וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים בסירה אחת

ניר איסקוב

23.2.2006 / 17:55

טון קאנן מגיע למשחק מול נצרת עילית (15:30, 5+) עם קבוצה רעועה והרכב חסר. על מוטי איוניר מרחפת סכנת ירידה, מה גם שבהתמודדות הזו הוא יחסר את אושרי לוי

ההתאחדות לכדורגל דחתה היום (חמישי) את בקשת מכבי ת"א להזיז את משחק הגביע של הקבוצה מול בני לוד, אשר מתוכנן להיערך ביום שלישי הקרוב. מכבי טענה כי לנוכח היעדרותם הצפויה של אבי יחיאל, גיאורגי דמיטרדזה ואלווין בג'ירי, שזומנו למשחקי הרעים של נבחרותיהם, יש מקום לדחות את מועד המשחק.

סמנכ"ל ההתאחדות, עו"ד אורי שילה, הסביר: "התקנון שלנו מדבר על הזזת משחק בגלל פעילות של נבחרת ישראל, אליו מוזמנים מינימום שני שחקנים של הקבוצה המבקשת, ולא של נבחרות זרות. אם שחקן וחצי מאלבניה וגרוזיה זומנו לנבחרותיהם, אין סיבה שמשחקים בארץ לא ייערכו. חוץ מזה, עדיין לא קיבלנו שום ראיה שבכלל יש זימונים כאלו".

מכבי תחסר במשחק הליגה נגד הפועל נצרת עילית (שישי, 15:30, בלומפילד) את אבי נמני, ג'ובאני רוסו ומשה מישאלוף הפצועים. השניים האחרונים צפויים לחזור לפעילות מלאה בשבוע הבא. אייל ברקוביץ' ולירן כהן ערכו אימון מלא, ויעמדו לרשותו של טון קאנן. המאמן ההולנדי תרגל את שחקניו בחלק ההתקפי, בדגש על סיומת ליד השער.

קאנן התבטא באתר הרשמי של מכבי ת"א לקראת המשחק: "לא צריך להתייחס למשחק בצורה יוצאת דופן, אני מרגיש שאנחנו בכושר טוב, אבל זה עוד משחק ליגה. הפסדנו למכבי פ"ת, וזה קורה, אבל אנחנו צריכים להוכיח שאנחנו בכושר טוב. היו לנו דקות ששיחקנו טוב, אבל היו גם כאלה שלא. אנחנו לא יציבים, ואני מסכים עם זה".

בהתייחסו לחסרונם של נמני ורוסו, אמר המאמן: "החיסרון שלהם מורגש, הם שני שחקנים מנוסים וחשובים. החיסרון של נמני הוא אפילו מעבר. מלבד האוהדים, נמני גם נותן לשחקנים משהו נוסף, אבל אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לחשוב על חיסרון של שחקן זה או אחר. בכל דבר שלילי יש גם משהו חיובי".

לגבי המשך דרכו בקבוצה, השיב קאנן: "על פי החוזה, אנחנו צריכים לדבר ב-1 במארס, אז נדבר יחד ונחליט לגבי רצון שני הצדדים. זה לא סוד שאני מרגיש טוב במכבי, ומקבל ביטחון מהאנשים שאני עובד איתם".

הרכב משוער: לירן שטראובר, יובל שפונגין, כריסטיאן גונזאלס (אבי סטרול), אבי יחיאל, סאלם אבו סיאם, ליאור ג'אן (אלווין בג'ירי), לירן כהן, ארז מסיקה, אייל ברקוביץ' (אלווין בג'ירי), ז'וזה דוארטה (אופיר חיים), גיאורגי דמיטרדזה.

אושרי לוי ייעדר (יצחק סולומון, ידיעות הגליל)

לראשונה מאז העפילה הקבוצה לליגת העל בעונה שעברה, ולאחר 55 משחקי ליגת על רצופים בהרכב הראשון, יחמיץ מחר (שישי) השוער אושרי לוי את משחקה של הפועל נצרת עילית מול מכבי ת"א, עקב פציעה. לוי: "כואב לי שהרצף נקטע ושלא אעמוד לרשות הקבוצה באחד המשחקים החשובים ביותר העונה, אבל אני לא מסוגל יותר לעמוד בכאבים. בשבועות האחרונים שיחקתי עם זריקות". לוי, שסובל מדורבן בכף רגלו הימנית, אומר שיצטרך לעבור ניתוח.

מי שיקבל הזדמנות ראשונה הוא שוער המשנה רונן דהאן, שבאימון היום (חמישי), תורגל בהרכב הראשון. "אעשה את המקסימום כדי לעזור לקבוצה לחזור עם תוצאה טובה מבלומפילד", אמר דהאן, שהוסיף: "אני לא מרגיש שיש עליי לחץ, ואני לא צריך להוכיח כלום". יצוין כי השוערים התאמנו ביומיים האחרונים עצמאית, בגלל היעדרותו של מאמן השוערים, שולי גילארדי, עקב מחלה.

המאמן מוטי איוניר יעלה מחר עם הרכב התקפי וישחק עם שלושה חלוצים: מיסלאב קרוגלאן, גיאורגי חריסטוב ואיתי שכטר, שאמר כי "תוצאה טובה נגד מכבי יכולה להעלות אותנו על המסלול הנכון לקראת הפיניש". על הפרסומים לפיהם הוא בדרך למכבי חיפה, אמר שכטר: "אני לא מתעסק בעונה הבאה. כרגע כולי נתון להצלחת הפועל נצרת עילית".

גיז'רמו ישראלביץ ימשיך לשבת על הספסל. אורן זיתוני המחלים מפציעה חזר היום לאימונים, אולם אינו צפוי להיות בסגל, כמו גם אייל בן עמי וישראל דרור הפצועים. הקפטן אבישי ז'אנו כעס היום על שחקנים שמדליפים לתקשורת. "במקום להתרכז בהישארות בליגת העל, יש אנשים קטנים שכל מה שהם עושים זה ללכלך על החברים שלהם. אני יודע מי עומד מאחורי הדלפות מסוימות, וברגע הנכון אדע איך לפעול. כרגע הכי חשוב שנצרת עילית תישאר בליגה".

ההרכב המשוער: רונן דהאן, אבישי ז'אנו, עמי אזולאי, אלירן אלקיים, דודי פדלון, חיים בנון, איגור ינשבסקי, שחר סימנטוב, מיסלאב קרוגלאן, איתי שכטר, גיאורגי חריסטוב.

הפואטיקה היא חלק מהסיפור (איתי זיו, הארץ)

הנה פרט סטטיסטי מעניין: מאז שמונה טון קאנן לאימון מכבי תל אביב, לאחר שהועדף לכאורה על פני מוטי איוניר, ניצח האחרון משחק אחד בלבד עם קבוצתו, הפועל נצרת עילית. שני תיקו, חמישה הפסדים, ניצחון בודד על נועלת הטבלה, הפועל כפר סבא, והדחה משפילה מהגביע. זה המאזן של איוניר מאז המכה הפסיכולוגית שספג. באופן פואטי, הצניחה התחילה במשחק נגד מכבי תל אביב.

אלא שבמקרה הזה הפואטיקה היא לא רק קישוט אסתטי-ספרותי - היא חלק מהסיפור עצמו. קשה לשכוח את הדרשה שנשא איוניר צרוב העלבון לשחקניו לפני המשחק נגד מכבי, על חשיבותו המיוחדת עבורו. צריך להתעכב לרגע על המשפט האחרון כדי להבין עד כמה הראציונל שעומד מאחוריו מקולקל: מאמן מבקש מחניכיו להשקיע אקסטרה מאמץ כדי להוכיח להנהלה שמנגד שהוא ראוי לה. אז, זה עבד. נצרת עילית נתנה את כל מה שיש לה בדרך לתיקו 0:0 מול מכבי תל אביב מלאת ההתלהבות במשחק הבכורה של קאנן.

הבעיה היא שנראה כי סדר העדיפויות של איוניר לא השתנה מאז. מכבי תל אביב נשארה הדבר החשוב עבורו, מושא שאיפותיו, ההשראה שלו. אולי כשיפגוש אותה מחר, הוא ייטען באנרגיות חדשות. בינתיים, שחקנים בנצרת עילית מספרים שלא לייחוס כי הצוות המקצועי רך מדי, שעושים איתם צחוקים באימונים ועל כן בשבת מקבלים בראש.

אפשר רק להיזכר בערגה באיוניר הקשוח, זה שמעניש שחקנים בנישול משירותי ההסעות שהוא מעניק למרכז הארץ, זה שהמבט הזועם שלו יכול להמיס סלע. בוא נאמר שבמכבי תל אביב הוא לא היה מריץ צחוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully