וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו תלמיד בבית הספר

24.2.2006 / 8:36

ג'יימי ארנולד סיכם את ההפסד 90:75, איתו פתחה מכבי ת"א את משחקי שלב הטופ 16: "ריאל מדריד נתנה לנו שיעור בכדורסל"

מכבי ת"א בחרה שלא להתחזק לקראת הטופ 16, ואולי חרצה בכך את גורל העונה. בלי שחקן נוסף, ולמעשה גם ללא הקלעי הבכיר שלה, וויל סולומון הפצוע (11 דקות, 0 נקודות), נראתה אלופת אירופה כמו קבוצת תחתית בספרד במשחק הראשון במסגרת הטופ 16 במדריד, והפסידה בסיום לריאל 90:75.

לכישלון גורמים רבים: השאננות מול המדורגת תשיעית בספרד, הפציעה של סולומון, התקופה הרעה של וויצ'יץ' או התרומה הדלילה של שחקני הספסל. למעשה, אנתוני פארקר היה היחיד שהגיע לעבודה הערב. מעל הכל, מכבי תל אביב ממשיכה להיות קבוצה פגיעה, לא רעבה, שזקוקה לפיגור גדול כדי לאחד את השורות, אבל ללא הועיל. ריאל מדריד היתה הקבוצה העמוקה יותר, הנחושה יותר וגם האיכותית יותר. מכבי נהנתה משחקן אחד ביום סביר, בעוד בריאל הצטיינו שלושה, לואיס בולוק, איגור ראקוצ'ביץ' ואקסל הארוול, כשגם חבריהם תורמים למאמץ הקבוצתי.

בטופ 16 אין יותר מדי מקום לטעויות. מכבי ת"א ביצעה הערב את הטעות הראשונה שלה, שיכולה לעלות לה באובדן המקום הראשון בבית. עוד טעות אחת כזאת - עוד משחק ריבאונד חלש, עם אחוזים נוראיים מהשדה ואיבודים בלי סוף - ומכבי ת"א תיאלץ להיפרד מהמקום השני ומחלום פראג.

תיאור המשחק

פיני גרשון העלה בחמישיה את דרק שארפ במקומו של וויל סולומון הפצוע, שנכנס מאוחר יותר. שארפ גם היה זה שקלע את הסל הראשון של מכבי ת"א במשחק. מאמן ריאל, בוז'ידאר מאליקוביץ', פתח בהרכב מפתיע, שכלל את הרכש החדש ג'וש פישר.

אותו פישר קלע את השלשה הראשונה במשחק והעלה את המארחים ל-7:9. ניקולה וויצ'יץ', השחקן החשוב ביותר במכבי, לא נכנס למשחק, החטיא ואיבד כדורים ופיני גרשון הכניס במקומו את ג'יימי ארנולד. באותו שלב נכנס גם וויל סולומון, שלא תיפקד ולא זרק לסל אפילו פעם אחת. בינתיים, ריאל ברחה ל-9:17. שחקן הפנים ונסון המילטוןנפצע בגבו אחרי נחיתה לא טובה, אבל זה לא עזר לאורחים מת"א, שראו את הספרדים מגדילים את הפער ומסיימים את הרבע הראשון ביתרון 13:23.

ניקולה וויצ'יץ' היה רדום גם בהגנה. לואיס בולוק וראקוצ'ביץ' ניצלו את זה כדי לפתוח את הרבע בשתי שלשות. דקה לאחר מכן, אקסל הרבל הבלגי קלע שלשה שלישית והעלה ל-15:32. נוכחותו של ג'יימי ארנולד בהגנה לא הרשימה את הספרדים, גרשון הכניס במקומו ראת גרין, אבל ריאל המשיכה בשלה ובמיוחד לואיס בולוק, שקבר שלשה נוספת והעלה ל-20 נקודות הפרש, 17:37.

מכאן זה כבר נראה מאוד לא נעים. אנתוני פארקר היה היחיד במכבי ת"א שהפגין ניצוצות של כדורסל, אבל כל פעולה חיובית של האורחים גררה פעולה חיובית של ריאל, שדאגה לשמור על פער בטוח. המחצית הראשונה הסתיימה ב-31:45.

מכבי ת"א פתחה את הרבע השלישי בקצב מהיר יותר, בעיקר בזכותו של המוציא לפועל אנתוני פארקר, שהוריד ל-47:38 במהלך של דאנק ועבירה. מאוחר יותר, ניקולה וויצ'יץ' התעורר עם שלשה ופתאום החיוכים חזרו לספסל של הצהובים. אלא שהקרואטי המשיך לבצע שגיאות בהתקפה של מכבי ת"א ופיספס פעמיים את באסטון בניסיונות להאלי-הופ. במקביל, הספרדים חזרו לפער דו ספרתי ובטוח כשראקוצ'ביץ' ובולוק העלו בשלשות ל-42:61. מייסיאו באסטון, טל בורשטיין, ג'יימי ארנולד, קירק פני וסולומון, שסופסל ב-4 עבירות, נתקעו פעם אחר פעם בהגנה של המילטון וראו את איגור ראקוצ'ביץ' וגלאבל חוגגים עליהם מהצד השני.

מכבי ת"א פתחה את הרבע האחרון בריצת 0:11 (שתי שלשות של פני) והחזירה עניין לסיפור, שכמה דקות לפני כן נראה גמור. דרק שארפ קלע את השלשה הראשונה שלו במשחק והוריד ל-72:63. בהתקפה שלאחר מכן, הגנת מכבי ת"א כמעט החזיקה את ברצלונה במשך 24 שניות, אלא שאז הגיעה שלשה מטורפת של פישר, שהחזירה לפער של 12 נקודות. הרבל הוסיף עוד שלשה ו-5 דקות לסיום, ריאל הובילה 65:78, והסיפור נגמר.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי ת"א: אנתוני פארקר 26 (8 מ-10 ל-2), ניקולה וויצ'יץ' 18, דרק שארפ 8, ג'יימי ארנולד 7, קירק פני 6, מייסיאו באסטון 4. סולומון לא קלע.


קלעו לריאל מדריד: איגור ראקוצ'ביץ' 18 ו-6 אסיסטים, לואיס בולוק 17, אקסל הרבל 15 (4 מ-7 לשלוש), פליפה רייס 10, ונסון המילטון (4 חסימות) וג'וש פישר 8 כל אחד, גלאבל והרננדז-סונסקה 5 כל אחד, מרקו תומאס 4.

ריאל מדריד קלעה ב-48.1 אחוזים (13 מ-27) מהשלוש ו-82.6 אחוזים מהעונשין. היא הורידה 32 ריבאונדים לעומת 29 של מכבי ת"א.

"חייבים לשחק טוב יותר כדי להמשיך הלאה"

מאמן מכבי ת"א, פיני גרשון, אמר בסיום המשחק: "ההבדל בין שתי הקבוצות היה האחוז שלהן מעבר לקשת בתחילת המשחק. הם שיחקו בצורה אגרסיבית בהגנה ואנחנו לא הצלחנו להכתיב קצב במשחק. כשהצלחנו לחזור סוף סוף למשחק, הייתה לנו בעיה של עבירות וגם סבלנו ממזל רע. נצטרך לשחק יותר טוב אם נרצה להגיע גבוה יותר ביורוליג".

ג'יימי ארנולד: "ריאל מדריד נתנה לנו שיעור בכדורסל. לא הצלחנו לשמור עליהם, לא איימנו עליהם והם פשוט היו טובים יותר. אם אנחנו רוצים להגיע רחוק יותר ביורוליג, אנחנו צריכים להיות מרוכזים יותר ולשחק ביותר אגרסיביות".

מאמן ריאל מדריד בוזידאר מאליקוביץ': "הצלחנו להרוס את המשחק בין הגבוהים שלהם וניסינו לעשות מה שיכולנו עם פארקר. השגנו את המטרה שלנו. באסטון קלע 4 נקודות ולא לקח ריבאונדים, והוא בדרך כלל שחקן מפתח במכבי. אני מקווה שנמשיך ככה".

ורד כהן מ"הארץ" מוסיפה: מכבי ת"א ניהלה בשבועות האחרונים מו"מ עם מלך הסלים בעונה שעברה של היורוליג, צ'ארלס סמית (1.93 ,30 מטר). סמית משחק העונה בפורטלנד ומעמיד ממוצעים של 3.8 נק' ו-0.8 ריבאונדים בעשר דקות משחק.

סמית נבחר במקום ה-26 בדראפט של 1997 בידי מיאמי. הוא שיחק במיאמי, קליפרס וסאן אנטוניו. באירופה הוא שיחק באודינה, מקדוניקוס, וירטוס בולוניה ואשתקד בפזארו, שם רשם בממוצע 20.7 נקודות. סמית קלע בשני משחקים נגד מכבי ת"א 32 נקודות כל פעם, מה שגרם לקבוצה להתעניין בשחקן, אולם המו"מ לא צלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully