וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קירות אוסישקין יישארו, האולם ייהרס מבפנים

שגיא ניר

2.3.2006 / 17:06

בית המשפט האריך את צו המניעה להריסת המבנה בעשרה ימים, אך אישר את המשך פינוי תכולתו הפנימית. המהנדס יקבע לגבי יציעי הבטון

היום (חמישי) נמשך בבית המשפט המחוזי בתל אביב הדיון בעתירת אוהדי הפועל תל אביב בניסיון לעצור את הריסת אולם אוסישקין. בסיום הדיון שערך כשעתיים קבע השופט עודד מודריק כי הוא מאריך את צו המניעה העומד כנגד הריסת המבנה עד ה-12 למארס, אז יתקיים הדיון הבא בעתירה בשעה 10:00 בבוקר. עם זאת, אישר השופט לעירייה להמשיך את מלאכת הפינוי של התכולה הפנימית. "פירוק של כל חפץ המחובר לקירות החיצוניים, ובלבד שלא יגרום לקריסת המבנה".

במהלך קבלת ההחלטה התעורר ויכוח בנוגע לשאלת יציעי הבטון, שפירוקם עלול לפגוע בקירות החיצוניים ולגרום לקריסתם. השופט מודריק קבע כי "הוצאת מושבי הבטון מותרת, אלא אם כן יאסור זאת המהנדס האחראי מחשש שהתוצאה תהיה קריסת הקירות".

לעירייה ניתנה ארכה עד יום השלישי הקרוב כדי לענות לעתירה המתוקנת שהגישו האוהדים, אז יוחלט אילו נושאים ידונו בדיון הבא שייערך ב-12 במארס.

העירייה דורשת "פירוק היי טקי", ומפחדת משחור

בתחילת הדיון מתח השופט ביקורת על העתירה המחודשת שהוגשה לו. עורכי הדין שרון שטיין ואלדד יניב מטעם אוהדי הפועל תל אביב התלוננו שוב על כך שלא נמצא פתרון ראוי לקבוצת הנשים וקבוצות הנוער, כפי שהבטיחה העירייה. מנהל האולם, יצחק (שחור) לוי, הראה בסיום לנוכחים את טופס המשחק של קבוצת הנערים מול מכבי תל אביב, שבוטל משום שבאולם שיועד למשחק לא היה כלל שעון משחק ושעוני 24.

עו"ד פריאל מטעם העירייה ביקשה להמשיך את עבודות הפינוי של תכולת האולם, "פירוק היי-טקי", לדבריה. עורכי הדין של העותרים דרשו הצהרה של העירייה כי זו תמלא כל החלטה שיקבל בית המשפט, אך לא נענו.

בנוגע לרעיון להפוך את האולם באוסישקין למיועד לשימור, טענה עו"ד שרי אלון כי המתחם או המבנה אינם כלולים בתוכנית שימור כלשהי, וכי רק בעל המקרקעין יכול ליזום תוכנית שכזו. היא הציגה את דבריו של יו"ר צוות השימור, שאמר כי "אין שום ערך אדריכלי או היסטורי לשימור הבניין". עו"ד פריאל הביעה חש כי הדיון יתארך, משום שעל פי החוזה שחתמה עם עמותת "העידן החדש" בראשות שאול אייזנברג, תשלם העירייה לעמותה ב-15 במארס, עם השלמת ההריסות.

העותרים, מנגד, ביקשו לקבל תשובות ממועצת עיריית תל אביב, העמותה בראשות שאול אייזנברג ו-ולדימיר גוסינסקי. עו"ד חיים עדיני, מטעם שאול אייזנברג, טען כי "לא קיבלנו אגורה על פינוי האולם, אלא כסף להסתגלות שהועבר מיד להיכל נוקיה. ההקדמה של הפינוי נעשתה מסיבות ענייניות ולנשים ולנוער אין זכויות בנכס".

השופט, שבמהלך הדיון שאל את העותרים אם לדעתם עדיין יש להם מעמד במקום, הציע לנציגת העירייה לא להתמודד עם האוהדים. "מלחמה ציבורית תוכלו לנהל כשתצאו מפה", אמר. בסיום התנהל ויכוח האם לאפשר לשחור (יצחק לוי) להיות נוכח בפעולות הפינוי, וגם לכך התנגדו בעירייה. "אין לו הכישורים לכך", טענה עו"ד פריאל.

הפרק הבא בסאגה יתקיים כאמור ב-12 במארס, כאשר מוקד העניין עובר עכשיו להמשך פעולות העיירה, ובשאלה האם יהרסו את יציעי הבטון באולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully