וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלישי בטורינו: גרמניה ממשיכה לשלוט בביאתלון

21.2.2006 / 20:02

זכתה במדלית זהב נוספת, הפעם בשליחים. גוטוולד האוסטרי ניצח בנורדי משולב, פאבריס האיטלקי גבר על האמריקאים בהחלקה מהירה

באתר הסקי סן סיסריו נפתח היום מירוץ הביאתלון השביעי באולימפיאדת טורינו, הפעם מירוץ השליחים לגברים, 7.5X4 ק"מ. בניגוד למירוצים אחרים בביאתלון, כאן מותר לכל ביאתלט להחטיא שלושה כדורים מבלי להיענש. שבכל זאת מעכב את הזמן במקרה הזה הוא תהליך הטענת הכדורים, ש"שורף" כמה שניות בכל פעם.

גרמניה, שכבר זכתה בשלוש מדליות זהב בענף הזה בטורינו, הייתה כמובן הפייבוריטית העיקרית לניצחון. ריקו גרוס, שהיה ראשון ברביעיה הגרמנית, ראה דווקא את הגב של ג'יי האקינן האמריקאי בקטע הראשון, אבל הגרמנים לא היו מודאגים. האקינן הוא האמריקאי היחיד שמתעלה לרמה גבוהה והגרמני השני ברביעיה, מיכאל רוש, דרג לסגור את הפער מהר מאוד ולפתוח בעצמו פער משמעותי, תוך כדי תצוגת יריות מרשימה ביותר. מי שקצת קילקל לגרמנים היה האלוף הטרי במירוץ הספרינט, סוון פישר, שהחטיא ארבע פעמים. למרות זאת, היתרון שלהם היה כל כך גדול כך שגם האחרון ברביעיה, מיקי גרייס לא היה צריך להילחץ בדרך לניצחון בזמן של 1:21:51 ש'.

המאבקים על שתי המדליות הנוספות היו מרתקים יותר. רוסיה נהנתה מסיומת מצויינת של ניקולאי קרוגלוב וזכתה במדלית הכסף. רפאל פוארה הצרפתי, שהחטיא שלושה כדורים בירי האחרון וקארל יוהאן ברגמן השבדי, נלחמו ראש בראש עד לקו הסיום ורק הפוטו פיניש הכריע על ניצחון צרפתי. זו הייתה מדליה אולימפית ראשונה לפוארה המאכזב יחסית בטורינו ומדליה אולימפית שניה לוינסנט דפראן (אחרי זהב במרדף).

הנבחרת המאכבת ביותר בשליחים הייתה ללא ספק נורבגיה, שסיימה במקום החמישי בלבד. זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע ללא פיניש מצויין של אולה איינאר ביורנדאלן, ששמר על הכבוד. הלבארד האנאבולד ופרודה אנדרסן, שהרשימו מאוד בימים האחרונים, סבלו הפעם מיום חלש מאוד וכלל לא היו קרובים לדבוקה המובילה לאורך המירוץ.

נורדי משולב: גוטוולד הביא לאוסטריה זהב שמיני

פליקס גוטוולד העלה היום את מאזן מדליות הזהב של אוסטריה ל-8, כשזכה בתחרות הספרינט בסקי נורדי משולב. מדובר בתחרות המשלבת קפיצת סקי ממקפצה גבוהה וסקי קרוס קאנטרי ל-7.5 קילומטרים.

גוטוולד סיים במקום ה-12 בלבד בתחרות הקפיצות בבוקר ולכן פתח את מירוץ הקרוס קאנטרי דקה אחרי גאורג הייטיך הגרמי, שסיים ראשון בקפיצות (133.5 מטר). האוסטרי היה גדול על כולם במירוץ הספרינט, צימצם פערים בכל קילומטר וגמר את המרחק ראשון בזמן של 18:29 דק'. הוא הקדים ב-5.4 שניות את מגנוס מואן הנורבגי. גאורג הייטיך הגרמני, שזכה במדלית הזהב בתחרות הראשונה בטורינו בסקי נורדי משולב, זכה בסופו של דבר במדלית הארד. עבור גוטוולד, זו הייתה מדלית הזהב השניה בטורינו, אחרי שהיה חבר גם ברביעית השליחים המנצחת. האנו מאנינן הפיני, שנחשב למוביל בעולם בענף הזה, סיים במקום ה-12 מאכזב ושוב לא הצליח להשיג מדליה אולימפית.

החלקה מהירה: הפתעה איטלקית

כולם ציפו לקרב כל אמריקאי בגמר ל-1,500 מטר בין שאני דייויס לצ'אד הדריק. שניהם כבר זכו במדלית זהב בטורינו ושניהם לא מחליפים מילה אחד עם השני. הדריק כעס על דייויס, האפרו-אמריקאי הראשון שזוכה במדלית זהב אולימפית, מכייון שזה לא הסכים להשתתף בתחרות הקבוצתית.

למרות כל הכעסים והיריבות המתחוחה, אף אחד מהשניים לא הצליח לזכות במדלית הזהב ומי שעשה את זה די במפתיע היה האיטלקי אנריקו פאבריס, שהפך ללא אמריקאי הראשון שזוכה במדלית זהב במירוץ ליחידים. פאבריס, שעצר את השעון בזמן של 1:45:97 דק', כבר זכה במדלית זהב במירוץ המרדף הקבוצתי ובמדלית ארד במירוץ ל-5,000 מטר. שאני דייויס קבע זמן של 1:46:13 דק' והסתפק במדלית הכסף. הדריק עצר את השעון ב-1:46:22 דק' וזכה במדלית הארד.

מזחלות: ושוב, גרמניה

בתום ארבעה קטעים בתחרות המזחלות לנשים, היו אלה נשות גרמניה, סנדרה קריאסיס ואניה שניידריינצה, שזכו במדלית הזהב. אלופות העולם ניצחו בשלוש מתוך 4 הריצות ואף הגדילו את הפער ביום השני.

בסיכומו של דבר, הן קבעו זמן כולל של 3:49:98 דק' והקדימו ב-71 מאיות את הצמד האמריקאי שונה רובוק וואלרי פלמינג. עבור האמריקאיות, שההישג המשמעותי ביותר שלהן עד היום היה מקום שלישי באליפות העולם, מדובר בהישג אדיר. הן גם הצליחו לשפר את מיקומן בריצה האחרונה ולחלוף על פני האיטלקיות, שזכו במדלית הארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הוקי קרח: קנדה ניצחה את צ'כיה

זה היה אמור להיות מפגש הגדולות של השלב המוקדם בטורניר ההוקי קרח לגברים, אבל אחרי שגם קנדה וגם צ'כיה הפסידו לשוויץ המפתיעה, המניות שלהן ירדו. הקנדים, האלופים האולימפיים השיגו בכל זאת ניצחון חשוב למורל, 2:3.

אותה שוויץ, שכל כך הפתיעה בשלב המוקדם, התקשתה דווקא מול הנבחרת החלשה בבית, המארחת איטליה והשתיים סיימו בתיקו 3:3. סלובקיה המשיכה ביכולת המצויינת שלה בטורניר וניצחה את שבדיה 0:3. קזחסטן ניצחה את לטביה 2:5 במשחק בין שתי הנבחרות שלא עלו לרבע הגמר והתוצאה הזאת סידרה לארה"ב מקום בגמר עוד לפני המשחק שלה מול רוסיה. פינלנד ניצחה את גרמניה 0:2. במשחק המסקרן שנעל את היום, ניצחה רוסיה את ארה"ב 4:5.

ביום רביעי יחלו משחקי רבע הגמר בשלב הנוק-אאוט וכאן כבר לא יהיה מקום לטעויות. ואלו המשחקים:

פינלנד - ארה"ב
שוויץ - שבדיה
צ'כיה - סלובקיה
קנדה - רוסיה

דירוג המדליות

1. גרמניה - 9 זהב, 7 כסף, 5 ארד

2. אוסטריה - 8 זהב, 5 כסף, 3 ארד

3. ארה"ב - 7 זהב, 7 כסף, 4 ארד

4. רוסיה - 7 זהב, 3 כסף, 5 ארד

5. איטליה - 4 זהב, 0 כסף, 5 ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully