וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי – ברצלונה: הלב נגד הראש

21.2.2006 / 23:19

אלופת ספרד מגיעה למשחק הכי גדול של העונה עם לא מעט בעיות בקישור האחורי ובהגנה, אותן מתכננת אלופת אנגליה לנצל עד תום

מבחן הכושר

צ'לסי: 8 נקודות מתוך 15 אפשריות בחמשת מחזורי הליגה האחרונים, התקופה הרעה ביותר של צ'לסי מאז הגיע מוריניו למועדון. ולמרות זאת, גם בכושרה הנוכחי, צ'לסי היא אחת מהקבוצות הטובות בעולם. אף אחד בסטמפורד ברידג' לא התרגש מההפסד למידלסבורו בשבוע שעבר. סיבה לדאגה עבור ראשי צ'לסי, היא היכולת של ההגנה באותו משחק. וויליאם גאלאס נפצע וכנראה ייעדר מההרכב במשחק הראשון. מוריניו שילב העונה את גאלאס בכל מיני תפקידים, גם במקומות שבהם לא שיחק הרבה זמן או בכלל לא, וזאת בגלל שהמאמן הפורטוגלי פשוט יודע שהצרפתי, בכל עמדה, מייצב את ההגנה ביחד עם ג'ון טרי. מאחר שגאלאס ייעדר כנראה, זה עשוי להיות יום ששונם של מסי, ג'ולי, אטו ורונאלדיניו.

ברצלונה: שני הפסדים רצופים בליגה והדחה מהגביע, גרמו לכל חובב כדורגל בעולם לצאת בקריאות נרגשות "ברצלונה במשבר". הפער בפיסגה צומצם לשש נקודות, ובשבת כבר צנח לארבע, אחרי הניצחון המוקדם של ריאל מדריד. אלא שברצלונה, עם הגב לקיר, עלתה למשחק מול בטיס והלקתה אותה חמש פעמים עם סרגל על הישבן, 1:5 מרשים. למרות התוצאה ולמרות הקסם ההתקפי שחזר, המשחק חשף הרבה בעיות בהגנה הקטאלונית, בעיקר בקישור הדפנסיבי. רייקארד העלה את טיאגו מוטה בדקה ה-70 על חשבון אינייסטה החלשלוש, מה גם שוואן בומל עוד לא התאושש לחלוטין מהפציעה. העמדה הזו חושפת את נקודת התורפה האמיתית של בארסה.

שיעור מסורת

צ'לסי: זכתה בשני תארים אירופאים, פעמיים בגביע אירופה למחזיקות גביע (1971, 1998) וסופר קאפ אירופאי אחד. צ'לסי המוכרת לנו היום, היא לא אותה צ'לסי של שנים עברו. למעט הבלחות זמניות, המועדון בילה את רוב שנותיו במרכז הטבלה האנגלית ולא מתקרב לרשימת התארים של היריבות הלונדוניות, ארסנל וטוטנהאם. באמצע שנות ה-90 חזרה צ'לסי לצמרת האנגלית ממנה נעדרה במשך יותר משני עשורים, וחשוב מכך, תקעה בה יתד. גם באירופה לא השאירה הקבוצה חותם מיוחד, ושנה אחרי שהודחה על ידי הפועל ת"א מגביע אופ"א, הודחה שוב בשלב מוקדם באותו מפעל, על ידי ויקינג סטבנגר, הנורבגית הצנועה.

ברצלונה: בקרב המסורת מנצחת בארסה ללא תנאי. גביע אירופה לאלופות אחד יש לקבוצה הקטאלונית, ב-1992, בנוסף לארבעה גביעי אירופה למחזיקות גביע, שלושה גביעי הירידים (אופ"א) ושני סופר קאפים אירופאים. ברצלונה תמיד הייתה בצמרת הספרדית, אבל לא התקרבה להישגים האירופיים של ריאל, מילאן או ליברפול. רק בשנות ה-70, כשהגיע יוהאן קרוייף לקבוצה, היא פרצה את הגבולות והעיזה לקרוא תיגר גם במפעלים האירופאים, אבל חסרים לה עדיין כמה גביעי אירופה לאלופות.

שחקן מפתח

צ'לסי: פרנק למפארד וקלוד מקללה. זה הצמד של מוריניו ובהם מתרכזת פילוסופיית המשחק שלו. מוריניו הוא חסיד גדול של שליטה כמעט מוחלטת במרכז המגרש. עם משאבים כספיים בלתי נגמרים, יש לו כנראה את הקישור הטוב בעולם למשימה הזאת. במשחק מול ברצלונה יבוא לידי ביטוי היתרון של צ'לסי, בזכות העובדה שצ'אבי פצוע ורייקארד מתקשה למצוא לו מחליף ראוי. היתרון האיכותי של מרכז השדה של הכחולים על פני כמעט כל קישור אחר בעולם ובטח על פני שחקנים כמו אינייסטה או מוטה, אמור להיות הקלף המנצח של צ'לסי. רייקארד יוכל לבטל אותו מעט אם ירכיב את ראפא מרקז או אדמילסון בקישור האחורי וידאג שהם ישגיחו על הגיחות קדימה של למפארד, תוך שהוא יסביר לחניכיו שהם צריכים לתקוף במהירות שיא דרך האגפים.

ברצלונה: רונאלדיניו. היכולת האישית, מה שהוא עושה לשחקנים מסביבו, הביטחון שנכנס בהם כשהוא לידם, הכשרון לשנות כל משחק בפעולה אחת. השחקן הטוב בעולם מחכה כבר הרבה זמן למשחק הזה.

הימורים

ברצלונה היא המועמדת לזכייה בליגת האלופות ברוב אתרי ההימורים. בוויליאם היל על כל יורו שיונח בהימור על עלייה שלה מהמפגש מול צ'לסי, תקבלו 1.72 אם צדקתם. אם הימרתם על מוריניו וצדקתם, תקבלו שני יורו בעבור כל אחד ששמתם. תוצאה של 0:0 במשחק הראשון, ותזכו ב-7.5 יורו בעבור כל אחד שהשקעתם באתרים אחרים. 1:3 לצ'לסי במשחק הראשון שווה 19 יורו לאחד. 0:1 לבארסה, שווה רק שבעה יורו לאחד. אם המשחק ייגמר ב- 0:5 או 0:6 לאחת מהקבוצות וכך גם הימרתם, תהפכו לעשירים בזכות יחס של 1/101.

והרי התחזית

ההימור של וואלה!: הלב אומר ברצלונה, הראש אומר צ'לסי. מי ייצא צודק?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully