וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי יום שישי בטורינו

17.2.2006 / 12:41

אסטוניה זכתה במדליית הזהב השלישית שלה, כשאנדרוס ורפאלו שמר על תוארו בקרוס קאנטרי ל-15 קילומטר. פילובה הושעתה לשנתיים

יומה השביעי של אולימפיאדת החורף בטורינו נפתח במירוץ הקרוס קאנטרי הקלאסי לגברים למרחק של 15 קיללומטרים. תנאי מזג אוויר קשים ושלג ליוו 99 ספורטאי סיבולת לב ריאה, שהתייצבו לקו הזינוק. בינהם, אפשר היה למצוא הרבה צבא עם הופעות של ספורטאים ממדינות כמו: אתיופיה (רובל טקלמריאם שעשה היסטוריה אתיופית במשחקי החורף), קניה, נפאל ותאילנד. מבין הפייבוריטים הגדולים שהתחילו אחרונים את המירוץ, הבולט ביותר היה מדליסט הזהב מאולימפיאדת סולט לייק סיטי, אנדרוס ורפאלו האסטוני. אסטוניה, כך מסתבר, היא מעצמת סקי קרוס קאנטרי.


אחרי הדאבל של קריסטינה סמיגון בשני מירוצי הקרוס קאנטרי לנשים, שהתקיימו עד עכשיו, הגיע תורו של ורפאלו להשלים דאבל משלו (בשתי אולימפיאדות) ולהביא לאסטונים מדלית זהב שלישית בטורינו. ורפאלו נתן את הסיומת המהירה ביותר ב-2.5 קילומטרים האחרונים והצליח לשפר את זמנו של טוביאס אנגרר הגרמני, מוביל סבב גביע העולם. ורפאלו סיים את המרחק בזמן של 38:01:3 דק' והקדים ב-15 שניות את לוקאס באוואר הצ'כי, שסיים במקום השני. אנגרר זכה בסופו של דבר במדלית הארד, כשהוא מקדים את אלוף העולם בספרינט, ואסילי רוצ'ב הרוסי. מדובר בפודיום מפתיע מאוד כי לראשונה בתולדות אולימפיאדת החורף, לא היה בו אפילו סקנדינבי אחד. אסטוני אחר, יאפ מאה, מדליסט נוסף ממשחקי סולט לייק סיטי, סיים במקום החמישי. קרב מסקרן נוסף היה זה על המקום הלפני אחרון, בו גבר בסופו של דבר ארתורו קינץ' מקוסטה ריקה על פרוואט נגואג'רה מתאילנד.

פילובה הושעתה לשנתיים

הביאתלטית הרוסיה אולגה פילובה, שהייתה הראשונה שנתפסה על שימוש בחומרים אסורים באולימפיאדה, הועמדה בפני ועדת משמעת של הוועד האולימפי וסולקה מהכפר.

קצת לפני כן, הספיקה הרוסיה לומר את מה שהיה לה להגנתה: "אני רק רוצה להגיד שמעולם לא עשיתי שימוש מכוון בחומרים אסורים, מדובר בטעות גדולה מאוד. אני מקווה שיאמינו לי, תמיד הייתי פתוחה ותמיד אמרתי את האמת". לטענתה של פילובה, הרופאה האישית נתן לה תרופות לשיכוך כאבים מבלי שידעה כי מדובר בחומר אסור. כל זה לא עזר לה להימנע מהעונש המקסימלי במקרים האלה - השעייה לשנתיים מכל פעילות ספורטיבית. אגב, הרופאה של פילובה מאשימה את חברת התרופות הרוסית שיצרה את הכדור שפילובה נטלה. היא טוענת שלא יכלה לדעת כי מצוי בו החומר האסור מסוג קרפדון.

ליו"ר התאחדות הביאתלון הרוסית אלכסנדר טיחונוב, ממש לא היו דברים טובים לומר על פילובה: "היא מעולם לא יידעה אותנו בכך שנטלה תרופות אחרות". העיתונים הרוסים האשימו היום בעיקר את נשיא הוועד האולימפי הרוסי, ליאוניד טיאגצ'יוב, שלטענתם לא עשה מספיק כדי לטהר את שמה של רוסיה, שספורטאיה מסתבכים שוב ושוב בעבירות של שימוש בחומרים אסורים.

שטות אחת ששווה מדלית זהב

נבחרת הסנובורד האמריקאית פיספסה היום הזדמנות לשמור על מאזן מדליות זהב מושלם בטורינו. אחרי 2 מדליות זהב בקפיצות ועוד בסנובורד קרוס (מירוץ במורד) לגברים, הייתה אמורה לינדזי ג'ייקובליס לשמור על הדומיננטיות האמריקאית בענף. במקצה הגמר, שכלל ארבע מתחרות זה אכן נראה כמו ניצחון אמריקאי, עד ליישורת האחרונה, כשג'ייקובליס ביצעה קפיצה והחזיקה בסנובורד כדי לשמור על יציבות. למרבה הצער וההפתעהה, זה עלה לה בנפילה. האמריקאית התאוששה וקמה, אבל ראתה את טניה פרידן השוויצרית עוקפת אותה וזוכה בזהב. ג'ייקובליס עצמה הסתפקה רק במדלית הכסף והקנדית דומיניק מאלטאי זכתה במדלית הארד.

במחנה האמריקאי נרשמה אכזבה גדולה בקרב האנשים שהביאו את הסנובורד לאולימפיאדה. מאמן הנבחרת פיטר פולי פשוט צנח על השלג מרוב תדהמה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

דירוג המדליות

1. ארה"ב - 6 זהב, 3 כסף, 1 ארד

2. גרמניה - 5 זהב, 4 כסף, 2 ארד

3. רוסיה - 5 זהב, 2 כסף, 4 ארד

4. קנדה - 3 זהב, 3 כסף, 5 ארד

5. אוסטריה - 3 זהב, 2 כסף, 1 ארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully