וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוסישקין נראה כמו אחרי מלחמה"

שגיא ניר

24.2.2006 / 0:00

הסלים והפרקט פורקו במהלך הריסתו של האולם. האוהדים הגישו צו מניעה, שעלול להיות מוסר בגלל הקושי לגייס ערבות של 50 אלף שקל

הריסת אולם אוסישקין בת"א החלה אתמול (חמישי) בשעה 12:00 בצהרים. דחפור התמקם בתוך האולם והחל בחיתוך הסלים, ומיד לאחר מכן החלה העבודה האטית של פינוי פיסות הפרקט על ידי מספר פועלים של עיריית תל אביב. לאוהדים האדומים נותרה תקווה קטנה לאחר שמחלקת השייט של הפועל ת"א השיגה שני צווי מניעה להריסת המבנה, אך נראה שזה מעט מדי, מאוחר מדי. הדיון בעתירה יתקיים ביום ראשון הקרוב.

האולם ברחוב אוסישקין בתל אביב הוקם בשנת 1980, ואיכלס במשל השנים את משחקי קבוצת הבוגרים, הנשים ומחלקות הנוער של הפועל תל אביב.

עשרות בודדות של אוהדי הקבוצה התגודדו מחוץ לאולם, וצפו בעצב באיש המשק שחור (לוי יצחק), כשהוא מפנה מקצת מהציוד, בין היתר ארגזים עם גביעים השייכים למחלקת הנוער, אל משאית שהמתינה בחוץ.

במהלך העבודות ישב שחור על כסא בצדי האולם בראש מורכן, ממאן להאמין שהאולם בו עשה כל כך הרבה שנים לא יהיה קיים עוד.

בין מעט האנשים שהצליחו להיכנס לאולם, שאוסטח מבחוץ על ידי המשטרה, היה מנהל קבוצת הנשים, יאיר אלישיב, שאמר: "רק לפני שלושה ימים שיחקנו פה. היום היה צריך להיות אימון אבל הוא התבטל ואנחנו מחפשים מקום להתאמן. זה עצוב מאוד. אולי הקרשים שאנשים לוקחים מפה יהיו אבן הפינה לאולם עתידי של הפועל. העירייה יכלה לחכות עוד חודש וחצי על מנת שמחלקות הנוער והנשים יוכלו לסיים את העונה כמו שצריך".

אלי הלד, אביו של עידן בן ה-15, שחקן קבוצת הנערים, החזיק בידו חתיכה מהפרקט ואמר: "זה יום עצוב. הבן שלי ביקש שאבוא לפה ואביא לו את פיסת הפרקט הזו".

סמוך לשעה 16:00, איפשרה משטרת ישראל לחמישים האוהדים שישבו מחוץ לאולם להיכנס פנימה. "אוסישקין נראה כמו אחרי מלחמה", סיפר עומר מוסט, אוהד הפועל בן 20. "כולם בדיכאון, בהלם. אנשים החזיקו פיסות פרקט ובכו". כעבור כרבע שעה, לאחר שהאוהדים שרו שיר פרידה מהאולם, יצאו האוהדים החוצה.

"כואב הלב, אבל זה נגמר"

אמש (רביעי) הפגינו כמאה מאוהדי הפועל תל אביב מול ביתו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בעקבות החלטת העירייה להרוס את אולם אוסישקין. בין האוהדים עברה שמועה לפיה עבודות ההריסה יחלו כבר היום, וזו הסיבה לגיחה אל ביתו של ראש העיר בשכונת צהלה. כעבור 20 דקות בהן הושלכו רימוני עשן ונחסם הכביש, חזרו אוהדי הפועל תל אביב אל האולם כדי להחליט על המשך פעולותיהם.

היום תיכננו האוהדים לפנות לעורך דין על מנת להגיש עתירה כנגד הריסת האולם. "התושבים שמסביב יסבלו מהרעש שעד היום האולם חסם, אבל לא יכול להיות שזורקים מאות בני נוער לרחוב בלי מקום להתאמן. ננסה בכל דרך אפשרית למנוע את הפשע התרבותי הזה", אמר אתמול נציג האוהדים.

קובי ברדה מלשכת דובר ראש העיר תל אביב, התייחס מוקדם יותר הבוקר לאפשרות שהאולם ייהרס: "התכנון הוא לבצע את ההריסה בטווח שבין שלושה ימים לשבוע. אני לא יודע אם זה יתבצע לפני זה, ולא יודע אם אני אוכל להגיד לך לפני זה".

שחור, איש המשק הוותיק של הפועל תל אביב, סיפר הבוקר כי מפתחות האולם ימסרו לעירייה סמוך לשעה 12 בצהריים. "כואב הלב, אבל זה נגמר", אמר. מספר שעות לאחר מכן הופיעו הדחפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully