וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמר סקנדינבי בהוקי קרח

24.2.2006 / 19:56

תצוגה התקפית נפלאה העניקה לשבדיה ניצחון 3:7 על צ'כיה. פינלנד גילתה עליונות וקשיחות ומחצה את רוסיה 0:4

שני חברים לניו יורק ריינג'רס, השוער השבדי הנריק לונדקוויסט והאולטרה סטאר הצ'כי יארומיר יאגר, עמדו משני צידי המתרס. "אין לי מושג לאן אשלח את הדסקית, איך אתם מצפים שהנריק יידע?" ענה יאגר בהומור לשאלות העיתונאים, והוסיף: "זה יהיה משחק עם שתי הגנות טובות. כל שער יכריע, תהיה תוצאה נמוכה".

ובכן, לונדקוויסט והשבדים הסתדרו היטב עם החבטות של יאגר ונבחרתו. הצ'כים הבקיעו אמנם שלושה שערים, אבל מול יכולת מצוינת של דניאל אלפרדסון ופי ג'יי אקסלסון בשליש השני לא היה להם הרבה מה לעשות. שבדיה פתחה את המשחק לרווחה, עלתה ל-1:5 ולמעשה סגרה עניין באמצע המשחק.

רמז לבאות קיבלנו כבר אחרי 34 שניות, כשפטר פורסברג, שחזר לטורניר לאחר פציעה שהשביתה אותו בשבועות האחרונים בליגה, הכין יחד עם מאטס סונדין אסיסט לפרדריק מודין - 0:1 לשבדים. פחות משלוש דקות חלפו ופיליפ קובה הישווה איזן מאסיסט של וצלאב פרוספאל. אקסלסון כבש והעלה את השבדים ליתרון שני, אחרי 13 דקות.

ואז בא שליש שני עם בליץ אדיר של שלושה שערים בשש דקות של השבדים. הנריק סדין קיבל אסיסט מאחיו התאום דניאל, כריסטיאן בקמן קיבל בישול מאלפרדסון ויורגן יונסון פתח את המשחק לרווחה עם 1:5 מדהים שמונה דקות מפתיחת השליש. אלס המסקי ופרוספאל החזירו את הצ'כים למשחק אבל שער של אלפרדסון דקה לסיום השליש הוריד את שבדיה ביתרון 3:6 וסגר למעשה את סיפור המשחק. ארבע דקות לסיום הבקיע תומאס הולמסטרום את השער היחיד בשליש האחרון ושלח סופית את הצ'כים למאבק על הארד.

לונדקוויסט לא היה מרשים, עם שלוש ספיגות ב-24 נסיונות, אבל מול מילאן חניליצ'קה האומלל (חמש ספיגות ב-20 נסיונות) ותומאש ווקון (2 מ-12) זה הספיק.

איך מאייתים "קשיחות"?

חמישה שערים ספגה עד כה פינלנד בטורניר: שניים בשלב המוקדם ושלושה מארה"ב ברבע הגמר. היו הרבה סיבות להאמין שמול הרוסים, שהיו בפורמה אחרי ההפסד במשחק הראשון לסלובקיה, יחסי הכוחות ישתנו. רוסיה, נבחרת קשוחה, נכנעה לאגרסיביות הפינית וירדה מהמגרש עם הזכות לשחק על מדליית הארד בלבד, אחרי הפסד 4:0.

שער בפאוור פליי של וויל פלטונן, איש שלא יכול לאכול פיצה כי שיניים קדמיות אין לו, שש דקות מהפתיחה העניק לפינים יתרון 0:1. זה היה השער היחיד בשליש ראשון קשוח של שני הצדדים. בשליש השני נפרצו הסכרים. סאקו קויבו חילק אסיסט לטוני לידמאן, שקבע 0:2 עשר דקות מפתיחת השליש, וכעבור פחות מארבע דקות הבקיע קויבו המצוין בעצמו ושם את הפינים עם רגל וחצי בגמר. פלטונן וניקו קפאנן הכינו לאולי יוקינן, שבלב השליש השלישי נעץ מסמר אחרון בלב הרוסים - 0:4 גדול לפינלנד, שניצחה בכל משחקיה בטורניר.

הגמר - ביום ראשון ב-15:00 ביורוספורט. לא להחמיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully