וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 משחקים בחוץ

ניר איסקוב

28.2.2006 / 18:55

בית הדין המשמעתי לא התחשב באיל ברקוביץ', שרמז שהוא עומד לסיים את הקריירה השנה, והוסיף לו גם ארבעה משחקים על תנאי

דיין בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד דוד לב, גזר היום על איל ברקוביץ' (שלישי) עונש של הרחקה משישה משחקים בפועל ועוד ארבעה על תנאי לשנה. כזכור, ברקוביץ' קילל את השופט מאיר לוי, אחרי שפסק על כדור עונשין מ-11 מטר במשחק בין שתי הקבוצות ביום שישי האחרון.

מאמן מכבי ת"א טון קאנן, שסימן באותו משחק למאיר לוי תנועה של משקפיים ורמז שהוא לא רואה כלום, נקנס בסכום של 3,000 שקל.

מנכ"ל מכבי ת"א אלי דריקס אמר בתום גזר הדין: "זו עבירה חמורה, אבל קיוויתי שהעונש יהיה פחות חמור. איל צריך לכבד את העונש כמונו ואני בטוח שהוא ימשיך לשחק אצלנו".

במהלך הערב קיבל ברקוביץ' עשרות שיחות טלפוניות מאוהדי מכבי ת"א, שביקשו לעודד את רוחו, ואמרו לו בין השאר: "לא ניתן לאנשים קטנים ועלובים לחסל לך את הקריירה". ראשי חוגי האוהדים אף הזמינו את ברקוביץ' להצטרף אליהם בישיבה בשער 11 בבלומפילד, במשחק הגביע בשבת מול הפועל עכו, לאות סולידריות עמו, והקשר לא פסל זאת על הסף.

טון קאנן התייחס לעונשו שלו: "אני מקבל את הפסיקה לגביי. הענישו אותי כבר בהרחקה מאותו משחק, ואני שמח שאני לא מורחק מעוד משחקים".

לגבי עונשו של ברקוביץ', היה המאמן ההולנדי נסער הרבה יותר, ובפני העיתונאים שנכחו במקום נשא נאום נרגש: "תשאלו אותי לגבי העונש שלו מחר. זה עונש קשה מאוד. הסבירו לי שהדיין כתב שאייל הוא שחקן יוצא מן הכלל. אם הוא כזה והוא שם את ישראל על המפה כמו שחקנים גדולים אחרים, כמו אבי נמני ורוני רוזנטל, אז הוא לא קיבל יותר מדי כבוד אחרי שהוא חזר לארץ בתום תשע שנים באנגליה, ומגיע לו יותר קרדיט מזה.

"בהולנד קרוייף וואן באסטן מקבלים הרבה כבוד, אני כמובן לא משווה ביניהם לבין אייל אבל אני חושב שאייל הוא בחור רגיש ונפגע מכך שלא קיבל כבוד בארץ, וזה סיפור עצוב מאוד. הוא צריך לקבל את העונש, אבל אני מאמין שאפשר לערער עליו. אני יודע שהוא עצוב. אני מקווה שהוא ימשיך עם הקבוצה ויהיה חזק".

ברקוביץ' בכלל ביקש עבודות שירות

הדיון בעניינם של איל ברקוביץ' וטון קאנן בעקבות אירועי משחק הליגה מול הפועל נצרת עילית ביום שישי האחרון, החל בנימה היתולית. דיין בית הדין המשמעתי של ההתאחדות, עו"ד דוד לב, פנה לברקוביץ' :"כבר שפטתי אותך בעבר, אתה תפסת באיבר של מישהו...?". ברקוביץ' השיב בחיוך: "זה לא הייתי אני, אתה כנראה מבלבל אותי עם מישהו אחר".

לעצם העניין אמר ברקוביץ': "ראשית אני רוצה להתנצל, עשיתי מעשה שלא ייעשה וזה היה ברגע של עצבים. הקבוצה נמצאת במצוקה. היינו במצב של ניצחון ומזג האוויר היה שרבי. השופט מאיר לוי פסק על בעיטת 11 שלא הייתה ולא נבראה. הוא המציא אותה ואני איבדתי את העשתונות. אמרתי לו: 'אפס, חיפשת לתת ליריבה פנדל' והוא הרחיק אותי בצדק. מפה ועד ההיסטריה שהתקשורת עשתה מזה, המרחק הוא גדול. אני לא הראשון ולא האחרון שמקלל שופטים. במשחק מול מכבי פ"ת לבית"ר ירושלים היו אירועים הרבה יותר חמורים שהעיתונים כתבו עליהם שתי שורות. עשו עליי אמבוש תקשורתי".

כשברקוביץ' נשאל אם הוא מתפלא הוא אמר: "לא. אבל אני לא רוצה שתיסחפו אתם ביחד. הייתי רוצה לראות פה את השופט שקיללתי אותו. במשך 80 דקות הוא התנהג בשחצנות והתנשאות. כל השופטים מתייחסים לשחקנים כמו עבד כי ימלוך. הגיע הזמן שאיגוד השופטים ישים לזה סוף. כששיחקתי באנגליה לא ידעתי את שמות השופטים לפני המשחק ואחריו. פה מדברים קודם כל על השופטים ואז על המשחק עצמו. איגוד השופטים לא פותר את הבעיה, אז אולי הדיינים יעשו את זה. באנגליה קראו לי 'מיסטר ברקוביץ'' ופה בכל משחק מרחיקים שני שחקנים".

כשנשאל על ידי הדיין מה העונש שהוא מצפה לו הפתיע ברקוביץ': "אני מעוניין לעשות עבודת שירות עם ילדים למשך חצי שנה. אין לי עוד הרבה משחקים לשחק ויכול להיות שאלה עשרת האחרונים בקריירה שלי. אני מבקש מהדיין שיתן לי לשחק אותם במלואם".

טון קאנן התייחס לעבירה שלו (סימן משקפיים לשופט): "עשיתי את התנועה כדי שהשופט יראה טוב יותר. אולי הוא יחמיץ משהו שהוא לא ראה. לא הייתה לי כוונה להעליב אותו. ניגשתי אליו במחצית, לחצתי את ידו והתנצלתי. בכל שנותיי לא העלבתי ופגעתי בשופט. הדרך שלי הייתה תמיד לתת כבוד לשופטים".

אלי דריקס: "אני רוצה להזכיר שברקוביץ' כבר נענש במסגרת הקבוצה, הביע חרטה אמיתית והתנצל. אייל הוא כבר לא ילד, אלא אחד השחקנים היותר גדולים שהיה לנו. הוא תרם רבות לכדורגל הישראלי. אי אפשר לדעת עוד כמה זמן נשאר לו לשחק. אני מבקש שבית הדין ייתחשב בכך".

לאחר הדיון אייל ברקוביץ' הלך לצפות באימון הנבחרת באיצטדיון רמת גן, ושוחח עם חבריו לשעבר. סולחה עם אברהם גרנט, לא הייתה שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully