וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טובים במספרים

עומר קהת

20.2.2006 / 16:54

עומר קהת חוזר מפגרה קצרה כדי לספר לנו על השיא השלילי של קובי בריאנט, על חזרתו של בוזר למגרשים ועל השבריריות של מרקוס קמבי

השורות הסטטיסטיות

הטוב:

לברון ג'יימס הוא השחקן הצעיר ביותר שאי פעם זכה ב-MVP של האולסטאר, אחרי שהוביל את המזרח לניצחון, תוך כדי קליעת 29 נקודות, וסגירת פער של 21 נקודות מול המערב בדרך לניצחון 120:120.

הרע:

רון ארטסט – לא שהייתה לו שורה מזוויעה לחלוטין, אבל פשוט בא לי לתת לבחור כמה סטירות ולהעמיד אותו במקום. צריך הרבה אומץ כדי להיות משוגע כמוהו, בזה אין לי ספק. במשחק מול ממפיס רון רון קלע 10 נקודות באחוזים מזוויעים של 4 מ-20 מהשדה כולל 0 מ-8 מהשלוש. ייאמר לזכותו שהוא לפחות הוריד 6 ריבאודנים, מסר 4 אסיסטים וחטף 5 כדורים.

המעניין:

דוויט הווארד – במשחק האחרון מול מיאמי, בדיוק לפני פגרת האולסטאר, הווארד השיג שורה סטנדרטית של 16 נקודות ו-15 ריבאונדים. המעניין היה איך הוא השיג זאת. הווארד קלע רק סל שדה אחד (משלוש ניסיונות), אבל הרשית 14 מ-18 מהעונשין, שזה 78 אחוזים, 13 יותר מהאחוז העונתי שלו.

קובי שובר שיאים

361 - אחרי שנה שלמה זה קורה. הפעם האחרונה שקרלוס בוזר ראה פרקט הייתה ב-14 בפברואר 2005, ו-361 יום מאוחר יותר (ה-10 בפברואר 2006) הוא התאושש מסדרת הפציעות שלו, שהאחרונה שבהם הייתה מתיחה בשריר הירך שכמעט הרגה אותו. במשחקו הראשון שיחק 6 דקות ואפילו קלע סל שדה. מזל טוף.

100 – כמה פעמים אפשר לחזור על המנטרה הזאת: אלא אם כן אתה הפיניקס הסאנס, צריך לשחק הגנה כדי לנצח משחקים. לא מאמינים? אז הנה עוד הוכחה: פילי מציגה מאזן רע של 8 ניצחונות ו-19 הפסדים כאשר היא סופגת 100 או יותר נקודות.

62 - כמעט כל מאמן מגיע במוקדם או במאוחר ל-50 ניצחונות, אבל רק אחד מהם יכול לספר בגאווה שלו זה לקח הכי פחות משחקים. והאחד הזה הוא אייברי ג'ונסון. 62 משחקים בלבד לקח למאמן הצעיר של דאלאס כדי לשריין לעצמו מקום בדפי ההיסטוריה ולהוביל את דאלאס למאזן המתבקש של 12:50 תחת שרביטו מסוף העונה הקודמת ועד היום.

51 – רוב שחקני הליגה חולמים על היום שבו יקלעו 50 נקודות או יותר במשחק. רבים מסיימים את הקריירה בלי להגיע ל-30. אבל קובי בריאנט קצת שונה מכולם. לא רק שהוא קלע 81 במשחק אחד, אלא גם קלע "רק" 30 במשחק הבא, ובכך קבע שיא חדש – הפער הגדול ביותר בנקודות בין שני משחקים עוקבים – 51 נקודות. לפניו היה זה ריק בארי שהחזיק בשיא המוזר.

43.4 – שוב קובי? הוא קינח את אחד החודשים ההיסטוריים בקריירת המשחק שלו עם 40 נקודות על הראש של הניקס בגארדן, ובכך סיים הסקורר העילאי את ינואר עם ממוצע של 43.4 נקודות. אני חוזר על זה שוב, 43.4. רק שחקן אחד בהיסטוריה סיים חודש עם ממוצע נקודות של יותר מ-40, ווילט צ'מברליין האגדי.

יוסטון צריכה את מינגריידי

23 – יאו וטימאק שיתפו פעולה רק 23 פעמים העונה. מאזנה של יוסטון במשחקים אלה הוא 16 ניצחונות ו-7 הפסדים בלבד. כאשר הקבוצה משחקת ללא שניהם, מאזנה עומד על 0 ניצחונות ו-5 הפסדים. במשחקים בהם יאו משחק ללא טימאק, ליוסטון יש 8 הפסדים ללא אף ניצחון, וכאשר מקגריידי עולה ללא הסיני הענק הוא מספק לרוקטס 6 נצחנות ו-10 הפסדים. אפשר רק לדמיין איפה הייתה יוסטון היום עם הרכב בריא לאורך העונה כולה.

20 – איש הזכוכית מרכוס קמבי ידוע בתור שחקן מט לנפול, אחד שנפצע בכל יום שני וחמישי. בעצם, מאז עונת הרוקי שלו הוא לא הצליח לתפור רצף של יותר מ-20 משחקים (!) בלי להיות מושבת מסיבה כלשהי. תמיד מצא להיפצע איכשהו ממשהו. כרגע הוא הצליח להישאר בריא שני משחקים ברציפות. וכשבעונה נותרו עוד 28, מי מהמר עליו?

13 – דאלאס פשוט מצוינת. זהו, אמרתי את זה, עכשיו למספרים. את חודש ינואר סיימו המאבס במאזן 2:13, ובכך קבעו שיא מועדון לניצחונות בחודש אחד. כמו כן, דאלאס הציגה רצף ניצחונות של 13 משחקים בהם ספגה מתחת ל-100 נקודות בכל אחד ואחד. דירק נוביצקי מועמד לתואר ה-MVP והפך לפרנצ'ייז פלייר לגיטימי במערב; יש שם שילוב נהדר של צעירים וותיקים; ג'ייסון טרי מצליח להוביל את ההתקפה; וג'וש הווארד כבר כמעט ברמה של אולסטאר, כשב-15 משחקים בהם קלע העונה מעל 20 נקודות דאלאס רק ניצחה, והוא גם מומחה הגנתי לא קטן. עוד נתון מעניין על הבוקרים: בשמונה השנים האחרונות הם מחזיקים מאזן של 15 ניצחנות ורק הפסד בודד מול הבולס. ניחשתם, בדיוק מאז התקופה בה שיחק שם איזה בחור אחד בשם ג'ורדן. מה שמעניין הוא שכשמייקל שלט בליגה, מאזן המאבס היה רק ניצחון אחד מול 18 הספדים נגד שיקגו. איך שגלגל מסתובב לו.

6 – זה לא דבר פשוט לעשות טריפל דאבל. בשביל זה צריך להחזיק את הכדור מספיק זמן כדי למסור אותו ברגע הנכון או לזרוק לסל, וכמו כן צריך פיזיות ואנרגיות כדי להיכנס למאבקי הריבאונד. לכן רק 2 שחקנים בליגה יכולים להתגאות בממוצעים של מעל 6 בריבאונדים ואסיסטים העונה. לברון ג'יימס, וג'ייסון קיד הם כרגע היחידים שמחזיקים בממוצעים אלה. דווין וויד מוריד 5.9 ריבאודנים בנוסף ל-6.8 אסיסטים שלו, בוריס דיאו, אולי הפתעת העונה, מוסר 5.8 אסיסטים בנוסף ל-6.6 ריבאונדים שקולט. וניתן גם כבוד לעוד שניים – כריס "גם אם אפצע ואגמור את העונה עדיין אהיה הרוקי המצטיין" פול, שמוסר 7.7 ומוריד 5.6, ולמאר אודום שמחלק 5.3 מתנות ומוריד 9.2 קרשים. תחי הוורסטיליות!

4 – רק 4 קבוצות העונה ניצחו גם את הספרס וגם את הפיסטונס. דאלאס, וושינגטון, קליבלנד ולא אחרת מאשר אטלנטה. כן כן, מר ג'ו ג'ונסון קבר ג'מפר בשניות האחרונות מעל ריפ המילטון כדי להבטיח ניצחון מפתיע להוקס, מה שסימל אולי את הסדק הראשון במגן של דטרויט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully