וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כהן וסלוצקיה נפלו, ארקווה עשתה היסטוריה

23.2.2006 / 22:43

בפעם הראשונה בהיסטוריה, מדלית הזהב בהחלקה אומנותית לנשים הלכה ליפן. ניצחון לשליחות הרוסיות בביאתלון ולשבדיות בקרלינג

סיום דרמתי לתחרויות ההחלקה האומנותית באולימפיאדת טורינו, שהסתיים הערב (חמישי) במדלית זהב היסטורית ליפן. סשה כהן, שהובילה בשלוש עשיריות הנקודה על אירנה סלוצקיה הרוסיה בתום החלק הראשון שלשום, הייתה המועמדת למדלית זהב. כשהגיע תורה של האמריקאית, היא לא עמדה בלחץ ונפלה על הקרח בזמן נסיון לשלושה סיבובים באוויר. עם הנפילה, הלכה גם התקווה למדלית הזהב של היהודיה מארה"ב.

הציפיות עברו ליהודיה אחרת, אירנה סלוצקיה, שזכתה להזדמנות פז לעשות מהפך ולזכות במדלית זהב אולימפית רוסית ראשונה לנשים. אלא שגם הרוסיה לא עמדה בלחץ ונפלה בנסיון דומה לזה של סשה כהן. האמריקאית קיבלה בסופו של דבר ניקוד גבוה יותר, אבל זה הספיק לה רק למדלית הכסף. מי שקטפה את התואר האולימפי הייתה אלופת העולם שיזוקה ארקווה, שהייתה ללא ספק הקרובה ביותר לביצוע מושלם הערב. זו הייתה מדלית הזהב האולימפית הראשונה של יפן בהחלקה אומנותית.

רוסיה בביאתלון, סין בקפיצות פריסטייל, שבדיה בקרלינג

סבטלנה אישמורטובה הרוסיה זכתה היום (חמישי) במדלית הזהב האולימפית השניה שלה, אחרי שזכתה עם רוסיה במירוץ השליחות 6X4 ק"מ בביאתלון. הרוסיות, ללא אולגה פילובה (ועם בגאלי, זייצובה ואחאטובה) שהשעתה בגלל שימוש בחומרים אסורים, הובילו במירוץ כבר מתחילתו. זייצובה ואחאטובה, שהיו שתי השליחות האחרונות, צלפו בכל היריות שלהן ולא הותירו סיכוי לרביעיה הגרמנית, שאיבדה את התואר אחרי שתי אולימפיאדות. סנדרין באיי הובילה את בנות צרפת למדלית הארד.

שוויץ השלימה היום דאבל בתחרות הסנובורד סלאלום. אחרי שהאחים בשוך התחרו זה מול זה בגמר הגברים אתמול, הייתה זו דניאלה מאולי, שניצחה בשלושת הסבבים האחרונים של הגביע העולמי והוסיפה לעצמה מדלית זהב אולימפית. מאולי ניצחה בגמר את קובר הגרמניה, כשרוזי פחצ'ר האמריקאית זכתה במדלית הארד.

נבחרת הנשים של שבדיה בקרלינג זכתה במדלית הזהב אחרי ניצחון 6:7 על שוויץ במשחק הגמר. קנדה זכתה במדלית הארד אחרי ניצחון 5:11 על נורבגיה.

האן שיופאנג הסיי ניצח בתחרות קפיצות הפריסטייל, עם ציון משוקלל של 250.77 נק'. הוא הקדים את דימיטרי דאשינסקי מבלארוס ואת ולדימיר לבדייב הרוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully