וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-NBA משנה את החוקים

19.2.2006 / 8:58

לפי היוזמה ישונה חוק העבירה המכוונת, ובו יינתנו שתי זריקות במקום אחת. וגם שיטת הפלייאוף יוצרת לקומישינר כאבי ראש

יוזמה חדשה ב-NBA לשינוי מספר חוקים, בראשם חוק "הנתיב הפתוח", שמשמעותו עבירה מכוונת. לפי החוק הנוכחי, כששחקן נעצר כשהדרך לסל פתוחה לחלוטין (בדרך כלל בהתקפה מתפרצת לאחר חטיפה) תישרק נגד המגן עבירה מכוונת, שמשמעותה זריקת עונשין וכדור מהצד. על פי החוק החדש, תעבור ה-NBA לשיטה של אירופה, לפיה יקבל השחקן עליו נעברה העבירה שתי זריקות וכדור מהצד.

כמו כן, על פי החוק הנוכחי, כששחקן עליו נעברה עבירה לא יכול להמשיך, הקבוצה שביצעה את העבירה יכולה לבחור מי יקלע את העונשין. לפי ההצעה החדשה, הקבוצה של אותו שחקן תוכל לבחור מי מבין ארבעת השחקנים שהיו בחמישייה במהלך ביצוע העבירה יוכל לזרוק במקומו.

עוד שינויים מוצעים:

- כדי לאפשר שטף של המשחק, השופטים יוכלו לתת לו לרוץ גם אם שעון ה-24 פקע, בתנאי שנפל לידי שחקן של הקבוצה המגוננת.

- במהלך פסקי זמן בני 20 שניות תוכלנה הקבוצות לבצע מספר חילופים בלתי מוגבל. כרגע זה מותר רק בשתי הדקות האחרונות של כל מחצית.

להפריד את טקסס

כפי שזה נראה, דאלאס וסן אנטוניו תיפגשנה כבר בסיבוב השני בפלייאוף, מכיוון שרק אחת מהן תסיים במקום הראשון בבית הדרום מערבי. ומה הבעייתיות בכך? שלשתיים יש את המאזנים הטובים בחטיבה. סטרן מודה שיש כאן בעייתיות ושצריך להחליף את השיטה.

אלא מאי, השיטה כבר שונתה לפני שנתיים, כשהבתים חולקו מחדש, משניים לשלושה בכל חטיבה. "אני חושב שאנחנו צריכים לשאוף לבחון איך לדרג את ארבע הטובות ביותר בשלבים הגבוהים", אמר סגן הקומישינר, ראס גרייניק. הוא אמר כי אין כוונה לדרג מחדש את הקבוצות אחרי כל שלב בפלייאוף.

בינתיים הודיע סטרן כי הוא דוחה כל רעיון להעברת סוף השבוע של האולסטאר למדינות אחרות מחוץ לארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully