וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת הראשונה בלאומית: "העם שלנו לא מפרגן לנשים"

ניר איסקוב

21.2.2006 / 14:21

רחל כהן, בת 28, ששובצה למשחק בין הפועל עכו לעירוני ראשל"צ, לא חוששת מתגובות הקהל: "אני משתדלת להתעלם מההערות"

תקדים באיגוד השופטים: לראשונה שובצה שופטת ראשית למשחק במסגרת המחזור הקרוב בליגה הלאומית. מדובר ברחל כהן, בת 28, ששובצה לנהל את המשחק בין הפועל עכו לעירוני ראשל"צ ביום שישי.

הבוקר (שני) קיבל יו"ר איגוד השופטים, צבי רוזן, מכתב מאופ"א, ובו דרישה לקדם את מעמדה של כהן, שהיא אחת משתי שופטות בלבד המשתייכות לפרויקט השופטים המחוננים של התאחדות הכדורגל האירופית. יש לציין כי שופטות בינלאומיות שופטות לרוב בליגות הנשים, אך היות וליגת הנשים בארץ היא ברמה נמוכה, ואינה זוכה לפופולריות רבה, שדרוג אפשרי במעמדה של כהן יכול להתבצע רק דרך ליגות הגברים. ואכן, עם קבלת המכתב החליט רוזן לשבץ את השופטת המוכשרת למשחק בליגה המשנה.

"צביקה התקשר אלי ובישר לי על השיבוץ, ומאוד התרגשתי", סיפרה כהן, מהנדסת אזרחית במקצועה, העובדת בחברת "אקולוג" בפארק המדע ברחובות. "קודם כל, זה תקדים שיש שופטת בליגה הלאומית. לילך אסולין הייתה שופטת ראשית בליגה הארצית, ואני שפטתי בגביע הטוטו של הלאומית, אבל לא בליגה. הכל זורם אצלי לכיוון ההתרגשות".

כהן, המשמשת כשופטת במשך שש עונות, התייחסה גם לצד הפחות סימפתי של המקצוע, בדמות קריאות גנאי והערות סקסיסטיות מהאוהדים: "אם יש הערות כאלה, הן באות רק מהקהל, ולא מהשחקנים, המאמנים וההנהלה. אני משתדלת להתעלם מהן, ולהתרכז רק בנעשה במגרש. אני מאוד מקווה שזה ישתנה, אבל לא מאמינה שכך יקרה, בגלל שהעם שלנו הוא די שוביניסט ולא מפרגן לנשים. קללות תמיד יש, זה לא משהו חדש, אבל הן אף פעם לא הדאיגו אותי. שיפוט הוא תחום שאי אפשר להתעסק בו, אם לא אוהבים אותו. זה מקצוע לא הכי נעים, השופט הוא האדם הכי פחות אהוד ותמיד יאשימו אותו. לכן, מן הסתם אני אוהבת את מה שאני עושה".

לשאלה האם היא מתעתדת לנהל משחק גם בליגת העל, השיבה כהן: "השאיפות שלי הן להגיע למקסימום שאני יכולה. אני מסוגלת ומאוד מקווה להגיע לליגת העל, אבל קודם אשתפשף במשחקים בלאומית. לא כל כך מהר קופצים למשחקים בליגה הבכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully