחלקה, ולכן צפוי שאנשים רבים ילכו הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully