וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב צ'כי בקרוס קאנטרי

24.2.2006 / 21:30

בתום קרב מרתק ניצחה קטרינה ניומאנובה את יוליה צ'פאלובה. סמיגון איכזבה וסיימה בלי מדליה. ג'וליה מנקוזו ניצחה בסלאלום הענק

הצ'כית קטרינה ניומאנובה זכתה היום (שישי) במדליית זהב ראשונה שלה ב[[אולימפיאדת החורף]] בקרוס קאנטרי בסגנון חופשי למרחק 30 ק"מ, לאחר שגמאה את המרחק ב-1:22:25.4 שעות. ניומאנובה בת ה-33, לה תהא זו האולימפיאדה האחרונה, ניצחה את הרוסיה יוליה צ'פאלובה, אותה הקדימה גם במרדף הספרינט במשחקי 1998. צ'פאלובה סיימה בתום הקרב עם 1.4 שניות פחות מיריבתה הצ'כית. שלישית הגיעה הפולניה יוסטינה קובאלצ'יק, בזמן של 1:22.27.5 שעות.

מי שרצתה מדליית זהב שלישית בתחרות היא האסטונית כריסטינה סמיגן, שאיכזבה וסיימה רק במקום השמיני, 57.1 שניות אחרי המנצחת.

סלאלום ענק לנשים: מאנקוזו הרשימה, פיירסון איכזבה

האמריקאית ג'וליה מנקוזו לא החמיצה הזדמנות אחרי מקצה ראשון מצוין, שהציב אותה בעמדת הבכורה בסלאלום הענק לנשים, וסיימה ראשונה בזמן כולל של 2:09.19 דקות, 67 מאיות השניה (פער גדול מאוד במונחי סלאלום) טניה פוטיאנן. השבדית אנה אוטוסון זכתה בארד בזמן של 2:10.33, ולמעשה הצילה את היום של מדינתה לאחר האכזבה מאניה פיירסון, שלא הצליחה להתמודד עם תנאי ההחלקה הקשים.

פיירסון, זוכת מדליית הזהב בסלאלום, דורגה שניה לאחר המקצה הראשון, אבל טעות חמורה במקצה השני עלתה לה במאיות שניה יקרות והיא סיימה רק במקום השישי הכללי, אחרי האוסטרית ניקול הוספ והקנדית סימאר ז'נבייב.

אבל הסיפור של התחרות הזו היה פרישתה של הקרואטית יאניסה קוסטליץ', שפרשה ממש לפני פתיחת התחרות בשל קצב דופק מואץ. "אין לה כוח ויכולת להתמודד. היא לא במצב רוח רע, יש לה שתי מדליות", אמר דובר המשלחת הקרואטית, אוזרן מולר.

עוד היום בטורינו: מירוצי מזחלות בצוותים של ארבעה אנשים (חולני ומטורף כאחד), גמר הקרלינג לגברים בין פינלנד לקנדה החלקה מהירה לגברים ל-10 אלפים מטר וחצי גמר ההוקי קרח - שבדיה מול צ'כיה ורוסיה מול פינלנד.

החלקה מהירה: מדליה שלישית להדריק

צ'אד הדריק האמריקאי הצהיר לפני האולימפיאדה שהוא מתכוון ללכת על שלוש מדליות זהב בטורינו. האמריקאי היה די רחוק מהפנטזיה שלו, אבל אי אפשר לומר ששלוש מדליות: זהב, כסף וארד, הן לא הספק מכובד באולימפיאדה. הדריק הוא למעשה האמריקאי השלישי בהיסטוריה שיוצא עם שלוש מדליות ממשחקי החורף.

הערב הדריק התחרה במקצה האחרון שלו בטורינו, הגמר ל-10,000 מטר וסיים במקום השני בזמן של 13:05:40 דק'. ההולנדי בוב דה יונג, שפישל באולימפיאדה הקודמת בסולט לייק סיטי (מקום 15), היה גדול על שאר המתחרים ועצר את השעון בזמן של 13:01:57 דק'. ההולנדים זכו גם במדלית הארד, שהלכה לאלוף העולם לשעבר במרחק הזה, קרל ורהיין.

קרלינג גברים: קנדה מנצחת

קטע שישי אדיר של הקנדים, שניצלו טעויות לא אופייניות של נבחרת פינלנד, העניק להם את הזהב אחרי ניצחון 4:10. המשחק היה צמוד חמישה קטעים (3:4 לקנדים), אבל בקטע השישי הצליחה הנבחרת הקנדית לרשום שש נקודות, בשל חוסר היכולת של הפינים להזיז את הדסקיות שלהם מאזור המטרה. אחרי שעלו ל-3:10, המשחק היה גמור.

הקנדים זכו במדליית הכסף ב-1998 וב-2002 והפעם לא השאירו מקום לספק. המשחק, שבדרך כלל נמשך עשרה קטעים, ארך שמונה בלבד בגלל ההפרש. חבר הנבחרת הקנדית, ראס הווארד בן ה-50 הפך למדליסט האולימפי המבוגר ביותר בתחרות.

במשחק על הארד ניצחה ארה"ב את אנגליה 6:8.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully