וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב ליהודים

21.2.2006 / 10:39

שלוש יהודיות יככבו בתחרות ההחלקה האומנותית לנשים שנחשבת לאחת המרתקות באולימפיאדה. תכירו את כהן, סלוצקיה ויוז

"אני לא הולכת על מדליה, אני הולכת על מדלית זהב", כך אמרה לא מכבר אלופת ארה"ב בהחלקה אומנותית, סשה כהן. בימים שלישי וחמישי (החל מ-20:30, יורוספורט) תעמוד מאחוריה אומה אמריקאית שלמה, שמן הסתם תעדיף את אולימפיאדת החורף על פני ליגת האלופות בכדורגל.

כהן בת ה-22 , יהודיה ממוצא אוקראיני, היא המחליקה הדומיננטית בארה"ב ב-3 השנים האחרונות. יריבתה המושבעת, מישל קוואן (שפרשה מהמשחקים בגלל פציעה), דורגה אחריה בשתי אליפויות העולם האחרונות, אלא שכהן בכלל חושבת על מתחרה אחרת, אירינה סלוצקיה הרוסיה. סלוצקיה נחשבת בעיני רבים למחליקה הבכירה בעולם כיום. הקפיצות שלה באוויר טובות בהרבה מאלו של כהן והאלמנטים שלה בדרך כלל מסובכים יותר. מצד שני, האמריקאית ידועה כמחליקה הכישרונית ביותר, כשאף אחת לא יכולה להתחרות עם הגמישות והספינים שלה. בכל מקרה, מעריציה של סשה כהן יצפו להתעלות שלה, לצד תרגילים לא נקיים של הרוסיה.

את השנה האחרונה העבירו כהן ומאמנה הבריטי ג'ון ניקס בעבודה על האיכות הבסיסית של התרגילים. לטענתם, הם לא שאפו להגיע לסטנדרטים הגבוהים ביותר. כלומר, סשה כהן אמורה לבצע את האלמנטים הבסיסיים בשלמות וכל דבר מעבר לזה יהיה בונוס. במקרה כזה, היא פשוט תצפה לטעויות של סלוצקיה באלמנטים הקשים כדי להסתכל עליה מלמעלה ולהעניק לארה"ב מדליית הזהב שלישית ברציפות ליחידות באולימפיאדת החורף.

כהן נאלצת להתמודד עם גל ביקורות, לפיהם היא לא מצליחה להתעלות על עצמה בתחרויות חשובות. רק השנה היא זכתה בפעם הראשונה באליפות ארה"ב, ובשתי אליפויות העולם האחרונות היא סיימה שניה אחרי ארקאווה היפנית (2004) וסלוצקיה (2005). "זה נכון שאף פעם לא התעליתי על עצמי פעמיים ברציפות, אבל אף אחד לא עושה את זה תמיד. מה שעשיתי בעבר הפך אותי למי שאני היום ונתן לי המון ביטחון", הסבירה כהן.

לסלוצקיה חסר רק תואר אולימפי

אירינה סלוצקיה הרוסיה זכתה במדליית הכסף באולימפיאדת סולט לייק סיטי. אחרי שזכתה במדליית הזהב באליפות העולם האחרונה נותר לה רק התואר האולימפי. כמו סשה כהן, גם סלוצקיה היא יהודיה.

בשנה שבה סיימה שניה באולימפיאדה היא כבר זכתה באליפות העולם הראשונה שלה, אבל שנה לאחר מכן היא נאלצה לפרוש מפעילות בגלל מחלה בכלי הדם. רק אחרי מנוחה של שנה חזרה סולצקיה לפעילות מלאה וחזרה מהר מאוד לצמרת העולמית. עד היום מקבלת סלוצקיה בת ה-27 טיפול תרופתי למחלתה, אבל לא נראה שזה מפריע לה יותר מדי על הקרח.

עוד מתחרות בולטות

קימי מייסנר (ארה"ב): האמריקאית בת ה-16 זכתה במקום השני באליפות ארה"ב האחרונה והיא ידועה בעיקר כאשה האמריקאית השניה בלבד, שהצליחה לנחות מקפיצת טריפל-אקסל (שלושה סיבובים באוויר, שמתחילים את הקפיצה עם הפנים קדימה). הראשונה והיחידה לפניה הייתה טוניה הארדינג, שמאוחר יותר יזמה את תקיפת המתחרה העיקרית שלה לפני האולימפיאדה. למרות זאת, לפי ההופעות שלה בתחרויות הגראנד פרי השנה, קשה להאמין שהיא תתמודד על מקום בפודיום בטורינו. קשה להאמין, אבל הכל אפשרי.

אמילי יוז (ארה"ב): עוד מחליקה יהודיה ואחותה הקטנה של שרה יוז, האלופה האולימפית מסולט לייק סיטי שהספיקה לפרוש לפני גיל 20. הוזעקה ברגע האחרון לטורינו כמחליפה של מישל קוואן. יוז סיימה שלישית באליפות ארה"ב האחרונה ולמעשה עמדה בקריטריון האולימפי, אלא שהוועד האולימפי האמריקאי החליט לשלוח את קוואן, שלא השתתפה באליפות בגלל מחלה. בסופו של דבר, הצדק נעשה עם יוז. השאלה אם היא הספיקה להתכונן כראוי לתחרות הזאת.

שיזוקה ארקאווה (יפן): המחליקה בת ה-25 התכוונה לפרוש כבר לפני שנתיים, אלא שאז הגיעה זכייה די מפתיעה באליפות העולם, שהשאירה אותה על הקרח עד היום. באותה שנה החליטה ארקאווה להחליף מאמנים ועברה לידיה של טטיאנה טראסובה הרוסיה, שכמה חודשים לפני כן נפרדה מסשה כהן, אחרי שהאמריקאית התייאשה ממנה. עבור היפנית מדובר בשינוי שעשה את הקריירה ומה שהופך אותה לאחת הפייבוריטיות בטורינו.

פומי סוגורי (יפן): המחליקה הוותיקה בנבחרת היפנית ואולי המועמדת הבכירה יותר למדליה. סוגורי זכתה פעמיים במדליות ארד באליפויות העולם והייתה אלופת גמר הגראנד פרי בעונת 2003/4. באולימפיאדת סולט לייק סיטי היא סיימה במקום החמישי.

מיקי אנדו (יפן): האשה היחידה בהיסטוריה שביצעה קוואדרופל (ארבעה סיבובים באוויר). במסיבת עיתונאים בטורינו היא הבטיחה לחזור ולנסות את האלמנט המאתגר ברגע האמת, למרות שזה לא תמיד הולך לה.

קרולינה קוסטנר (איטליה): מדליסטית הארד מאליפות העולם האחרונה תזכה לתמיכה הגדולה ביותר מהקהל ואולי גם לעזרה מהשופטים, עקב היותה המארחת. קוסטנר בת ה-19 הייתה האיטלקיה השניה בלבד שזכתה במדליה באליפות העולם (יחידות). באליפות אירופה האחרונה, שהתקיימה בצרפת, סיימה קוסטנר במקום השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully