וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א גיששה אצל שירזי

ניר איסקוב

2.3.2006 / 9:54

מאמן בני יהודה קיבל פנייה לא רשמית לגבי העונה הבאה, וטרם הגיב עליה, גם גיא לוי מועמד. מסתמן כי קאנן לא ימשיך

במכבי ת"א ילכו ככל הנראה על מאמן ישראלי לעונה הקרובה, כאשר שני השמות החמים לתפקיד הם ניצן שירזי וגיא לוי. בקבוצה סבורים כי שני המאמנים הצעירים הם המתאימים ביותר למשרת המאמן בשנים הקרובות, והם עשויים להתאים גם למסגרת התקציבית של מחזיקת הגביע.

גם אם איש העסקים, יצחק (זכי) רכיב, ייכנס כשותף לניהול הקבוצה, תקציב המועדון עדיין לא יתחרה באלו המקבילים של הפועל ת"א, בית"ר ירושלים ואולי אף לא בזה של מכבי חיפה. בעוד שבהפועל ת"א ובבית"ר ירושלים מדברים על תקציבים שיחצו את קו ה-100 מיליון שקל, התקציב של מכבי יגיע במקרה האופטימי ביותר ל-60-70 מיליון שקל. לכן, מכבי תגדיל משמעותית את השקעתה במחלקת הנוער, ותעדיף מאמנים בעלי ניסיון מוכח בעבודה עם צעירים, אשר זוכים להערכה בקרב השחקנים.

לוואלה! ספורט נודע כי בשבועות האחרונים כבר נעשתה פנייה לא רשמית לשירזי באמצעות אנשי קשר משותפים לו ולגורמים בקבוצה, והמאמן טרם השיב לה. מקורביו של שירזי התבטאו כי אפשרות מינויו תהיה ריאלית, רק אם בני יהודה תסכים לשחררו, למרות שהוא עדיין לא מחזיק בחוזה לעונה הבאה בשכונת התקווה.

כרגע המצב הוא שבני יהודה שוללת על הסף את האפשרות לוותר על שירזי, והמאמן עצמו מרגיש מחויבות למועדון, שנתן לו את ההזדמנות להדריך לראשונה קבוצת בוגרים. אלמנט נוסף שעלול למנוע את השידוך בין הצדדים הוא החשש של מקבלי ההחלטות במכבי למנות מאמן בלחץ הקהל, המצדד במינויו של שירזי, כמו במקרה טון קאנן, שכפי הנראה לא ימשיך בתפקיד.

במכבי קיימת נכונות לשדרג את שכרו של שירזי, המרוויח בסביבות 80 אלף דולר, בלפחות 50 אחוז, אם כי בבני יהודה בונים על כך שהסכום שיגיע ממכירתו של וינסנט אניימה בקיץ, יאפשר למועדון לשפר את תנאיו של המאמן בן ה-34. שירזי שימש בהצלחה כמאמן קבוצת הנוער של המועדון בתחילת המילניום, כאשר המנכ"ל אלי דריקס, שימש כמנהל המקצועי של המחלקה. דריקס מעריך מאוד את יכולותיו של שירזי, השניים נמצאים בקשרי חברות ואף שיתפו פעולה בעסקים בתחום הביטוח.

יש לציין כי שירזי אמור היה לשמש בתור עוזרו של ניר קלינגר, כשזה החל את דרכו כמאמן הקבוצה, אבל קלינגר העדיף את חברו עופר מזרחי, ולבסוף העניין נפל בין הכסאות, ושורה אובארוב קיבל את התפקיד.

גם גיא לוי עשוי להוות פתרון לתפקיד המאמן. למרות שהאוהדים לא קוראים בשמו, כמו במקרה של שירזי, הרי שהם לא יתנגדו למינויו. בעוד דריקס מחזיק מאוד משירזי, הרי שלוני הרציקוביץ' וסביבתו מעריכים מאוד את עבודתו של גיא לוי בנבחרת הצעירה. לוי חתום בהתאחדות לכדורגל לשנתיים נוספות, ולא ברור אם יותר לו להשתחרר מחוזהו, אם יחפוץ בכך.

קאנן בדרך הביתה

כאמור, המגמה המסתמנת במכבי ת"א היא שלא להמשיך את ההתקשרות עם טון קאנן מעבר לעונה הנוכחית. ההעדפה במכבי היא למינוי מאמן ישראלי שיהווה אוטוריטה ויבנה קבוצה חדשה מהיסוד בתקציב שייקבע, בכפוף לזהות הבעלים. למעשה, מינויו של קאנן במקום ניר קלינגר היה כדאי לכל הצדדים.

בית"ר ירושלים משלמת את רוב שכרו של המאמן ההולנדי, כשמכבי מתגמלת אותו ב-45 אלף דולר בלבד, הקהל דרש את מינויו של קאנן, שקיבל את התפקיד לבסוף בתור מעין "פיצוי" לאוהדים על העונה המאכזבת. למרות שבמכבי מודים כי חומר השחקנים הנוכחי אינו מרשים, עדיין הציפייה מקאנן הייתה להפיק ממנו יותר ולקדם שחקנים מסוימים.

עלות שלושת הזרים שקאנן הביא, גיאורגי דמיטרדזה, אלווין בג'ירי והנרי מקינאווה, עמדה על 850 אלף שקל ברוטו, ותפוקתם עד כה דלה למדי. מקורב לקבוצה הרחיב: "גם במכבי הבינו את מה שלואיס פרננדז וארקדי גאידמק הבינו לפני ארבעה חודשים. סליוק פשוט עבד עליהם עיניים. קאנן אמר שהזרים שהוא יביא יגרמו לאוהדים להגיד 'וואו', אבל בפועל דמיטרדזה הגיע שמן מדי, ולמרות ניצוצות פה ושם, היכולת שלו רחוקה ממה שקאנן הבטיח. גם בג'ירי לא התגלה כמציאה גדולה".

במכבי גם ציפו שהשחקנים יתחברו לקאנן, בזמן שרק היום צוטט ההולנדי בעיתונות כאומר: "שחקנים מוכרים אותי". במכבי יש הרבה שחקנים שמקווים שקאנן יעזוב, כדי שהם ימשיכו. אם מישהו שכח, היום אמור היה המועדון להודיע לקאנן אם הוא מעוניין בהמשך הקשר עימו, אבל בפועל לא נאמר לו דבר ולוני הרציקוביץ' נמצא בכלל בבחופשת סקי. לסיכום, במכבי מעריכים את קאנן כאדם וג'נטלמן, ואם יוחלט להיפרד ממנו, כפי שמסתמן עתה, המטרה היא שהפרידה תתבצע בצורה מכובדת ככל האפשר.

למרות כל האמור לעיל, ברור כי זכייה של מכבי ת"א בגביע המדינה או רצף ניצחונות מרשים בליגה, ישנו את התמונה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully