וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריקה צורמת

ניר איסקוב

1.3.2006 / 7:09

שחקנים בבית"ר פגועים משריקות הבוז של הקהל בטדי. אברהם לוי התחנן, הקבוצה ספגה קנס בסך 50 אלף שקל על זריקת חפצים למגרש

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות קנס היום (שלישי) את בית"ר ירושלים ב-50 אלף שקל, ובנוסף הטיל עליה עונש קיום שני משחקי רדיוס על תנאי לשנה, באשמת סעיף "פגיעה על ידי אוהדים".

לירן וקסברגר, ששפט במשחק הליגה הביתי של בית"ר מול מ.ס. אשדוד בתחילת בחודש, ציין בדו"ח השופט כי אוהדי בית"ר השליכו מצתים ושקיות גרעינים לעבר המגרש, וכי אחד המצתים אף פגע בכתפו של השופט הרביעי אורן בורנשטיין.

בחודש שעבר הורשעה בית"ר בעבירת התפרעות אוהדים בעקבות אירועי דוחא במשחק מול סכנין, וגם אז ספגה עונש על תנאי של שני משחקים ביתיים ללא קהל על תנאי. הדיין עו"ד דוד לב, החליט שלא להפעיל על הקבוצה את העונש על תנאי, בגלל שוני העבירה, וגם בשל רצונו להעניק הזדמנות נוספת להנהלה ולהדגיש בפני הקהל את חומרת מעשיו.

ולדימיר שקלאר, יו"ר הקבוצה, אמר בדיון כי בכוונת הקבוצה למנות איש מטעם המועדון, שתפקידו יהיה להיות אחראי על הקשר של הקבוצה עם הקהל.

המנהל אברהם לוי, תיאר את האירוע בדרכו הייחודית: "במקרה המצת פגע בשופט, האוהדים לא התכוונו. זה שופט רביעי, אפילו לא קוון. בטדי לא היה כלום בטדי בשנה האחרונה. חשוב שיהיה רק קנס, ולא רדיוס או משחק בטדי בלי קהל".

"אנחנו מרגישים שהאוהדים רוצים שניכשל"

מאזן הנקודות שצברה העונה בית"ר ירושלים במשחקי החוץ, עולה בהרבה על הישגיה במשחקי הבית. למעשה, חמישה מתוך ששת הפסדי הקבוצה התרחשו בטדי, וגם הניצחונות באצטדיון הירושלמי היו ברובם דחוקים ולא מרשימים. מתוך 41 נקודות שצברה הקבוצה העונה, 24 הושגו בחוץ לעומת 17 בלבד שנאגרו בבית.

שלא לייחוס, מפנים שחקנים בבית"ר אצבע מאשימה בנושא כלפי האוהדים, שלטענתם מלחיצים אותם ומלווים אותם בשריקות בוז, במקום לעודד אותם. התופעה הגיעה לשיא במשחק האחרון נגד מכבי פ"ת, במהלכו ובסיומו הדהדו שריקות הבוז ברחבי האצטדיון, למרות הניצחון בו זכתה הקבוצה של לואיס פרננדז.

שחקן בבית"ר תיאר את תחושותיו: "קשה לנו מאוד עם הדרך שבה הקהל מקבל אותנו במשחקים. אחרי כל מהלך לא מוצלח שלנו, הקהל מתחיל לשרוק בוז ולקלל. הדבר הזה לא חדש לנו, זה כבר היה במשחקים העונה. מה שחצה את כל הגבולות היו שריקות הבוז, אחרי שניצחנו ביום ראשון את מכבי פ"ת. בתקופה האחרונה אנחנו מרגישים בכל משחק בית שהאוהדים רוצים שניכשל ולא נצליח. הקהל של בית"ר הוא הכי טוב בליגה, וזו עובדה, אבל האוהדים צריכים להבין שאנחנו צריכים לקבל את כל התמיכה מהם, גם כשאנחנו בפיגור, ובמיוחד כשאנחנו מובילים".

שחקן נוסף הצטרף לטענות: "קשה לנו מאוד במשחקי הבית, וזה לא סוד. אני חושב שהבעיה המרכזית לאי-ההצלחה בטדי, זה יחס הקהל כלפינו. אני אישית 'זכיתי' לקללות ולשריקות בוז אחרי פעולות לא טובות שלי. בהתחלה, ניסיתי לא להתייחס למה שקורה ביציע, אבל אחרי כמה פעמים, זה מתחיל להשפיע, וזה גורם לי לאבד כדורים, להוציא מסירות לא מדויקות, ולא להיות מרוכז במשחק. בתחילת המשחק, הקהל קורא לנו לבוא לגדרות, ומעודד אותנו, אבל במשחק עצמו הוא לא תומך בנו, וגורם לנו להיות ביותר לחץ. אני בטוח שאם היו מעודדים אותנו לאורך כל המשחק, התוצאות היו אחרות לגמרי, ולראיה, התוצאות הטובות שלנו במשחקי החוץ, בהם הקהל שמגיע תומך בנו".

אחד האוהדים, ניר כהן (32), מגלה אמפטיה כלפי טענות השחקנים: "שריקות הבוז במהלך ובסוף המשחק נגד מכבי פ"ת היו מיותרות ולא חכמות. יש לנו קבוצה טובה מאוד יחסית לשנים האחרונות, ואנחנו צריכים לעודד בכל מצב, גם כשאנחנו בפיגור. אני פונה בבקשה לכל האוהדים לא להלחיץ את השחקנים ואת לואיס פרננדז. התנהגות כמו שהייתה ביום ראשון, תגרום רק להרס של הקבוצה. הרי כולנו זוכרים את מקרה אלי גוטמן לפני חמש עונות".

יש לציין כי באתר האוהדים בית"ר.נט ישנן תגובות רבות של אוהדים אשר מגנים את יחס הקהל לשחקנים במשחקי הבית.

מחירי הכרטיסים למשחק הגביע נגד בית"ר ירושלים בשבת יעמדו על 60 שקל למבוגר ו-30 שקל לבני נוער ולחיילים. אוהדים שירכשו כרטיסים במכירה מוקדמת, שתיערך במשרד הכרטיסים "בן נאים", יזכו ללוח שנה מטעם המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully