וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורינו: היום הלפני אחרון

25.2.2006 / 23:15

ביורנדאלן סיים בלי זהב, בודי מילר סיים בלי כלום. בנג'מין רייך הוא מלך הסקי האלפיני ואפולו אונו גנב תואר לקוריאנים

שני מירוצי הביאתלון האחרונים באולימפיאדת טורינו מתקיימים ביום שבת, כאשר הגברים כבר סיימו את המירוץ ל-15 ק"מ, אותו התחילו בו זמנית 30 הביאתלטים הטובים באולימפיאדה.

זו הייתה ההזדמנות האחרונה של אולה איינאר ביורנדאלן, שזכה ב-4 מדליות זהב באולימפיאדה האחרונה, לזכות בזהב אולימפי ראשון אחרי 2 מדליות כסף. הנורבגי פתח את המירוץ מצויין. הוא הוביל בחצי הראשון יחד עם בן ארתו אנדרסון, שהטיא בהמשך והשאיר אותו לבד. ההחטאה הראשונה של ביורנדאלן במקבץ היריות השלישי, הצמידה אליו את תומאס שיקורה הפולני. הבעיה הגדולה של ביורנדאלן הדיעה במקבץ הרביעי, בו הוא החטיא פעמיים ונאלץ לגלוש 300 מטר נוספים. מי שניצל את זה וגם החטאה אחת של סיקורה, היה מיקי גרייס הגרמני, אלוף הביאתלון ל-20 קילומטר, שתפס את ההובלה ולא השאיר לאף אחד סיכוי. שיקורה סיים בסופו של דבר במקום השני ואילו ביורנדאלן הצליח לעקוף לקראת סיום את פאונן הפיני ולזכות במדלית ארד, שהייתה המדליה השלישית שלו בטורינו. עבור הגברים הגרמנים, מדובר באולימפיאדה כמעט מושלמת אחרי דאבל של גרייס, זהב לפישר בספרינט וזהב לשליחים.

מירוץ מרתק לא פחות היה ה-12.5 ק"מ לנשים. עד למקבץ היריות השלישי זה היה קרב צמוד בין וילהלם הגרמניה לאנה קארין אולפסון השבדית, שניצלה החטאה של וילהלם בהמשך, כדי לדהור לבדה אל מדלית הזהב האולימפית הראשונה שלה בקריירה. וילהלם סיימה שניה לפני בת ארצה אושי דיזל. זו הייתה המדליה השניה של אולפסון במשחקים בטורינו.

סקי אלפיני: הרייך השני

בודי מילר האמריקאי פישל גם בהזדמנות האחרונה שלו לזכות במדלית זהב אולימפית או במדליה בטורינו בכלל. זה קרה בחלק הראשון של תחרות הסלאלום לגברים, כשמילר עלה על אחד השערים הראשונים ונפסל. הוא הצטרף לרשימה מכובדת שכללה את ג'ורג'יו רוקה המקומי, האלוף האולימפי הטרי טד ליגטי ומריו מאט האוסטרי. כמובן שזה לא יכול לנחם את מילר, שרשם כישלום ענק במשחקים בטורינו. האיש שדיבר על 5 מדליות זהב, חוזר הביתה כשההיג הטוב ביותר שלו היה מקום חמישי בדאוונהיל.

האוסטרים השלימו שליטה בתחרויות הסקי האלפיני עם מדליית זהב רביעית בעשרת הגמרים בסגנון, כשבמירוץ הזה הם רושמים סוויפ עם כל שלוש המדליות. בנג'מין רייך המעולה סיים ראשון בזמן של 1:43.14 דקות, 83 מאיות השניה מתחת להרבסט ריינפריד, מדליית זהב שניה שלו במשחקים. שלישי הגיע ריינר שונפלדר, עם זמן של 1:44.15, שניה שלמה יותר מרייך. קאלה פאלאנדר הפיני היה בעמדה למדליית הכסף אבל הגלישה שלו נפסלה לאחר שבתחילתה עבר שני דגלים רצופים מאותו צד.

הנציג הישראלי, מיכאל רנז'ין, שוב סיים את המסלול, הפעם במקום ה-38. בתום החלק הראשון רנז'ין קבע זמן של 1:01:83 דקות ובשני סיים עם 58.90, שהקפיצו אותו שבעה שלבים מהמקום ה-45 בו דורג אחרי השלב הראשון.

בתחרות ההחלקה המהירה על הקרח ל-5,000 מטר נרשמה דרמה גדולה, כשהקנדית קלרה יוז נתנה סיומת עצבנית כדי לזכות בזהב עם זמן של 6:59.07 דקות. יוז התחרתה במקצה האחרון בתחרות עם הגרמניה קלאודיה פכשטיין, כשהמטרה של השתיים הייתה הזמן של הדנית סינדי קלאסן, שמקצה אחד לפני כן סיימה בזמן של 7:00.57 דקות. יוז ופכשטיין לא פתחו טוב, במיוחד לא בהשוואה לקלאסן שפתחה מדהים. אבל 400 המטרים האחרונים שלהן היו מדהימים, כשבעוד קלאסן גמאה אותם באפיסת כוחות ובזמן של יותר מ-36 שניות, יוז ופכשטיין עשו זאת במעט יותר מ-33 ועקפו אותה. יוז זהב, פכשטיין כסף וקלאסן ארד.

מזחלות: לאנגה השלים דאבל

נהג המזחלות הגרמני אנדרה לאנגה השלים דאבל, אחרי שזכה גם בתחרות לרביעיות. לאנגה והרביעיה שלו הובילו לאורך כל 4 הריצות וסיימו בזמן של 3:40:42 דק'. הם הקדימו ב-13 מאיות את הרביעיה הרוסית של אלכסנדר זובקוב וב-41 מאיות את הרביעיה השוויצרית של מרטין אנאן.

פייר לורדס והרביעיה הקנדית סיימו במקום הרביעי והמאכזב, כאשר הרביעה האמריקאית של סטיב הולקומב סיימה רק במקום השישי.

החלקה מהירה: סוף סוף זהב לאפולו אונו

אפולו אונו, אחד מהספורטאים הבולטים במשלחת האמריקאית, חיכה למדלית הזהב עוד מהיום הראשון של המשחקים. אחרי שפתח בצורה מאכזבת (לא עלה לגמר ה-1,500 מטר) והשתפר קצת בהמשך (מדלית ארד ל-1,000 מטר), אונו זינק כמו מטורף לספרינט ל-500 מטר ולא השאיר סיכוי לכוכב הקוריאני אהן יון-סו. אונו עצר את השעון ב-41:93 שנ' והקדים את פרנסואה לואיס טרמבלי הקנדי, כאשר אהן סיים במקום השלישי בלבד. זו הייתה המדליה האולימפית הרביעית של אונו, אבל מדלית הזהב הראשונה שלו במקצה יחידים.

מאוחר יותר הערב, אונו ניסה להשיג זהב נוסף במירוץ השליחים המרתק ל-5,000 מטר, שסגר את תחרויות ההחלקה במסלול קצר, אלא שהרביעיה האמריקאית הסתפקה במדלית הארד. הקרב האמיתי היה בין האלופה האולימפית קנדה לבין הקוריאנים, שהם הדומיננטים בעולם במקצוע הזה. אחרי שליטה קנדית ברוב חלקי המירוץ, היו אלה אותם קוריאנים שביצעו את העקיפה המשמעותית ביותר בדרך לניצחון בשיא אולימפי חדש של 6:43:37 דק'.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully