וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגזענות הספיקה לאטו

26.2.2006 / 7:58

"נו מאס", צעק חלוץ ברצלונה אחרי שאוהדי סראגוסה התעללו בו בקריאות גזעניות. הוא איים לרדת מהמגרש, אבל נשאר ובישל בניצחון 0:2

המחזור ה-25 נפתח אתמול (שבת) בספרד עם הניצחון השישי ברציפות של אתלטיקו מדריד, 0:5 גדול על מלאגה, ו-0:2 דרמטי של ברצלונה בסראגוסה, הקבוצה שהדיחה אותה ברבע גמר גביע המלך. הפער בצמרת מוולנסיה גדל ל-9 נקודות, כשריאל עוד נקודה אחת מאחור, אבל הסיפור המרכזי לא היה תוצאת המשחק או היכולת של בארסה אחרי ה-1:2 בסטמפורד ברידג', אלא הקריאות הגזעניות של אוהדי סראגוסה באצטדיון דה לה רומדה כלפי סמואל אטו.


סראגוסה - ברצלונה 2:0

בדקה ה-75 אטו נראה "מחליף מילים" עם כמה אנשים מהיציע לפני בעיטת קרן, ואחר כך פונה לרדת מהמגרש בסערת רגשות גדולה בגלל קריאות גזעניות בלתי פוסקות. השופט ניסה להניא אותו מההחלטה, אבל הקמרוני רק חזר ואמר "לא משחק יותר, אני הולך" (no juego mas, yo me voy). השחקנים משני הצדדים נאספו, גם הצוות המקצועי היה שם, הקהל געש, ולבסוף החברים באדום-כחול הצליחו להשאיר אותו על המגרש.

מאותו רגע המשחק השתנה. אותה קרן הגיעה לאדמילסון, והברזילאי שלח וולה נהדר מהאוויר הישר לחיבורים. רק שאלברט סלאדס, אקס ברצלונה, היה שם כדי לעצור את הכדור עם היד ולמנוע שער יפהפה. השופט גם שלף אדום וגם הצביע על הנקודה הלבנה. אטו לא בעט, אבל רונאלדיניו שם את הכדור ברשת ל-0:1 בדקה ה-75, לא חגג ופנה לחבק את חברו הקמרוני, שבהמשך ספג שריקות בוז עזות, בנוסף לקללות הגזעניות הרגילות, בכל פעם שנגע בכדור. מה שלא מנע ממנו לקבל ממארק ואן בומל 3 דקות מאוחר יותר כדור באגף ימין, ולשלוח רוחב מדויק ללארסון (נכנס בדקה ה-70 במקום מסי). השבדי רץ לתוך הרחבה וסיים בנגיעה קלילה ובודדת ל-0:2. הוא מיד רץ לאטו הנרגש, וכל השחקנים הגיעו לברך את החלוץ המבשל המאושר. אפילו השופט נראה ניגש אליו ומחליק לו "כיף" אוהד במיוחד. בדקות האחרונות התנהל לו משחק סוער, כשדייגו מיליטו פוגע בגסות במארקז, בעוד רונאלדיניו יורד מהמגרש עם מה שנראה כמו מתיחה.

ב-75 הדקות הראשונות התנהל לו משחק משעמם ועייף במגרש בו הפסידה בארסה 4:2 רק לפני שבועות ספורים. הבלאוגרנה נראו כמו קבוצה מותשת פיזית ומנטלית מהמאמץ הגדול מול צ'לסי בליגת האלופות, כאשר כל שחקני הקן הקדמי, רונאלדיניו, דקו, אטו ומסי, היו הרבה מתחת לרמתם. השוער סזאר כמעט ולא נגע בכדור, בזמן שפויול ומארקז דאגו לגדוע כל סכנה באיבה בצד השני.

אחרי שריקת הסיום ירד החלוץ לחדרי ההלבשה בעודו מסמן עם האצבעות "וי" לאות ניצחון. כל חבריו לקבוצה ניגשו אליו, ורייקארד בא עם חיבוק אוהד. הקהל, כמובן, הגיב עם עוד קללות ושריקות.


אתלטיקו מדריד - מלאגה 0:5

ניצחון שישי ברציפות לאדומים-לבנים, ואין צורך לומר שאף אחד בויסנטה קלדרון לא מתגעגע לביאנצ'י. פרננדו טורס פתח את רשימת המבקיעים עם צמד בזק בדקות 6 ו-10, ואחריו הגיעו מקסי רודריגז (39) וחואן ואלרה (67 ו-90) כדי להשלים חמישייה מופלאה. אתלטיקו כבר במקום השביעי, רק נקודה אחת מאחורי סלטה ויגו והמקום השישי, ממנו מגיעים לגביע אופ"א. מי היה מאמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully