וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים 5/5

דן לזר

16.2.2006 / 13:32

דן לזר רואה את שאקיל וג'ינובילי נכנסים לכושר בזמן שדאלאס חמה אש. דטרויט, לעומת זאת, זה כבר לא מה שהיה בפתיחת העונה. סיכום השבוע

הטובים

1. אהבה בשחקים. המאבריקס מדאלאס הם סיפור הצלחה בלתי רגיל. יש להם נוביצקי, אבל לעוד כמה קבוצות יש כוכב עליון, ואם נערוך סקר מקרי בקרב רוב אוהדי הכדורסל אשר אינם "מכורים" לדינמיקה היום-יומית של הליגה הטובה בעולם, נגלה שלרובם יהיה קשה להגות שמות נוספים מן החבורה המוצלחת של מארק קיובן. אבל לדאלאס, אשר מעמידה מאזן זהה לזה של הספרס, כמאזן הטוב במערב, יש את ג'ייסון טרי הנפלא, ג'וש האוורד המוכשר בטירוף, ג'רי סטאקהוס המועמד שוב לשחקן השישי, מרקיז דניאלס, דווין האריס, אריק דאמפיר וקית' ואן הורן. המאבס פשוט עמוקים, מוכשרים, והם באמת, לא רק עוברי אורח בצמרת הליגה. בשקט בשקט למארק קיובן המשוגע יש קבוצה שפויה ומחוברת היטב.


2. דיזל מוזל. שחקני ליגות הפנטזי יכלו לסחור בחודשים האחרונים בשאקיל אוניל במחירים שלא הכרנו בשנים האחרונות. כוווולם מדברים על הירידה ביכולת של האריסטו הגדול, אולי הגיל מגיע אליו- כך אומרים. אבל הנה, בשקט בשקט, שאקיל חוזר לעצמו, ואם יימנע מעוד פציעות עד סוף העונה הסדירה יוכל להוביל יחד עם דווין וויד הנפלא את מיאמי עד למקום אליו היא מייעדת את עצמה- גמר המזרח (לפחות). שוב אפשר לצפות לדאבל דאבלים סולידיים של שאק, עם תצוגות של 30 נקודות, ב-60 אחוזים מן השדה, ריבאונדים וחסימות, וזה אומר שמיאמי אשר לא נראתה היטב לאחרונה, תוכל בכל זאת להרים את הראש.


3. חוב לאומי. תואר ה-MVP של הגמר בעונה שעברה נגנס ממאנו ג'ינובילי והוענק לטים דאנקן. בינתיים הביג פונדומנטל בירידה ניכרת ביכולת, בגלל פציעות ואולי בשל סיבות נוספות, ומאנו מצדו, אולי, מתחיל להראות ניצוצות של אותה יכולת גאונית לאחר חצי עונה ראשונה של בינוניות ופציעות. הארגנטינאי העלה השבוע סוף סוף את הממוצעים שלו, והעמיד אותם על מספרים מרשימים יותר (19 נקודות בכמעט 50 אחוזים, 1.6 שלשות, כמעט 7 זריקות מהקו ב-86 אחוזים, 4 אסיסטים, 1.5 חטיפות). מאנו חייב לספרס חצי עונה שנייה גדולה, ואולי אולי הוא אכן בדרך לשם.


4. בירה חמה. הוויזארדס מוושינגטון היא קבוצה של סטרצ'ים - תקופות טובות ותקופות רעות. כשהם טובים, הם נראים כמו קבוצת פלייאוף לגיטימית, אפילו סיבוב שני. כשהם רעים הם מקבלים בראש ונראים מפורקים לגמרי. הפעם מגיעה להם מילה טובה על תקופה טובה, רצף ניצחונות נאה (5, לפני הפסד צורב בנקודה לניו אורלינס), פריחה מחודשת של אנטואן ג'יימיסון, משחק "סולידי" של ארינאס (34 נקודות עם 7 אסיסטים בשבוע החולף) ותרומה נאה של קארון באטלר, ברנדן הייווד המתעורר ואנטוניו דניאלס המשתפר. בכל מקרה, אל תבנו על זה לאורך זמן, אבל בינתיים אפשר לתת שאפו קטן.


5. רחוב יוקרה. ראפר אלסטון הוא שחקן רחוב מושבע, אחד שנולד וגדל על האספלט של הרחוב וחי מן המשחק הכי פרוע שארצות הברית יודעת לייצר בשכונות. והנה, בשבוע החולף (כמו לכל אורך החודש הקודם) ראפר מוצא את עצמו בנישה המושלמת ביוסטון, ואם רק טימאק ויאו מינג יוכלו לשמור על עצמם בריאים, יוסטון אולי אולי עוד תוכל לנסות לרוץ פעם אחת נוספת כדי להציל את העונה. "סקיפ טו מיי לו" קלע השבוע בממוצע 15 נקודות ב-52 אחוזים, עם כ-10 אסיסטים למשחק, 2.4 חטיפות, 3 שלשות, ו-4 ריבאונדים. אלו כמעט מספרים של אולסטאר.

הרעים

1. בלייזר בלוי. הדוגהאוס של פורטלנד ממשיך לייצר סאגות מביכות. הפעם לא מדובר בעבירות משמעת ביזאריות, או בהתרופפות ברגים של שחקנים, אלא סתם בהתפרקות קבוצתית ביכולת להתמודד עם האינטנסיביות של ה-NBA. מקום אחרון במערב ותבוסות מבישות השבוע (32 הפרש באינדיאנה, 32 הפרש בבוסטון ו-33 הפרש בטורונטו) גורמות לנו להביט על הבלייזרס הבלויים ברחמים, אבל גם הרחמים לא יעזרו לקבוצה הכי עצלנית בליגה.


2. בעיות בנסיכות. בשעה לא מוצלחת הגיע תורה של דטרויט להופיע ברשימה השלילית של השבוע. דטרויט? באמת אמרתי את זה?
ובכן, 6 ניצחונות ב-10 המשחקים האחרונים זה לא מאזן כל כך גרוע, אבל כשמדברים בפיסטונס של השנה אי אפשר להתעלם מהנסיגה המסוימת. אלופי 2004 כבר עם 9 הפסדים, 4 מהם בשבועיים האחרונים. השיא של הבולס מ-1995/96 (10:72) כבר לא יישבר, אבל לא זה מה שמטריד, אלא יותר העובדה שהאינטנסיביות נפגעה. פרינס אנמי, וגם בילאפס פחות מפחיד מאשר בתחילת השנה. נראה כאילו "האביב של פליפ סונדרס" סיים את האפקט שלו על דטרויט, ומעכשיו נישאר עם קבוצה נפלאה, אבל לא קבוצה זוהרת לדורות.


3. ניו יורק קפואה. הגענו לפינת מזג האויר. התחזית לניו יורק? המשך קיפאון. גם כשיגיע הקיץ, אגב, הקיפאון הזה לא צפוי לעזוב. ניו יורק הקבוצה הגרועה בליגה, נקודה. לשארלוט יש אותו מספר ניצחונות, אבל הבובקאטס שחקים כבר חודשיים עם הנוער, שלא היה מוצא מקום בהרכב הטלאים של אליצור צפרירי דימונה, וזאת בגלל רצף פציעות שלא נראה כמוהו שנים. בניו יורק אין תירוצים, רק טענות ללארי בראון ולאיזיאה תומאס. 10 הפסדים רצופים, יכולת מזעזעת, כלום ושום דבר כמו שאומרים במקומותינו. אולי חמישייה חדשה ש-LB טרם ניסה תעשה את ההבדל, מי יודע, אחרי הכל - כמה חמישיות כבר ניסו בניו יורק? בקושי 25? לא כדאי למצות את כל האופציות?


4. קלפי מיקוח. שחקנים עוברים בטריידים בליגה הטובה בעולם כל הזמן. הויכוח האם השיטה אנושית ומקובלת ארוך ונע בין סלידה מוחלטת ותמיכה מוחלטת (בעיקר בזכות משכורות העתק). אבל על דבר אחד אין עוררין, הביטחון של השחקנים נפגע, הלויאליות שלהם לא קיימת ופחות ופחות שחקנים מזוהים באמת עם קבוצות. השבוע עבר ולדימיר ראדמנוביץ' מסיאטל לקליפרס, מה שגרם לרשארד לואיס לומר: "אף פעם אי אפשר לדעת כלום, כל אחד מאתנו יכול לעבור פתאום, כולל אני וריי אלן. ראיתי את זה קורה לגארי פייטון ולדזמונד מייסון, כך שאף פעם אי אפשר להתיישב סוף סוף."

הוסיף ואמר סטיב פרנסיס, מושא לשמועות טרייד רבות לאחרונה, כי הדיבורים הללו מפריעים לו להתרכז והם הסיבה ליכולת הרעה שלו במשחקים האחרונים. וזה המצב, הליגה מתנהלת כמו עסק כלכלי, אבל רק תקחו בחשבון שאם אתם אוהבים את סיאטל בגלל רשארד לואיס, אולי מחר הוא ישחק במקום אחר.


5. יש לנו תיש. פינת כריס קרוס, ע"ש כריס מיהם, ממשיכה לארח אורחים חדשים, והפעם שמחה להביא את טיישון פרינס, שחקנה ארוך הידיים של הדטרויט פיסטונס. אגב, מיהם עצמו, יקיר המדור, לא יכול היה לזגזג השבוע, עקב פציעת כתף, אשר השביתה אותו מחמשת המשחקים האחרונים.

ובכן, טיישון הבריק בשני משחקי הבק-טו-בק לפני כשבוע, בשביעי ובשמיני לפברואר (מול אטלנטה והקליפרס), עם 29 ו-22 נקודות, בכ-70 אחוזים מן השדה, אבל נפל ב-10 וב-12 לחודש (מול אורלנדו ומול מיאמי) ל-4 ול-5 נקודות, בכ-16 אחוזים מן השדה. אז זה המצב, גם פרינס (כמו דטרויט בכלל) כנראה אינו בלתי פגיע, וגם הוא רגיש לנפילות פה ושם. מותר לאחל לו שהופעתו זו במדור תהיה חד פעמית.

צופים 5

כמדי שבועיים נמליץ על המשחקים המרתקים של השבועיים הבאים בליגה הטובה בעולם. לא בטוח שתוכלו לתפוס אותם בטלוויזיה הישראלית המשובחת, אבל שווה לנסות:

1. סוף שבוע אולסטאר. הטבעות, שלשות, רוקיס, מבחני מיומנות וכמובן הפרס הגדול- משחק האולסטאר עצמו.

2. יום שישי, 24.02, 03:00, דטרויט מארחת את אינדיאנה. זיכרונות השנה שעברה דוהים, אבל גם כך זהו משחק מעניין בפני עצמו. אינדיאנה בתקופה טובה, דטרויט מעט דועכת.

3. יום שישי, 24.02, 05:50, לייקרס מארחת את סקרמנטו. לא מזמן זה היה המפגש הכי חם בליגה, ועכשיו זה רון ארטסט מול קובי בריאנט. לא רע בכלל.

4. יום ראשון, 26.02, 19:00, דטרויט מארחת את קליבלנד. האם לברון יכול לבוא לפאלאס באובורן הילס ולעשות את זה מול הפיסטונס?

5. יום שלישי, 28.02, 02:00, קליבלנד מארחת את דטרויט. האם קליבלנד תבוא לנקום על הפסדה יום לפני כן, או שמא דטרויט תבוא בטירוף אחרי הפסד ביתי מפתיע?


* סייע בהכנת הכתבה: ליאור חובב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully